Azi debutez o noua categorie: Punguta cu … lecturi. In fiecare luni, am sa semnalez articolele sau ideile care mi-au atras atentia in cursul saptamanii trecute, si care-ar merita citite de catre PR-i, dintr-un motiv sau altul, dar pe care n-am avut timpul sau dorinta de a le aprofunda printr-o insemnare dedicata.

Asa ca iata Punguta cu lecturile aferente saptamanii 18 – 24 iulie, gata de degustat pana lunea viitoare.

  • Cea mai periculoasa slujba in business este cea de chief marketing officer. Sau cel putin asa sustine numarul din iunie din Fast Company, in articolul The Most Dangerous Job in Business, ilustrare cu exemple a unei cercetari de trei ani a companiei SpencerStuart, potrivit careia durata medie de viata a unui CMO intr-o companie din topul celor mai tari 100 branduri de consum este … 23 de luni. Media scade la 12 luni daca vorbim de sectoare precum alimentele sau 15 in telecomunicatii. Sumbru, nu? La noi cum o fi?
  • Cica la americani exista o discontinuitate in relatia dintre Marketing si CEO, partial datorita preocuparii CEO-ului cu reducerea costurilor (marketing-ul, oricat de eficient si generator de profit, nu este in mod evident un centru de economie si eficientizare a costurilor) si partial deoarece nu este la fel de firesc parte a  preocuparilor CEO-ului cum sunt operatiunile si comportamentul organizational. Sunt si niste etape pentru a repara aceasta discontinuitate, despre care am aflat in Harvard Business School Working Knowledge, prin articolul Fixing the Marketing – CEO Disconnect. Cred ca se aplica si la PR.
  • Din seria Cum sa… “The Perfect Elevator Pitch”, articol de Business Week american, insotit in stilul lor caracteristic, de un slideshow ajutator. Abilitate extrem de utila, elevator pitch-ul e unul dintre exercitiile pe care imi place sa le includ in trainingurile de comunicare pe care le sustin din cand in cand. De obicei, il insotesc cu un citat din Woodrow Wilson: “Daca e sa vorbesc 10 minute, am nevoie de o saptamana pentru a ma pregati; daca e sa vorbesc 15 minute, am nevoie de trei zile; dace e sa vorbesc o ora, sunt gata chiar acum”.
  • Daca credeti in networking, e bine sa-l cititi pe Thom Singer la “Some Assembly Required“, iar daca evitati networkingul sau nu intelegeti de ce il evita altii, va recomand insemnarea 23 Reasons People Avoid Networking.
  • Este o arta si in a primi si in a oferi complimente. Pentru cea de-a doua activitate, un punct de pornire poate sa fie articolul How to give a compliment”, extras din cartea The Brazen Careerist, a lui Penelope Trunk. Daca tot sunteti pe blogul ei, nu pierdeti si insemnarea incuscrita “Invata sa complimentezi“. Pe PRwave Blog acceptam complimente :-).

Powered by ScribeFire.

Share