Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Blog corporate – TravelBiz Blog

Blogul a devenit un instrument de comunicare din ce in ce mai utilizat. Daca la inceputul anului 2009 putine erau companiile care considerau utila lansarea unui Blog, criza a convins cele mai multe companii ca Blogul este un instrument ieftin si eficient.

Si astfel, mare parte a companiilor au lansat si-au facut un blog, fara sa il includa intr-un plan de comunicare, fara sa isi propuna o strategie pentru acesta si mai ales fara sa ia in considerare indicatori de masurabilitate.
In astfel de conditii, Blogul devine un instrument inutil si mai mult decat atat devine o piedica pentru companie- o pierdere de vreme si o investitie inutila.
Azi vom vorbi despre ce poti sa faci cu un Blog de companie si despre cum a reusit o companie romaneasca sa lanseze un blog de succes.

Problema: Pana la inceputul anului 2009, agentia de turism TravelBiz s-a axat cu precadere pe segmentul corporate, segmentul de clienti individuali fiind destul de redus (aproximativ10%-15% din cifra de afaceri). Anul 2009 se anunta un an extrem de dificil pentru majoritatea companiilor, iar bugetele de evenimente si travel erau printre primele vizate sa se reduca semnificativ. In aceste circumstante se impunea o schimbare de strategie si noi obiective pentru TravelBiz.

Abordare: Desi de 9 ani pe piata de turism din Romania, agentia TravelBiz nu a avut pana in acel moment o strategie de comunicare unitara. Criza a oferit o noua oportunitate de dezvoltare si o noua provocare pe care TravelBiz a acceptat-o imediat. Si primul pas a fost sa apeleze la un Consultant de PR! Astfel s-a conturat planul de comunicare. Pentru ca bugetul nu era suficient de mare pentru a lua in calcul modalitati clasice de comunicare, planul s-a axat cu precadere pe solutii online.

Solutia: Campania de comunicare inceputa in luna mai 2009 a avut ca obiectiv cresterea numarului de clienti individuali cu minim 25%.

Si cel mai eficient instrument folosit a fost Blogul TravelBiz: www.travelbiz.ro/blog , lansat la inceputul lunii septembrie 2009.

Inainte de lansarea Blogului, timp de 2 luni de zile : iulie-august 2009, au fost desfasurate o serie de cercetari pe piata de turism romaneasca online si offline, pentru a fi siguri ca instrumentul ales este cel mai eficient.
Premisele de la care s-a plecat:
– Nevoia de comunicare mult mai deschisa cu o publicurile tinta
– Acces direct la opiniile clientilor
– Acces la un numar cat mai mare de clienti
– Consolidarea bazei de date de clienti individuali

Obiectivele stabilite :
– cresterea bazei de date de clienti individuali cu 50% pana la finalul anului
– cresterea numarului de clienti individuali cu 25%

Implementarea:
La inceputul lunii septembrie 2009 a fost lansat www.travelbiz.ro/blog si principalul obiectiv a fost lansarea primului Blog de travel al unei agentii de turism romanesti cu sfaturi si idei de destinatii, un jurnal de calatorie cu povesti de la oameni pentru oameni, idei si locuri unde poti merge la shopping!

Astfel de 2 ori pe saptamana angajatii TravelBiz posteaza articole in una din cele 2 categorii existente momentan: destinatii si shopping.

Ce nu si-a propus Blogul TravelBiz: sa fie un instrument pentru “ofertele speciale” si de prezentare a comunicatelor de presa! De accea nici unul din articolele de pe Blogul nu are componenta de vanzare.

Compania si-a propus ca prin intermediul acestui blog sa creasca notorietatea firmei, sa devena mai cunoscuta si cel mai important sa se diferentieze de competitori. Pe o piata pe care majoritatea agentiilor de turism cauta sa vanda cat mai mult, cu orice pret, TravelBiz urmareste sa ofere servicii de calitate si sa le aratam clientilor ca nu orice “super oferta” este o “super teapa”.
Blogul TravelBiz este oglinda companiei- reprezinta in totalitate modul cum gandeste compania, valorile de business, dorinta de a fi cat mai aproape de clienti si interesul pentru opiniile acestora.

La 3 luni de zile de la lansare www.travelbiz.ro/blog are un trafic de aproape 300 vizitatori unici pe zi si compania isi doreste ca pana la finalul anului sa ajungem la 500 de vizitatori unici zilnic. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.