Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BitDefender anunta rezultatele analizei mesajelor de tip spam

din prima jumatate a anului 2008

Tendinţele anului 2008: schimbări de conţinut şi noi modalităţi de transmitere a spam-ului

Mesajele e-mail nesolicitate au cunoscut în prima jumătate a anului 2008 schimbări semnificative atât în ceea ce priveşte conţinutul, cât şi modalităţile de distribuţie. BitDefender anunţă astăzi rezultatele analizei mesajelor de tip spam şi a ameninţărilor phishing pentru perioada ianuarie-iunie 2008, aceasta evidenţiind că mesajele ce promovează acţiuni ale unor companii listate la bursă au scăzut de la 25% la doar 2% din volumul total, în vreme ce spam-ul bazat pe imagini a urmat cursul descendent început în 2007.

Referitor la modalităţile de distribuţie şi tehnicile utilizate, cea mai importantă caracteristică remarcată de analiştii BitDefender o reprezintă revitalizarea spam-ului de tip text, care a înregistrat un nivel de 70% în prima jumătate a lui 2008, în comparaţie cu 20% în perioada similară a anului trecut. Spam-ul de tip imagine a continuat să scadă, reprezentând doar 3% din totalul mesajelor nesolicitate, faţă de 60% în prima jumătate a lui 2007.

“Textul simplu continuă să fie cel mai prolific mediu de transmitere a mesajelor nesolicitate, graţie simplităţii, dimensiunii reduse şi versatilităţii sale sporite”, a declarat Andra Miloiu, analist spam al Laboratorului BitDefender.

Dacă mesajele nesolicitate de tip text apelează în continuare la scripturi automate pentru modificarea topicii, reformularea sau substituţia (sinonimică) de cuvinte, spam-ul de tip imagine recurge la alterarea conţinutului afişat. Celelalte tipuri de mesaje nesolicitate, precum cele ce au anexate fişiere în format PDF, audio şi video etc., şi-au pierdut popularitatea, constituind în prezent doar 10-15% din totalul ameninţărilor.

Primul semestru al anului 2008 a adus şi o scădere în volum a mesajelor care popularizau acţiunile anumitor companii tranzacţionate la bursă, în materie de medii de transmitere – dominate în a doua jumătate a anului trecut de diversele tipuri de fişiere imagine sau audio – remarcându-se acum machetele bazate pe text simplu, nealterat şi identic de la un mesaj la altul.

Astfel, în clasamentul celor mai răspândite 10 tipuri de conţinut spam pentru prima jumătate a lui 2008, se regăsesc:
01.    Medicamente
02.    Ceasuri contrafăcute
03.    Phishing (instrument pentru)
04.    Software piratat
05.    Pornografie
06.    Credite
07.    Oferte de angajare
08.    Distribuirea de viruşi de tip cal troian (instrument pentru)
09.    Matrimoniale
10.    Diplome şi certificări

La rândul lor, acţiunile de tip phishing din prima jumătate a lui 2008, au variat atât ca amploare, cât şi ca destinaţie, înregistrându-se o creştere semnificativă a numărului de bănci şi persoane vizate.

Principalele elemente de identificare falsificate aparţin cu predilecţie instituţiilor financiare din Statele Unite, iar posibilele victime provin din rândul vorbitorilor nativi de limbă engleză care au domiciliul în Statele Unite, Marea Britanie sau Canada, deşi cercetătorii BitDefender au primit în ultimele săptămâni mai multe sesizări referitoare la atacuri ce s-au desfăşurat în Spania, Italia şi Franţa. Cele mai multe argumente invocate de mesajele nelegitime pentru obţinerea de informaţii confidenţiale sunt în continuare negative şi se referă la blocarea sau expirarea contului, dar şi la diverse solicitări de actualizare din motive de securitate.

Cele mai falsificate elemente de identificare din prima jumătate a lui 2008 aparţin următoarelor companii:
01.    eBay
02.    PayPal
03.    Bank of America
04.    Wachovia
05.    Fifth Third Bank
06.    NatWest
07.    Poste Italiane
08.    Sparkasse
09.    Regions Bank
10.    Volksbank

În România, incidentele de phishing au devenit tot mai frecvente, acestea fiind  în strânsă legatură cu dezvoltarea serviciilor de tip e-banking şi e-commerce. Astfel, la noi, în cazul în care autorii sunt identificaţi, aceştia riscă amenzi destul de mici, mai ales în cazul prelucrării datelor cu caracter personal, legislaţia fiind extrem de permisivă.   

“Cei implicaţi în activităţi de spaming şi phishing continuă să-şi îmbunătăţească abilităţile de imitare şi falsificare a caracteristicilor de identificare specifice mesajelor legitime. Totuşi, mesajele de tip text îşi dovedesc în continuare eficacitatea, rotunjind în fiecare lună la 50.000 cifra totală a victimelor furtului de identitate”, a declarat Vlad Vâlceanu, Şeful Laboratorului de Cercetare Antispam al BitDefender.

Pentru mai multe informaţii despre rezultatele analizei, vă rugăm să vizitaţi //www.bitdefender.ro/site/VirusInfo/.

Bucuresti, 02.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.