De ceva timp încoace se pune mare accent pe content marketing. Sunt o sumedenie de articole despre cum să scrii articole de impact, materiale care să devină virale. S-a spus chiar că acest content marketing este viitorul.

Indiferent dacă aşa stau lucrurile sau nu, un lucru este cert: faptul că zilnic se publică multe materiale online. Companiile, în încercarea lor de a dobândi vizibilitate, încearcă să facă uz de toate modalităţile eficiente de promovare.

Dar nu trebuie doar să distribui informaţie relevantă, trebuie să şi poţi vedea cât de share-uită a fost. Există, desigur, diverse aplicaţii şi plugin-uri care permit integrarea cu diverse reţele sociale pentru a vedea câte RT-uri/like-uri/share-uri etc. a avut un material. Cu toate acestea se întâmplă ca aceste aplicaţii sau plugin-uri să mai dea greş, apar erori sau ajung chiar să nu mai fie întreţinute de dezvoltatori ori integrate de reţelele sociale.

Am descoperit un tool gratuit – lucru important pentru multă lume într-o perioadă în care este foarte important ca bugetul să fie cât mai mic, iar rezultatele cât mai mari, desigur (aceasta-i însă altă poveste) – care arată cât de distribuit a fost un articol în marile reţele sociale. Este vorba despre LinkTally.com despre care am citit aici.

LinkTally este un instrument extrem de simplu: se introduce un URL pentru care se doreşte a se vedea cât de cunoscut a devenit. Opţional se poate furniza şi o adresă de e-mail, însă aceasta nu este necesară pentru a vedea raportul distribuirii în reţelele sociale a respectivului link.

Se poate introduce orice link – de la articole proprii la cele ale concurenţilor pentru a putea face comparaţii cu privire la vizibilitatea dobândită şi pentru a vedea cine are mai mult succes din acest punct de vedere. Reţelele pentru care se furnizează numărul de distribuiri sunt Google+, Facebook, Linkedin şi Twitter.

Sigur că instrumentul oferă date, însă pentru succes într-o strategie de comunicare – inclusiv în content marketing – trebuie ca aceste informaţii să fie atent structurate, analizate, iar în baza concluziilor obţinute să fie luate deciziile cu privire la tipul de conţinut care va fi redactat şi distribuit. Se poate vedea ce postări de pe blogul companiei au avut cel mai mult succes, ce tip de materiale sunt mai des distribuite şi aşa mai departe. Desigur că ar fi bine dacă alte reţele ar fi de asemenea luate în calcul, însă dincolo de limitări, LinkTally.com este un link de ţinut minte şi folosit.

Voi ce alte instrumente folosiţi pentru a vedea impactul articolelor voastre sau ale companiei la care lucraţi?

Share