Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Best of Show” Alfa Romeo Tipo B (P3) a câștigat Trofeo BMW Group. Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025 a strălucit cu trei premiere mondiale BMW

"Best of Show" Alfa Romeo Tipo B (P3) a câștigat Trofeo BMW Group. Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2025

Peisajul magic al Lacului Como a oferit cadrul pentru zile de neuitat la ediţia din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, cel mai prestigios şi încărcat de tradiție eveniment de automobile de epocă din lume. Între 23 şi 25 mai, magnificul amplasament al Hotel Villa d’Este a reunit o varietate fabuloasă de automobile care au concurat în opt clase spectaculoase. Evenimentul a captivat numeroşii vizitatori şi a fost mediatizat pe scară largă de presa internaţională, încheindu-se odată cu decernarea premiului unui câştigător strălucitor.

Alfa Romeo Tipo B (P3) din 1934 a câştigat marele premiu al juriului. Din punct de vedere istoric, acest speedster iese în evidență ca un automobil inovator care a redefinit conceptul de curse de Grand Prix. Proiectată de strălucitorul designer Vittorio Jano, aceasta a fost una dintre primele maşini de curse tip monopost. Duminică, maşina din Colecţia Auriga din Germania a primit prestigiosul “Trofeo BMW Group – Best of Show”. Premiul a fost înmânat de Helmut Käs, directorul BMW Group Classic şi preşedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este, şi de Wilhelm Schmid, directorul general al A. Lange und Söhne. Pe lângă trofeul deosebit, câştigătorul ales de juriu a primit un model unic al 1815 Chronograph din aur alb. Ceasul exclusivist a fost creat de A. Lange und Söhne special pentru câştigătorul “Best of Show”.

"Best of Show" Alfa Romeo Tipo B (P3) a câștigat Trofeo BMW Group. Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2025
Concorso d’Eleganza Villa d’Este – Best of Show

“Coppa d’Oro Villa d’Este”, decernată prin votul publicului, a fost câştigată de BMW 507 din anul 1957, un model special din prima serie cu un istoric de participare în ultima cursă Mille Miglia. Designul său elegant şi superb echilibrat al caroseriei, combinat cu un motor V8 de 3,2 litri, l-a transformat într-un simbol al ingineriei auto. Roadsterul, care este unul dintre cele mai mari simboluri BMW până în prezent şi a fost prezentat de Dirk de Groen din SUA, a primit cele mai multe voturi din partea vizitatorilor evenimentului.

Vineri seara a avut loc premiera mondială de design BMW M a modelului BMW M2 CS, un nou automobil sport de înaltă performanţă. Cocktailul BMW Group a lansat o primă seară festivă cu alte două premiere mondiale impresionante: BMW Concept Speedtop, o interpretare exclusivă cu trei uşi a unui BMW Touring, cu un concept unic de culoare şi material, şi BMW Motorrad Concept RR, o perspectivă asupra următoarei generaţii de modele superbike BMW RR.

Decorul elegant din grădina mozaic a Hotel Villa d’Este a oferit un fundal potrivit pentru marcarea celei de-a 70-a aniversări a unui simbol în designul auto: BMW 507. În plus, Rolls-Royce Motor Cars a sărbătorit o etapă importantă, centenarul primului Phantom. Cariera cinematografică a modelului de vârf din portofoliul mărcii a fost onorată cu o expoziţie care a prezentat Rolls-Royce Phantom Goldfinger, o capodoperă unică ce celebrează povestea filmului James Bond din 1964.

În ambele Zile Publice, BMW Group Classic a atras cu succes o gamă largă şi diversă de vizitatori. “Amici & Automobili – Wheels & Weisswürscht” a reunit sâmbătă, în parcul vast al Villa Erba, fani ai automobilelor legendare şi numeroşi entuziaşti din cluburile automobilistice BMW, alături de cluburi ale altor mărci din nordul şi centrul Europei. O expoziţie impresionantă cu diverse modele BMW Seria 3 din toate generaţiile a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare a legendarei serii de modele. După eveniment, o licitaţie independentă exclusivă pentru BMW, organizată de Broad Arrow Auctions, partener în premieră, a onorat bogata istorie a mărcii, de la primele BMW 328 şi BMW 507 până la modelele dinamice BMW M de astăzi.

