Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Best of Show”: Duesenberg SJ câştigă Trofeo BMW Group la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2023. Best of Show

● Final festiv al celui mai tradiţional concurs de frumuseţe din lume pentru automobile de epocă, pe malul Lacul Como ● Juriul internaţional de specialitate a desemnat Duesenberg SJ drept câştigător general ● Pe parcursul a trei zile, festivalul de eleganţă şi frumuseţe atemporală pe patru roţi a sărbătorit entuziasmul pentru automobile, bucuria de a conduce şi excelenţa tehnică alături de un public numeros ●

Bucureşti/München/Cernobbio. Cu toţii privim retrospectiv la zilele strălucitoare petrecute pe malurile magice ale Lacului Como. Grădinile minunate ale Grand Hotel Villa d’Este au creat o scenă fantastică pentru diversitatea rafinată de automobile istorice care au concurat în acest an la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Concursul exclusivist de frumuseţe pentru maşini de epocă a încântat numeroşii vizitatori şi presa internaţională care au asistat la eveniment între 19 şi 21 mai. Toţi au fost recompensaţi cu opt clase de premiere irezistibil de atrăgătoare – şi un câştigător general glorios.

Concursul a câştigat un Duesenberg SJ Speedster, al cărui design al caroseriei a fost creat de Gurney Nutting în 1935. Duminică, proprietarului William Lyon i-a fost înmânat prestigiosul premiu acordat câştigătorului, Trofeo BMW Group – Best of Show -, de către Helmut Käs, director al BMW Group Classic şi preşedinte al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, şi Wilhelm Schmid, director executiv al A. Lange und Söhne. Alături de trofeul strălucitor, câştigătorul ales de juriu a primit şi un model unic al 1815 Chronograph din aur alb. Ceasul rafinat a fost creat de A. Lange und Söhne exclusiv pentru câştigătorul Best of Show.

Gary Cooper, Clark Gable, Greta Garbo, James Cagney şi multe alte vedete au condus un Duesenberg în anii 1930, precum şi Jay Gatsby în remake-ul “The Great Gatsby”. Fondatorii companiei, Fred şi August Düsenberg, au emigrat în SUA din Westfalia (Germania) în 1880. Rapid, datorită succeselor în motorsport, numele le-a devenit celebru. Duesenberg – scris acum cu ue – s-a poziţionat cu siguranţă în partea superioară a pieţei printr-o serie mică de modele exclusive. Încoronarea a venit în 1932 cu modelul extravagant SJ. Până la 320 CP au fost disponibili atunci când compresorul pornea, iar acest lucru a propulsat maşina uriaşă la aproximativ 220 km/h. Folosirea expresiei “este un Duesy” a devenit un sinonim pentru calitatea automobilelor.

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2023. Best of Show

Votul publicului a ales Ferrari 250 GT Spyder California din 1961, cu caroseria elegantă semnată Pininfarina/Scaglietti. Acest lucru face ca maşina de epocă deţinută de Jonathan Hui, Keybridge Collection (Hong Kong), să devină câştigătoarea din acest an a Coppa d’Oro Villa d’Este.

Un alt punct culminant a fost acordarea pentru prima dată a Trofeo Il Canto del Motore pentru cea mai frumoasă acustică a unui motor. Jonas Kaufmann, unul dintre cei mai mari tenori ai vremurilor noastre, a înmânat premiul lui Christophe Count d’Ansembourg din Belgia ca un omagiu pentru acustica impresionantă a modelului Porsche 917 K din 1970.

Anul acesta, publicul public a putut, în sfârşit, să experimenteze din nou toate bucuriile festivităţilor de pe malul Lacului Como. Întrucât biletele pentru Ziua Publicului de la Villa d’Este au fost vândute cu mult înainte de începerea weekendului festiv, domeniul vast de la Villa Erba a oferit fanilor şi oaspeţilor un eveniment de sâmbătă care face parte din decorul specific Münchenului sub forma Wheels & Weisswürscht – sau: Prieteni & Automobile. Membrii numeroaselor BMW Clubs prezente au sărbătorit automobilul în numeroase dimensiuni diferite, cu peste 160 de automobile şi 6.000 de vizitatori.

