Shadow

Bento raportează o cifră de afaceri de 27,3 milioane de lei pentru 2021, o creștere cu 78% și un profit net de 4,5 milioane de lei

Bento – Intellectually Curious (BVB: BENTO), companie antreprenorială românească, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud, raportează o cifră de afaceri de 27,3 milioane de lei, o creștere cu 78% comparativ cu anul 2020, EBITDA de 5,3 milioane de lei, +124% față de 2020 și un profit net de 4,5 milioane de lei, o apreciere cu 144% comparativ cu anul anterior. Rezultatele pentru 2021 sunt auditate.

„2021 a fost pentru noi un an cu o activitate dinamică la nivelul afacerii, reușind să avem parte de creșteri pe toate planurile. În plus, în cea de-a doua parte a anului am fost implicați în pregătirea companiei pentru listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București, reușind închiderea cu succes a plasamentului privat la finalul lunii noiembrie. Rezultatele financiare înregistrate anul trecut încununează munca titanică depusă în ultimii zece ani în optimizarea unor procese din cadrul activității noastre și investițiile constante realizate în dezvoltarea produselor software proprii, dar și a calității serviciilor de Infrastructură IT și Cloud livrate și a parteneriatelor strategice încheiate, precum cele cu Microsoft, HPE sau CISCO. Astfel, am reușit să avem parte de o creștere atât a portofoliului de clienți, cât și a veniturilor. Pentru anul acesta ne propunem să continuăm investițiile în dezvoltarea produselor proprii, BENTO Field Service Management și BENTO Mobile Device Management și să demarăm planurile de extindere la nivel internațional, și în țări din regiunea apropiată, precum Ungaria, Serbia sau Bulgaria,” a declarat Radu Scarlat, Președinte al Consiliului de Administrație BENTO.

 

BENTO listare bursa de valori Bucuresti

În ceea ce privește împărțirea cifrei de afaceri pe linii de business, 65% din cifra de afaceri totală a fost generată de divizia IT, Infrastructură și Cloud, în timp ce restul de 35% reprezintă contribuția adusă de divizia Dezvoltare Software. În cadrul diviziei dezvoltare software sunt cuprinse activitățile de dezvoltare, implementare și mentenanță software, precum și serviciile aferente managementului și derulării proiectelor. În 2021, prima categorie de activități a contribuit cu 68,4% la cifra de afaceri generată de această divizie.

În cadrul celor două linii de business, BENTO are un portofoliu de clienți diversificat, format din companii multinaționale din România, SUA și Elveția și care a continuat să se extindă în 2021. Majoritatea veniturilor obținute în 2021 provin de la companii active în energie și utilități, 65%, în timp ce restul de 35% reprezintă venituri provenite din partea companiilor ce activează în telecomunicații, FMCG, sănătate, media, agricultură, IT, servicii, distribuție FMGC, industrie alimentară și transporturi.
„Din totalul veniturilor generate în 2021, aproximativ 32% din venituri au fost recurente. Suntem încântați să observăm o creștere constantă a valorii absolute a veniturilor recurente, adică acele venituri asociate serviciilor de suport și actualizări pentru aplicațiile existente ale clienților. Veniturile recurente au o pondere substanțială în rezultatele ambelor divizii ale companiei, acestea reprezentând factorul de stabilitate pentru activitatea BENTO, fiind un indicator al maturității serviciilor pe care le livrăm,” a declarat Vlad Bodea, membru al Consiliului de Administrație și co-fondator BENTO.

Pentru 2022, conform bugetului de venituri și cheltuieli care va fi suprapus aprobării în Adunarea Generală a Acționarilor din data de 21 aprilie, BENTO estimează venituri totale de 28,4 milioane de lei, EBITDA de 5,8 milioane de lei și un profit net de 5 milioane de lei. Compania își propune ca anul acesta să continue investițiile în dezvoltarea produselor proprii, BENTO Field Service Management (FSM) și BENTO Mobile Device Management (MDM). BENTO FSM reprezintă o suită de aplicații dedicate companiilor care livrează servicii prin intermediul echipelor distribuite în teren, în timp ce BENTO MDM este un sistem dedicat companiilor care administrează o flotă substanțială de dispozitive mobile, precum tablete, smartphones, POS, etc. Conform estimărilor companiei, potențialul pentru BENTO FSM este unul ridicat, totalul pieței imediate pentru acest produs este de aproximativ 125 milioane de euro.

În martie 2022, BENTO a anunțat semnarea unui parteneriat semnificativ privind implementarea BENTO FSM în cadrul Clarke Energy România prin intermediul căruia activitățile inginerilor de service din cadrul Clarke Energy România vor fi automatizate, implementarea unui astfel de sistem fiind primul pas spre eficientizarea acestor operațiuni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.