Sunt de părere că marketingul şi PR-ul sunt extrem de eficiente când sunt făcute cu cap. Atunci când ai o strategie, ai făcut o cercetare de piaţă, ştii cam ce vor clienţii şi unde îi găseşti e foarte uşor să le oferi ce le trebuie acolo unde te vor observa. Dar, uneori, oricât de bine gândit ar fi totl, companiile peird pentru că trebuie să aştepte mult şi bine până e totul funcţional.

Un site se construieşte în ceva timp dacă vrei design şi implementare potrivite nevoilor tale, poate şi un magazin online. Pe de altă parte, o pagină Facebook poate fi funcţională în jumătate de oră şi poate să te servească foarte bine. La fel se întâmplă cu newsletterele. Până găseşti soluţia pentru a le trimite, până ai un design, până începi să strângi adrese… se pierde foarte mult timp. Însă uneori există soluţii simple şi rapide, de asta mi-a amintit 3D Caffe Cinema din Ploieşti. 

Când eşti un business micuţ dintr-un oraş nu tocmai mare, e foarte important să ai clienţi care se tot întorc. Sincer, aproape nu am observat cinemaul respectiv, deşi sufeream crunt că la celălalt (sală mare şi friguroasă în care prindeam matineurile de weekend în copilărie), dacă făceam greşeala să vreau să merg cu prietenii din oraş, trebuia să aleg dintre un film. De aceea preferam multiplexurile bucureştene unde alegerile erau pe placul meu.

Dar am descoperit până la urmă şi acest cinema/cafenea, unde rulează concomitent 5 filme. Da, mare progres, ştiu! E o sală micuţă, dar nu suferi de frig şi poţi vedea ultimele noutăţi cinematografice fără întărzieri majore… Să vă explic cum dincolo am văzut că rulează Red Riding Hood la 2 luni jumătate după ce îl văzusem?

Când am cumpărat biletele, domnişoara de la casă m-a întrebat dacă nu cumva vreau să le dau adresa de email pentru a-mi trimite săptămânal programul. Evident, am zis da! Nimic sofisticat, avea doar un fişier xls în care trecea nume şi adrese. Săptămânal primesc un mesaj cu un ataşament, un tabel fără fiţe. Simplu şi eficient!

Cine altcineva ar putea implementa această metodă? Micile librării, pnetru a anunţa noutăţile, cafenelele pentru a anunţa evenimente speciale, magazinele de haine pentru a anunţa noile colecţii şi tot aşa. De ce nu? E o întrebare simplă la care clienţii fideli răspund cu da sau nu. În plus, neştiind ce li se oferă, poate nu planificau să te viziteze. Dar dacă îi anunţi că ai ce au nevoie sau ce îşi doresc, îi poţi face să revină!

Share