Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BCR implementeaza un amplu Program de Integrare si Dezvoltare

Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Grupului Erste, implementeaza un amplu Program de Integrare si Dezvoltare (IDP – Integration and Development Program), care vizeaza toate segmentele activitatii BCR, de la corporate, retail si managementul riscului, raportari si controlling, inclusiv Basel II pana la zona de operatiuni si IT (care cuprinde intre altele activitatile de reproiectare procese, achizitii si managementul proprietatilor) si alte functii suport (de exemplu resurse umane, marketing si comunicare). Programul are in portofoliu peste 40 de proiecte, menite sa asigure atat dezvoltarea afacerilor cat si imbunatatiri functionale in modul intern de operare.

Proiectele se vor finaliza esalonat incepand cu acest an pana la mijlocul anului 2008.   

“Pentru multi poate constitui o surpriza faptul ca BCR se angajeaza intr-un proces important de transformare. De ce astazi, cand BCR este liderul de necontestat al sistemului bancar din Romania, cand a dovedit ca s-a inscris in ultimii 6 ani pe un trend de profitabilitate cu crestere evidenta si sustinuta, cand reprezinta unul din brandurile cele mai de incredere si recunoscute din Romania? Raspunsul poate fi simplu, si anume ca succesul de azi al BCR nu reprezinta neaparat o garantie a continuitatii lui si in anii urmatori. Momentul cel mai bun pentru transformare, pentru repozitionare este atunci cand afacerea este solida, de succes si cind s-au acumulat elemente suficiente in mediul de afaceri si in viata institutiei care sa determine momentul cel mai potrivit: acela cand inca este pe trendul continuu de crestere”, a declarat Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR.

Nicolae Danila considera ca, in prezent, este cel mai potrivit moment pentru implementarea IDP din mai multe puncte de vedere:
·    BCR apartine de Grupul Erste, deci trebuie sa aiba calitatile unui “jucator de prima liga” financiar-bancara europeana, asa cum este grupul din care facem parte;
·    Trebuie sa aiba forta si capacitatea de a continua sustinerea economiei romanesti, a mediului de afaceri si a comunitatilor, asa cum a dovedit-o si pana acum;
·    Potentialul de afaceri din Romania, precum si asteptarile partenerilor impun un BCR modern si inovator, proactiv si dinamic;
·    Competitia, care a devenit tot mai acerba si evidenta.

“Transformarea despre care vorbim reprezinta un program coordonat care include schimbari esentiale, uneori fundamentale, acoperind domeniile strategiei, al structurilor si organizarii bancii, al sistemelor de operare si nu in ultimul rand al culturii institutionale, pe baza standardelor internationale si a celor mai bune practici”, a adaugat Nicolae Danila.

IDP are ca obiective cheie consolidarea in continuare a pozitiei BCR de lider pe piata bancara romaneasca, cresterea eficientei si profitabilitatii, implementarea celor mai bune practici ale Grupului Erste Bank in beneficiul clientilor, actionarilor si salariatilor BCR, modernizarea tuturor proceselor in acord cu standardele unui Grup bancar european, lider pe piata financiara din centrul si estul continentului.

Implementarea IDP are loc intr-un efort de echipa, la fiecare proiect lucrand in comun specialisti din BCR si Erste. Cei aproximativ 550 de membri ai acestei echipe mixte sunt sprijiniti de un grup puternic de consultanti de la firme internationale de consultanta, care au participat la toate proiectele de integrare/transformare la nivelul Grupului Erste Bank.
Managementul IDP si al fiecarui proiect in parte este asigurat de asemenea in formula mixta, implementarea Programului fiind supervizata de presedintii executivi ai BCR si Erste Bank.

Integrarea BCR in reteaua Grupului Erste Bank inseamna sa ofere aceleasi produse si servicii ca in celelate piete in care Grupul actioneaza, sa opereze la un nivel de calitate si mai ridicat, sa creasca grija pentru clienti si salariati, sa devina mai competitiva si mai eficienta. Un aspect foarte important este pregatirea intensiva a salariatilor pentru a avea o abordare puternic orientata spre client si spre vanzari.

Programul de Integrare este proiectat sa intareasca focalizarea pe client si pe nevoile acestuia si, in acest context, pe toata durata implementarii proiectelor, dezvoltarea afacerilor ramane sarcina cea mai importanta a BCR.

IDP este fundamentat pe principiile modelului de operare al Erste Grup si vizeaza in esenta separarea clara a liniilor cheie de afaceri ale bancii si anume corporate si retail – fiecare cu propria retea de distributie, coordonare si obiective specifice, simultan cu delimitarea clara a functiunilor de vanzari de cele de management al riscurilor si respectiv de administrare.

Cele mai importante repere ale parcursului IDP sunt:
– expansiunea si optimizarea retelei de unitati teritoriale, respectiv cresterea, pana in anul 2009, a numarului de unitati de la 478 in prezent pana la aproximativ 700; infiintarea a 52 de centre de afaceri dedicate agentilor economici din segmentul IMM; optimizarea utilizarii spatiului in unitati;
– optimizarea fortei de munca, respectiv extinderea capacitatii in front–office; optimizarea progresiva a functiilor de back-office si suport; masuri extinse de pregatire a personalului;
– cresterea capacitatii de distributie prin canale alternative (de exemplu Centre de contact, ATM, self banking).

“Programul de Integrare si Dezvoltare (IDP) evolueaza rapid, iar proiectele dedicate zonei de front office corporate si, respectiv, retail au finalizat deja conceptele, pregatindu-se implementarea acestora. Noile concepte privind activitatile de baza ale bancii ne aliniaza la standardele si structurile Erste Bank, construind proceduri si fluxuri orientate catre satisfacerea intr-o masura tot mai mare a cerintelor clientilor, catre imbunatatirea climatului de lucru, pentru a pune mai bine in valoare capacitatile individuale. Beneficiarii acestui program de transformare sunt, in egala masura, clientii, actionarii si salariatii”, a declarat Nicolae Danila.

Bucuresti, 26.2.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.