Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Beneficii pentru IMM-uri la SolePAD Brasov

Marţi, 14 octombrie 2008, s-a desfăşurat la Braşov cea de-a 31-a ediţie a conferinţelor SolePAD.  Organizată de Agora Media, a treia ediţie SolePAD Braşov s-a adresat reprezentanţilor mediului de afaceri din judeţele Braşov şi Covasna şi a avut loc în sala de conferinţe Europa a Hotelului Aro Palace.

Conferinţa a fost deschisă de Roxana Stînceanu, Senior Regional Account Manager în cadrul Vodafone România, prin prezentarea serviciilor complete de comunicaţii oferite de Vodafone România. Pentru companii, Vodafone oferă servicii de comunicaţii prin ISS, un pachet de servicii de telefonie mobilă şi fixă împreună cu date mobile şi fixe şi suport dedicat. Cea mai nouă ofertă Vodafone pentru acest segment este serviciul Vodafone Mobile Office Zone, un portofoliu complet de voce fixă pentru angajaţii cu mobilitate foarte mare.

Sistec este în prezent singurul reprezentant în România al Abas A.G., o companie software germană cu peste 2000 de clienţi şi aplicaţii traduse în 27 de limbi. Ionuţ Popescu, SW Solutions Sales Manager în cadrul Sistec, a prezentat abas ERP, o suită de aplicaţii destinată optimizării activităţii întreprinderilor mici şi mijlocii. Adaptată pentru diverse industrii, soluţia abas Business Software include abas Automotive, abas pentru companii de producţie, abas Distribution şi abas eBusiness, aceasta din urmă putând fi suprapusă peste toate celelalte trei variante.

Din studiile realizate de IBM la nivel internaţional a reieşit că întreprinderile mici şi mijlocii au o serie de nevoi comune – de colaborare, de knowledge management şi de management al ciclului de producţie. Ioana Costineanu, SWG Lead Development Representative la IBM, a prezentat la SolePAD soluţiile „la pachet” concepute de IBM pentru a răspunde acestor nevoi ale IMM-urilor. Cele trei aplicaţii incluse în pachet vizează managementul stocării şi protejării datelor, colaborarea şi comunicarea şi soluţia de portal.

99% din afacerile din Uniunea Europeană sunt generate de întreprinderile mici şi mijlocii. Din acest motiv, Dell a decis să se adreseze aceastei zone cu potenţial imens printr-o soluţie dedicată – gama Vostro, notebook-uri şi desktop-uri ce acoperă toate nevoile specifice IMM-urilor – prezentată la Braşov de Dan Bogdan, Enterprise Technical Consultant în cadrul Dell. În cadrul prezentării au fost trecute de asemenea în revistă noua linie Latitude E-Family şi opţiunile de stocare oferite de Dell prin gama PowerEdge.

Wyse este cel mai mare producător de terminale thin client din lume. Zoltan Janosi, Executive Manager ID System, a prezentat la SolePAD beneficiile asociate terminalelor Wyse thin client, disponibile în România prin ID System. Aceste echipamente pot înlocui cu uşurinţă PC-urile obişnuite, asigurând o reducere a costurilor cu 50% şi o disponibilitate maximă, garantată de lipsa componentelor mobile. Preţurile acestor terminale sunt cu 30% mai mici decât în cazul sistemelor tradiţionale, iar costurile de instalare sunt reduse cu 80%.

Potrivit Ghidului European CEMEP, 45% din eşecurile de sistem sunt cauzate de problemele de alimentare cu energie. Oana Muscalu, Director Marketing al Power Systems Rom, a prezentat la SolePAD soluţiile profesionale pentru protecţia aplicaţiilor IT oferite de Power System în România, ce constau în UPS-uri produse de compania Socomec, grupuri electrogene Visa şi CTM, stabilizatoare de tensiune IREM şi echipamente de producţie proprie pentru outdoor, punând accent pe gama de UPS-uri NeTYS.

Wadhwani Manesh, Director Executiv Prodigy şi Ramon Cucuian, Project Manager, au prezentat sistemul Merlin ERP, dezvoltat de compania Prodigy pe platforma Microsoft.Net. Beneficiile sistemului se regăsesc în reducerea timpului de obţinere a informaţiei, planificarea corectă a resurselor, integrarea datelor operate, creşterea productivităţii, flexibilitatea la schimbările pieţei şi personalizarea aplicaţiei în funcţie de specificul activităţii beneficiarului, licenţierea fiind realizată la nivel de companie.

Florin Stoean, Authorized Partner Manager Fujitsu Siemens Computers, a vorbit la SolePAD despre x10sure, cea mai ieftină şi eficientă soluţie de High Availability, o alternativă accesibilă la aplicaţiile de tip cluster. x10sure monitorizează serverele şi sistemele de stocare, asigurând o disponibilitate ridicată prin utilizarea serverelor de rezervă, scalabilitate şi reducerea costurilor.  Soluţia asigură protecţia afacerii, consolidare şi virtualizare, integrarea aplicaţiilor şi productivitate.

