metalshow

Bilantul pentru Black Friday 2015 al ContentSpeed: vanzari de 4,5 milioane de euro si doua nise

cu o crestere foarte mare

ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, prezintă bilanțul de Black Friday 2015 pentru magazinele care îi folosesc serviciile. Weekend-ul prelungit dedicat reducerilor la produse din diverse domenii a generat vânzări de 4,5 milioane de euro, în creștere cu 46% față de anul trecut, pentru un volum de produse de aproape 70.000. Cea mai mare comandă medie a vizat categoria de bijuterii şi ceasuri, unde suma a depășit 250 de euro. La polul opus s-au regăsit produsele pentru copii, cu o medie de 57 de euro, iar per total comanda medie de Black Friday a fost de 110 euro, în creştere cu 40% faţă de restul anului.

În funcţie de categoria produselor, clienţii au avut preferinţe diferite în ceea ce privește mediul prin care au plasat comanda. Electronicele şi electrocasnicele s-au vândut în procent de 70% de pe desktop, în mare parte datorită multiplelor informaţii tehnice mai greu de cuprins şi comparat pe mobil. Pe de altă parte, la fashion şi puericultură, peste 50% din comenzi au fost de pe dispozitivele mobile – pentru prima dată în istoria comerțului online în România, însă trebuie remarcată şi scăderea numărului de tranzacţii efectuate de pe tablete, sub 10% pentru acest an.

Sectorul IT&C rămâne cel care generează cele mai multe vânzări, peste 70% din cele înregistrate cu ocazia Black Friday. Totuși, nișa de fashion and beauty are o creștere spectaculoasă față de 2014, cu 360%. Acest fapt se datorează în primul rând creșterii prezenței în online a tot mai multor branduri din retailul tradițional, acestea venind cu un nivel mult mai mare de încredere din partea consumatorilor. Apoi, în ultimul an peste 50% din noile magazine online din portofoliul ContentSpeed sunt din această nișă. Mai mult, nișa de bijuterii și ceasuri a fost o surpriză plăcută. Deși au fost, în medie, doar 1,1 produse în coș, au avut cea mai mare valoare medie. Anumiți clienți au avut creștere de peste 2.000% a vânzărilor față de perioadele obișnuite. Cât despre coșurile cu cele mai multe produse, acestea au fost în categoria hobby & DIY. O veste “tristă” este că, analizând titlurile cărților vândute, de trei ori mai mulți români consideră că au un job mizerabil față de cei care cred în iubire eternă.

Un alt fapt îmbucurător este că plăţile cu cardul au crescut cu 50% faţă de restul anului. Cât despre trafic, acesta a cunoscut cele mai mari valori în trei momente: la miezul nopţii, odată cu debutul campaniilor, vineri dimineaţă şi în aceeași zi după ora 18.

Ofertele vor continua şi pe 27 noiembrie, când a doua rundă de Black Friday va fi dedicată nişelor de fashion şi cadourilor.

Bucuresti, 24.11.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *