Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BCR reaminteste clientilor de termenul limita pentru actualizarea datelor personale: 31 martie 2010

Banca Comerciala Romana (BCR) reaminteste tuturor clientilor de termenul limita de 31 martie 2010 pentru actualizarea datelor personale, potrivit Regulamentul BNR numarul 9/2008 privind cunoasterea clientelei. Pana in prezent, peste 85% din totalul clientilor activi ai BCR si-au actualizat deja datele personale.

Dupa termenul limita de 31 martie 2010, in cazul clientilor activi care nu au realizat actualizarea datelor personale, banca va realiza aceasta operatiune inainte de efectuarea oricarei alte operatiuni bancare. Potrivit normelor legale, relatia de afaceri va fi reziliata, insa, in cazul in care clientul refuza sa faca acest lucru.

Regulamentul nr. 9/2008 al BNR se aplica institutiilor de credit, persoane juridice romane, si institutiilor financiare nebancare, persoane juridice romane, inscrise in Registrul special tinut de Banca Nationala a Romaniei, si reglementeaza standardele minime pentru elaborarea de catre acestea a normelor de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului si aspecte legate de implementarea acestora. Aducerea la zi si completarea datelor personale ale clientilor este o masura impusa de lege si toti cei are au o relatie cu o banca din Romania – indiferent de produsul ori serviciul bancar utilizat – au obligatia sa se conformeze.

Conform normelor BNR, toate bancile trebuie sa obtina de la clientii lor, persoane fizice, detalii privind :
a) datele de identificare;
b) datele de contact si adresa;
c) nationalitatea;
d) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;
e) functia publica importanta detinuta, daca este cazul;
f) numele beneficiarului real.

Si persoanele juridice trebuie sa vina la banca pentru completarea urmatoarelor date:
a) denumirea;
b) forma juridica;
c) sediul social si, daca este cazul, sediul unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare;
d) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
e) tipul si natura activitatii desfasurate;
f) identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si reprezinta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii;
g) numele beneficiarului real sau, in situatia prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. b) pct. 2 din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real;
h) identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.

Bucuresti, 30.03.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.