Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BASF realizeaza un salt in privinta veniturilor inregistrate

· Al doilea trimestru 2010: vânzări +30%, Profitul operaţional (EBIT) înainte de cheltuieli excepţionale + 94% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut
· Primele şase luni 2010: vânzări +28%, Profitul operational înainte de cheltuieli excepţionale + 96% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut
· Optimizarea portofoliului realizată generează rezultate
· Impulsuri de creştere din toate regiunile – în domeniul activităţilor cu produse chimice nivelul afacerilor atinge un nivel record
· Previziuni pentru 2010:
– Refacerea economică va continua într-un ritm moderat în a doua jumătate a anului
– EBIT înainte de cheltuieli excepţionale se va îmbunătăţi considerabil
– Obţinerea unei prime asupra capitalului investit
– Dividende mai mari pentru 2010

Într-un mediu de afaceri ce continuă să se îmbunătăţească, veniturile BASF au crescut semnificativ. Măsurile recente de optimizare a portofoliului s-au dovedit profitabile, iar veniturile în domeniul chimic s-au îmbunătăţit considerabil. BASF continuă să îşi dezvolte în mod activ activitatea şi pune bazele creşterilor viitoare.

În cadrul unei teleconferinţe pentru prezentarea rezultatelor BASF din primul trimestru şi prima jumătate a anului 2010, Dr. Jürgen Hambrecht, preşedintele Consiliului Director al BASF, a declarat: “Strategia noastră este clară: Ne concentrăm asupra activităţilor care sunt mai aproape de consumatori şi asupra pieţelor în creştere. Pieţele de capital confirmă realizările noastre: preţul acţiunilor BASF a urcat cu 7,8% în prima jumătate a anului 2010, depăşind performanţele DAX 30, DJ EURO STOXX 50 şi ale tuturor indicilor din industria chimică.”

După performanţele economice crescute obţinute în primele trei luni ale anului 2010, BASF şi-a continuat evoluţia dinamică şi în al doilea trimestru. Vânzările au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 16,2 miliarde de euro. Venitul din operaţiuni înainte de cheltuielile excepţionale a crescut în al doilea trimestru cu 94%, până la 2,2 miliarde euro.

Vânzările au crescut în primele şase luni cu 28%, până la 31,7 miliarde de euro, iar EBIT (profitul operational) înainte de cheltuielile excepţionale a urcat cu 96%, până la 4,2 miliarde euro. Atât vânzările, cât şi EBIT înainte de cheltuielile excepţionale, s-au situat peste nivelul înregistrat în primul trimestru al anului 2010. Aceste rezultate s-au datorat în special cererii foarte mari pentru produsele chimice, respectiv pe segmentele Substanţe Chimice de baza, Materiale plastice, Soluţii funcţionale şi Produse pentru îmbunătăţirea performanţei. Cererea a crescut şi datorită refacerii stocurilor în rândul clienţilor.

Previziuni pentru întreg anul 2010

Previziunile pentru întregul an sunt bazate pe următoarele estimări privind economia globală:
· Creşterea produsului intern brut: 3 – 4%
· Creşterea producţiei industriale: 7 – 8%
· Creşterea producţiei chimice (excluzând industria farmaceutică): 7 – 8%
· O rată medie de schimb dolar-euro de 1,30 USD per EUR
· Un preţ mediu anual al petrolului de 75 USD per baril

“Ne aşteptăm ca vânzările noastre să crească în 2010 şi să depăşească performanţele producţiei chimice globale. Estimăm că EBIT (profitul operaţional) înainte de cheltuielile excepţionale se va îmbunătăţi considerabil şi vom obţine din nou o primă peste costurile de capital. Conform politicii noastre privind dividendele, estimăm dividende mai mari pentru 2010” – a declarat Dr. Hambrecht.

Preşedintele Consiliului Director al BASF se aşteaptă ca redresarea economică să continue într-un ritm moderat în a doua jumătate a anului 2010. Atât consolidarea bugetelor guvernelor din întreaga lume, cât şi reducerea programelor naţionale de stimulare, vor atenua cererea. Alte riscuri sunt asociate în primul rând cu piaţa volatilă a materiilor prime, capacităţile în exces, protecţionismul şi tensiunile geopolitice din ce în ce mai intense.

Toate segmentele contribuie la creşterea veniturilor

Datorită cererii crescute, vânzările din segmentul Substanţe Chimice au crescut în al doilea trimestru cu 64% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, în care s-au obţinut rezultate mai slabe datorită crizei. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a fost 429 milioane de euro, mai mare decât rezultatul aceleiaşi perioade de anul trecut (plus 166%). În ciuda impactului negativ al închiderii unităţii de producţie Verbund din Nanjing în vederea reparaţiilor, veniturile au crescut faţă de primul trimestru al anului 2010.

