Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bill Auberlen şi Dirk Werner s-au clasat pe podiumul cursei de şase ore de la Watkins Glen

Bucureşti/Woodcliff Lake. Bill Auberlen şi Dirk Werner, piloţii #25 BMW M6 GTLM, au încheiat pe locul al treilea în Sahlen’s Six Hours of the Glen, astfel că au obţinut cel de-al doilea podium al lor din acest sezon. Coechipierii John Edwards şi Lucas Luhr au terminat pe locul al optulea cu #100 BMW M6 GTLM.

Ambele maşini au parcurs 190 de tururi ale circuitului Watkins Glen International (5,47 km), gazda celei de-a cincea etape din sezonul 2016 al IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Cursa a fost câştigată de #67 Ford GT, pilotat de Ryan Briscoe şi Richard Westbrook.

Capul de afiş al categoriei GTLM în Sahlen’s Six Hours of the Glen a fost disputa dintre BMW şi Ford. În cele din urmă, victoria a revenit celor de la Ford, dar aproape fiecare tur al cursei a avut un model Ford sau BMW ca lider – de obicei, separate de mai puţin de o secundă, chiar şi atunci când steagul în pătrăţele a semnalat finalul întrecerii.


La start, Edwards a reuşit să urce de pe locul al treilea – ocupat pe grila categoriei – până pe primul în momentul în care plutonul a trecut prin şicanele în urcare. Câteva tururi mai târziu, el a cedat şefia categoriei, apoi a retrogradat până la coada plutonului ca urmare a unei probleme ivită la pit stopul efectuat în timpul primei neutralizări a cursei. La finalul primei ore de cursă, Werner, beneficiarul unui pot stop perfect al echipei tehnice a maşinii #25 BMW M6, a devenit lider al clasei GTLM. Chiar înainte de încheierea primei treimi a întrecerii, Werner şi Edwards au cedat locul în cockpituri colegilor Auberlen, respectiv Edwards – schimb petrecut la un pit stop sub steag verde. Auberlen a continuat să fie lider al categoriei, în timp ce Luhr a urcat pe locul al cincilea după o oprire rapidă la standuri. La mijlocul cursei, Auberlen şi Luhr se menţineau pe prima, respectiv pe a cincea poziţie.

După un sfert de oră de la intrarea în cea de-a doua jumătate a cursei, Auberlen a intrat la standuri pentru ca Werner să revină la volanul #25 M6. Reintrat pe circuit pe locul al cincilea, germanul a recuperat prima poziţie odată ce toţi competitorii au efectuat pit stopuri în timpul celei de-a doua neutralizări a întrecerii. Luhr i-a lăsat locul lui Edwards în cockpitul #100 M6, care ocupa locul al zecelea în acel moment. Cu aproximativ o oră şi 40 de minute înainte de final, Werner a efectuat penultimul stop, cu doar câteva tururi înainte de a treia neutralizare, cauzată de răsucirea pe circuit a unui prototip. Revenirea la ritm de cursă s-a făcut cu 75 de minute înainte de final. Werner s-a menţinut pe locul al doilea, iar Edwards pe cel de-al cincilea. Curând, plutonul a fost compactat încă o dată, comisarii de traseu arborând steagurile galbene după ce motorul unui prototip a cedat. Imediat după restart, Edwards a efectuat ultimul pit stop pentru a-i lăsa locul lui Luhr pentru ultimele 50 de minute de cursă. Două tururi mai târziu, Werner a intrat şi el la standuri, de pe locul al doilea, iar Auberlen a preluat #25 M6.

Cu 30 de minute înainte de final, a cincea neutralizare a cursei a stabilit premisele pentru partea finală a întrecerii. Şapte minute mai târziu a urmat restartul, iar primii şase de la categoria GTLM se aflau în pluton compact. Un nou steag galben pentru resturile de pe circuit în virajul nouă, iar plutonul a fost încetinit. Când s-a dat din nou startul în regim normal, ceasul cursei indica mai puţin de 15 minute până la final. A fost depăşit în penultimul tur, dar a reuşit să menţină locul al doilea pentru al doilea podium BMW Team RLL din acest sezon. # 100 M6 al echipajului Edwards – Luhr a trecut linia de sosire pe locul al optulea.

Etapa a şasea din sezonul 2016 al IMSA WeatherTech SportsCar Championship – Mobil 1 Sports Car Grand Prix – va avea loc pe Canadian Tire Motorsport Park, în Bowmanville (Canada), în data de 10 iulie.

Clasamentele categoriei GTLM (etapa 5/11)

Piloţi: 1. Tommy Millner, Oliver Gavin 159p; 2. Ryan Briscoe, Richard Westbrook 151p; 3. Bill Auberlen, Dirk Werner 141p; 4. Earl Bamber, Frederic Makowiecki 140p; 4. Daniel Serra 140p; 5. Giancarlo Fisichella, Toni Vilander 139p; 6. Antonio Garcia, Jan Magnussen 133p; 7. Joey Hand, Dirk Müller 132p; 8. Patrick Pilet, Nick Tandy 129p; 9. Jonathan Edwards, Lucas Luhr 115p.

Constructori: 1. Chevrolet 160p; 2. Porsche 153p; 3. Ford 150p; 4. Ferrari 148p; 5. BMW 144p.

Echipe: 1. #4 Corvette Racing 159p; 2. #67 Ford Chip Ganassi Racing 151p; 3. #25 BMW Team RLL 141p; 4. #912 Porsche North America 140p; 4. #68 Scuderia Corsa 140p; 5. #62 Risi Competizione 139p; 6. #3 Corvette Racing 133p; 7. #66 Ford Chip Ganassi Racing 132p; 8. #911 Porsche North America 129p; 9. #100 BMW Team RLL 115p.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.