Duminica a fost la fel de diversă cu Concorso d’Eleganza Villa d’Este Public Day – Il Festival, care a atras peste 9.000 de vizitatori. Atracţiile oferite au variat de la spectacolul uluitor al dansatorului Yoann Bourgeois şi expoziţia care marchează cei 100 de ani ai cursei de la Le Mans, cu maşini de curse legendare dintr-un întreg secol, până la parada magnifică a tuturor claselor de premiere în Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023. Ziua publicului a reprezentat o sărbătoare comună a entuziasmului comun pentru automobile, plăcerea de a conduce şi superlativele realizărilor inginereşti.

Ediţia din acest an a prestigiosului concurs de frumuseţe pentru maşini de epocă a fost definită şi prin numeroase momente de sărbătoare. Două clase de premiere au fost dedicate aniversărilor impresionante ale culturii auto cu “Porsche la 75 de ani: Incursiune în catalogul emblematic şi excentric al legendei din Stuttgart” şi “Un secol de cursă de 24 de ore de la Le Mans: Eroii celei mai faimoase întreceri din lume”.

Vă aşteptăm deja cu nerăbdare la întâlnirea noastră între 17 şi 19 mai 2024, pe malul Lacului Como. Până când vine din nou momentul şi putem anunţa primele detalii ale următoarei ediţii, vă invităm să rememoraţi Concorso d’Eleganza Villa d’Este de anul acesta pe canalele noastre de Instagram şi Facebook.

Mai jos este o listă “Best of Show”, precum şi a tuturor câştigătorilor de clasă şi a automobilelor distinse cu menţiunea de onoare în fiecare dintre cele opt clase de jurizare, fiecare incluzând tipul de construcţie, designerul caroseriei, anul de producţie şi proprietarul:

Trofeo BMW Grou
Best of Show acordat de juriu
Câştigător: Duesenberg SJ, Speedster, Gurney Nutting, 1935, William Lyon (SUA).

Coppa d’Oro Villa d’Este
Best of Show acordat prin votul publicului
Câştigător: Ferrari 250 GT Spyder California, Spyder, Pininfarina/Scaglietti, 1961, Keybridge Collection (Hong Kong).

Concorso d’Eleganza Design Award
pentru concepte & prototipuri, prin votul publicului
Câştigător: Pagani Huayra Codalunga, Coupé Longtail, 2022.

Câştigători de clasă şi menţiuni de onoare

CLASA A
The Fast and the Formal: Pre-war high speed Luxury
(Rapid şi formal: Luxul de mare viteză antebelic)

Câştigător de clasă
Chrysler Custom Imperial CL, Convertible Sedan, LeBaron Carossiers Inc., 1933, Jack Boy Smith Jr. (SUA)
Menţiune de onoare
Lagonda V12 Rapide, Drophead Coupé, James Young, 1938, Adrian Burr (Marea Britanie)

CLASA B
Grande Vitesse: Pre-war Weekend Racers
(Grande vitesse: Concurenţi de weekend antebelici)

Câştigător de clasă
Delahaye 145 Coupé Chapron, Coupé, Henri Chapron, 1938, Peter & Merle Mullin (SUA).
Menţiune de onoare
BMW 328, Roadster, BMW, 1937, The May Collection (Germania).

CLASA C
Incredible India: The dazzling Motoring Indulgences of the mighty Maharajas
(India incredibilă: Răsfăţul motorizat strălucitor al puternicilor maharajahi)

Câştigător de clasă
Duesenberg SJ, Speedster, Gurney Nutting, 1935, William Lyon (SUA).
Menţiune de onoare
Rolls-Royce Sports Phantom Prototype, Experimental, Jarvis of Wimbledon, 1928, Alexander Schaufler (Austria).

CLASA D
Porsche at 75: Delving into the Stuttgart Legend’s iconic and eccentric Back Catalogue
(Porsche la 75 de ani: Incursiune în catalogul emblematic şi excentric al legendei din Stuttgart)

Câştigător de clasă
Porsche 901 Prototyp “Quickblau”, Coupé, Karmann, 1963, Alois Ruf (Germania).
Menţiune de onoare
Porsche 356 Pre-A, Cabriolet, Reutter, 1954, Al Barbour (SUA).

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.