“Concorso d’Eleganza Villa d’Este Public Day – Il Festival” a atras din nou un public numeros. Visele au devenit realitate pentru mulţi fani ai maşinilor de curse cu o expoziţie specială care celebrează 85 de ani de existenţă a “BMW Mille Miglia Icons”. Aceasta a prezentat automobilele care au obţinut o victorie glorioasă la Mille Miglia pentru BMW în 1940 – 3 modele BMW 328 Roadster și 2 modele BMW 328 Coupe cu caroserii speciale, revoluționare pentru acea vreme.
Mai multe despre modelele BMW 328 din jurul cursei Mille Miglia aici:
https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0218445RO/bmw-328-eroii-pierdu%C5%A3i-o-istorie-a-pasiunii-pentru-vitez%C4%83

Alte atracţii de pe vastul teren al Villa Erba au inclus prezentarea celui de-al 13-lea Art Car creat de Sandro Chia (un BMW M3 GTR) şi o expoziţie care celebrează cea de-a 70-a aniversare a BMW Isetta. Mai multe despre BMW Isetta aici: https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0306820RO/bilu%C5%A3a-de-giugiuleal%C4%83-pe-trei-ro%C5%A3i-65-de-ani-bmw-isetta

Ziua Publicului le-a oferit, de asemenea, spectatorilor oportunitatea de a-şi celebra fascinaţia comună pentru automobile, urmărind parada spectaculoasă a tuturor maşinilor istorice care au concurat în clasele de premiere ale Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025. Spectacolul impresionant a parcurs un arc de cerc din trecut spre viitor, nu în ultimul rând prin categoria “Concepte & Prototipuri”.

La sfârşitul paradei de duminică, Helmut Käs (directorul BMW Group Classic şi preşedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este) şi Massimiliano di Silvestre (preşedintele BMW Italia) au prezentat veniturile din vânzarea biletelor de sâmbătă şi o sumă suplimentară din partea BMW Group Classic ca donaţie către Matteo Monti (primarul oraşului Cernobbio) pentru două grădiniţe din oraşul Cernobbio.

“Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025 oferă o oportunitate unică de a evidenţia fascinaţia continuă a mobilităţii, conectând perfect trecutul bogat al automobilului cu iteraţiile sale contemporane şi viitoare. Credem că acest eveniment transcende simpla exclusivitate. În primul rând, este vorba despre cultivarea unei experienţe vibrante pentru toţi pasionaţii de automobile istorice în timpul Zilelor Publice dedicate”, a explicat Helmut Käs (directorul executiv BMW Group Classic şi preşedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este).

“Villa d’Este este custodele Concorso d’Eleganza Villa d’Este încă din 1929, un eveniment care reuneşte tradiţia şi eleganţa atemporală cu clasa, designul şi ingineria într-un cadru unic şi inspiraţional. An de an, succesul evenimentului constă în maşinile unice prezentate, împreună cu emoţia şi pasiunea împărtăşite de generaţii de pasionaţi de automobile. Suntem recunoscători BMW Group pentru colaborarea de lungă durată şi aşteptăm cu nerăbdare multe alte evenimente memorabile în viitor”, a comentat Davide Bertilaccio (director executiv al Villa d’Este Hotels).

BMW Group Classic doreşte să mulţumească partenerilor săi A. Lange & Söhne, Broad Arrow Auctions, noul partener de licitaţii al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, şi Vranken-Pommery Monopole. Mulţumiri speciale se îndreaptă, de asemenea, către autorităţile locale pentru sprijinul acordat şi pentru conceptul vast de securitate care a permis desfăşurarea întregului weekend.

Până la următoarea ediţie, vă invităm să vă bucuraţi de o retrospectivă a tuturor momentelor importante ale Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025 pe www.concorsodeleganzavilladeste.com. Bineînţeles, vă puteţi bucura de numeroasele amintiri şi pe canalele noastre de Instagram şi Facebook.

Lista de mai jos prezintă “Best of Show” şi toţi câştigătorii claselor, alături de automobilele din cele opt clase pentru maşini istorice decorate cu Menţiune de Onoare. Modelul, designerul caroseriei, anul fabricaţiei şi proprietarul sunt furnizate în fiecare caz:

Trofeo BMW Group

Best of Show acordat de juriu

Câştigător: Alfa Romeo Tipo B (P3), Monopost de Gran Prix, Alfa Romeo, 1934, Colecţia Auriga, Germania.

Premiul de Design Concorso d’Eleganza pentru Concepte & Prototipuri

Acordat prin votul publicului

Câştigător: Alfa Romeo 8C Doppia Coda Zagato, Zagato, 2025, creat de Norihiko Harada.

Câştigători de Clasă şi Menţiuni de Onoare

CLASA A: Glorious Excess: The Evolution of the ‘Money no Object’ Motor Car, 1920-1940

Câştigătorul Categoriei

Duesenberg SJ, Sweep Panel Dual Cowl Phaeton, La Grande, 1933, Thomas Maoli, SUA.

Menţiune de Onoare

Duesenberg J, Sedan Sport, Weymann, 1929, Donald Ghareeb, United States.

 

CLASA B: Sculpture in Motion: The Decade of the automotive Arms Race, 1928-1938

Câştigătorul Categoriei

Alfa Romeo Tipo B (P3), Monopost de Gran Prix, Alfa Romeo, 1934, Colecţia Auriga, Germania.

Menţiune de Onoare

Bugatti Type 59, Roadster, Bugatti, 1933, Gregory Manocherian, SUA.

 

 

 

 

CLASA C: Renaissance: The Post-War European Sports Car comes of Age

Câştigătorul Categoriei

Ferrari 212 Export, Cabriolet Vignale, 1951, Michael Weisberg, SUA.