Class IT Outsourcing oferă servicii de externalizare completă sau administrare a infrastructurii IT. Bogdan Tudor, President & CEO Class IT Outsourcing, a prezentat la Braşov avantajele de care beneficiază o companie prin externalizarea IT-ului – reduceri de costuri, obţinerea soluţiilor potrivite, garantarea standardului de activitate, păstrarea focusului, continuitate şi cel mai important, acoperirea riscului. Cine are nevoie de externalizarea IT? Absolut toate companiile, indiferent de industrie şi de numărul de angajaţi.

Alexandru Vîlcu, HP StorageWorks Division Manager, a vorbit în premieră despre produsul de backup HP StorageWorks RDX Removable Disk Backup System, un simplu hard disc extern care se poate conecta la orice sistem. Dispozitivul se caracterizează prin disponibilitate şi securitate crescută a datelor, este portabil şi foarte uşor de utilizat, asigură o viteză ridicată şi este compatibil cu viitoarele generaţii de produse. Cea mai importanţă funcţie este însă software-ul integrat, ce asigură protecţia continuă a datelor şi a sistemului.

Ofelia Tetel, Associate Manager Azure Software, a pus accent pe utilizarea mesajelor SMS în domeniul afacerilor, o modalitate de comunicare mai puţin exploatată în prezent. Siox Business Suite este o platformă software ce permite trimiterea automată de mesaje SMS personalizate către o bază de date cu clienţi. Soluţia oferă acoperire worldwide, este disponibilă online, poate fi utilizată imediat, nu necesită infrastructură suplimentară, comunicarea este bidirecţională iar raportarea se realizează în timp real. 

Realizând trecerea de la sesiunea dedicată soluţiilor IT&C la prezentările privind oportunităţile de finanţare pentru IMM-uri, Ciprian B. Vişan, Preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri „PRO INVEST”, a subliniat necesitatea implementării şi certificării sistemelor de management în contextul apartenenţei la Uniunea Europeană. Obţinerea acestor certificări este importantă în activitatea cu terţii, în participarea la licitaţii, în creşterea cotei de piaţă şi a gradului de satisfacţie a clienţilor.

În România, iniţiativa EUGA (European Union Grant Advisor) s-a lansat în luna octombrie 2007. Rolul partenerilor EUGA – Microsoft, Banca Transilvania, HP, Romtelecom şi în curând Cisco – este de a promova orice formă de finanţare pentru domeniul IT. Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager Microsoft România, a vorbit la SolePAD despre modul de lucru şi scopul EUGA, ce constă în informarea privind oportunităţile de finanţare pentru domeniul IT&C, consultanţă, instruire şi suport în realizarea proiectelor de accesare a acestor finanţări. 

Radu Borza, Consilier în cadrul OTIMMC Braşov, a trecut în revistă fondurile nerambursabile pentru IMM-uri şi programele de finanţare derulate de MIMMCTPL. Pentru anul 2008, bugetul  alocat programelor IMM este format din fonduri pentru derularea programelor guvernamentale din sectorul IMM, cu un buget de 65 milioane Euro, şi fonduri comunitare disponibile prin programul POS CCE 2007-2013, Axa Prioritară 1 – Un sistem de producţie inovativ şi eco eficient, cu un buget de 125,662,077 milioane Euro.

Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul MCTI, a vorbit despre finanţarea proiectelor din fonduri structurale pentru promovarea societăţii informaţionale, în cadrul programului POS CCE 2007-2013, Axa Prioritară 3. În prezent, companiile interesate pot depune proiecte pentru Domeniul 3 al Axei – Dezvoltarea eEconomiei, unde sunt deschise Operaţiunile 1 – implementarea de sisteme informatice integrate şi alte aplicaţii pentru managementul afacerilor şi 2 – dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic. Proiectele pot fi depuse până la data de 12 decembrie 2008.

Concluziile conferinţei au fost sintetizate în prezentarea susţinută în finalul evenimentului de Ciprian B. Vişan, Preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri „PRO INVEST”, care a trecut în revistă principalele aspecte pe care trebuie să le aibă în vedere orice companie care doreşte să acceseze fondurile puse la dispoziţie de Uniunea Europeană, precum şi cele mai bune practici care pot asigura succesul acestor demersuri.

SolePAD Braşov a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Iubescbrasovul.ro, ClubAfaceri.ro, thecity.ro, PRwave, acasa.ro, Finantare.ro, Comunicatedepresa.ro, PRdirectory şi al publicaţiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News.

Următoarea conferinţă SolePAD va avea loc joi, 16 octombrie 2008, la Sibiu, Hotel Palace. Programul evenimentului este disponibil la adresa www.solepad.ro.

Bucuresti, 14.10.2008

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.