Menţiune de Onoare

Ferrari 275 GTB, Coupé, Ferrari, 1965, Christopher Stahl, Germania.

 

CLASA D: Titans of the Track: When the Boss says “Let´s race!”

Câştigătorul Categoriei

Ferrari 250 Monza, Barchetta, Scaglietti, 1954, Giuseppe Prevosti, Italia.

Menţiune de Onoare

Ferrari 121LM, Racing Spyder, Scaglietti, 1954, Elad Shraga, Marea Britanie.

 

CLASA E: Frozen in Time: Preservation ‘Time Capsules’ from 1900-1973 which have survived in unrestored State
Câştigătorul Categoriei

Ferrari 330 GTC, Coupé cu două locuri, Pininfarina, 1967, Tony Owen, SUA.

Menţiune de Onoare

Dino 206 GT, Coupé, Scaglietti, 1968, Fabio Colombo, Italia.

 

CLASA F: “Go Big or Go Home”: Automotive Excess of the ‘80s to the new Millennium, when nothing seemed too fast, expensive or bold

Câştigătorul Categoriei

Bugatti EB 110 GT, Coupé, Bugatti, 1993, Maurizio De Angelis, Italia.

Menţiune de Onoare

Ferrari F40 GTE, Berlinetta, Michelotto, 1995, Chad Williams, SUA.

 

CLASA G: Vanishing Act: Gone but proudly not forgotten

Câştigătorul Categoriei

Talbot Lago T 26 Grand Sport, Fastback Coupé, Saoutchik, 1948, Robert Kudela, Republica Cehă.

Menţiune de Onoare

Siata 208 CS, Spider Corsa, Bertone, 1952, Nikolay Miroshnichenko, Monaco.

 

CLASA H: Style matters: Opulence meets Elegance before Times change forever

Câştigătorul Categoriei

Ferrari 410 Superamerica, Coupé, Pininfarina, 1959, Sam Lombardo, SUA.

Menţiune de Onoare

Mercedes-Benz 300 SC, Coupé, Mercedes-Benz, 1957, Vin Di Bona, SUA.

 

Premii Speciale

 

Trofeo BMW Group Ragazzi

Acordat prin votul tinerilor

Câştigător: Ferrari 330 GTC, coupé cu două locuri, Pininfarina, 1967, Tony Owen, SUA.

 

Concorso d’Eleganza Design Award

Pentru concepte & prototipuri, acordat prin votul publicului

Câştigător: Alfa Romeo 8C Doppia Coda Zagato, Zagato, 2025, creat de Norihiko Harada.

 

Trofeo dei Presidenti dei Concorsi Internazionali

Acordat de preşedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este / preşedintele Pebble Beach Concours d’Elegance / preşedintele Amelia Island Concours d’Elegance / preşedintele Oberoi Concours d’Elegance

Câştigător: Alfa Romeo 8C 2900 MM, Spider Corsa, Touring, 1938, Ralph Lauren, SUA.

 

Trofeo del Presidente della Giuria

Acordat de preşedintele juriului, Lorenzo Ramaciotti

Câştigător: Bentley Speed Six, Weymann Sportsman Coupé, Gurney Nutting, 1930, Muzeul Auto Naţional, Germania.

 

TROFEO Coppa d’Oro Villa d’Este

Best of Show acordat prin votul publicului

Câştigător: BMW 507, Roadster, BMW, 1957, Dirk de Groen, SUA.

 

TROFEO BMW Group Classic

Pentru cea mai fidelă restaurare, aleasă de juriu

Câştigător: Lagonda V12 DHC, Coupé Drophead, Lagonda, 1939, Nishant Dossa, India.

 

TROFEO Vranken-Pommery

Pentru cel mai bună automobil emblematic

Câştigător:  BMW 507, Roadster, BMW, 1957, Dirk de Groen, SUA.

 

TROFEO ASI

Pentru cel mai bine conservat automobil postbelic

Câştigător: Serenissima 308V, Torpedo, Fantuzzi, 1965, Tom McGough, SUA.

 

TROFEO Auto & Design

Pentru cel mai interesant design

Câştigător: OSI Silver Fox Prototype, Catamaran, OSI, 1967, Paul-Emile Bessade, Franţa.

 

TROFEO il Canto del Motore

Pentru cel mai bun sunet al motorului

Câştigător: Aston Martin DB3S, două locuri (cockpit deschis), Aston Martin, 1956, Coecţie Privată, SUA.

 

TROFEO Automobile Club Como

Pentru automobilul condus de la cea mai îndepărtată distanţă

Câştigător: Rolls-Royce 20 HP, Sedan, H. J. Mulliner, 1927, Axel Schröter, Monaco.

 

TROFEO dei Schedoni

Pentru automobilul cu cel mai bine conservat interior din piele

Câştigător: Jaguar E-Type Lightweight (86PJ), decapotabil cu două locuri, Jaguar Cars, 1963, Richard Cook, Marea Britanie

 

 

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.