Vânzările segmentului Materiale plastice au crescut cu 48% în al doiea trimestru, faţă de nivelul slab înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Alături de utilizarea eficientă a capacităţii, efectele pozitive ale măsurilor de restructurare se reflectă, de asemenea, în rezultatul EBIT înainte de cheltuieli excepţionale. Acesta a urcat cu peste 211 milioane de euro (plus 153%). În pofida închiderii unităţilor de producţie, în vederea mentenanţei, şi a stocurilor insuficiente de poliamidă 6.6, nivelul veniturilor din primul trimestru a fost depăşit.

Segmentul Produselor pentru îmbunătăţirea performanţei a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în al doilea trimestru, de 29% faţă de perioada similară a anului trecut, datorită volumelor şi preţurilor mai ridicate. Au existat dificultati de livrare pentru anumite linii de producţie datorită disponibilităţii limitate a unor intermediari importanţi. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a urcat cu 391 milioane de euro (plus 489%). Creşterea puternică a veniturilor se poate atribui sinergiilor generate de integrarea Ciba, implementării modelelor noastre de afaceri şi mediului de afaceri favorabil. Toate diviziile au avut o contribuţie pozitivă la rezultatul EBIT înainte de cheltuieli excepţionale.

Vânzările din segmentul Soluţii funcţionale au crescut puternic în toate regiunile în al doilea trimestru, mai ales datorită cererii mai mari din partea industriei auto, depăşind cu 40% vânzările din aceeaşi perioadă a anului 2009. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a crescut cu 117 de milioane de euro comparativ cu perioada similară a anului trecut (plus 244%). Alături de un mediu de afaceri mai favorabil, la acest rezultat a contribuit şi succesul măsurilor de restructurare.

Vânzările semestrului 2 înregistrate de segmentul Soluţii pentru Agricultura au crescut cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest rezultat s-a datorat ratelor de schimb favorabile şi volumelor mai mari de vânzări din America de Sud şi Asia. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a fost cu 47 de milioane de euro sub nivelul record înregistrat anul trecut (minus 13%). Acest rezultat s-a datorat preţurilor mai scăzute, creşterii cheltuielilor asociate vânzărilor şi costurilor în domeniul cercetării şi dezvoltării.

Vânzările din segmentul Petrol şi Gaze naturale au fost cu 3% sub nivelul înregistrat în al doilea trimestru al anului 2009. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a urcat cu 9 milioane de euro în al doilea trimestru (plus 2%) datorită volumelor mai mari de gaze naturale tranzacţionate. Vânzările înregistrate în segmentul Explorare şi Producţie au scăzut mai ales datorită restricţiilor de producţie impuse de OPEC în Libia.

Vânzările din segmentul Alte produse au urcat cu 32%, o creştere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru s-a datorat în special preţurilor mai ridicate din sectorul Stirenice. Veniturile din Stirenice s-au îmbunătăţit. Provizioanele create pentru Programul de opţiuni BASF au redus veniturile, deoarece acţiunile BASF au depăşit semnificativ performanţele indicelui de referinţă MSCI World Chemicals în al doilea trimestru.

Vânzările şi veniturile au crescut în toate regiunile

Vânzările din Europa au crescut cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. EBIT înainte de cheltuieli excepţionale a urcat cu 1,14 miliarde de euro, până la 2,63 miliarde euro (plus 76%). Datorită cererii mai mari din sectorul de produse chimice, vânzările şi veniturile au crescut substanţial faţă de prima jumătate a anului 2009. În segmentul Petrol şi Gaze naturale, vânzările şi veniturile nu s-au ridicat la nivelul primelor şase luni ale anului 2009, datorită declinului înregistrat de preţul gazelor naturale.

În America de Nord vânzările au crescut cu 42% în dolari SUA şi cu 44% calculat în euro. S-au înregistrat venituri mai mari cu 530 de milioane euro, până la 792 milioane de euro (plus 202%). Datorită volumelor mai mari, vânzările şi veniturile din activităţile cu produse chimice au crescut semnificativ. Vânzările şi veniturile din segmentul Soluţii pentru Agricultura au fost sub nivelul foarte bun înregistrat în primele şase luni ale anului trecut. Acest lucru s-a datorat parţial volumelor mai scăzute de vânzări din segmentul Fungicide, ca rezultat al stocurilor mai mari ale distribuitorilor.

Vânzările din regiunea Asia-Pacific au crescut cu 55% în monedă locală şi cu 60% în euro. Veniturile au crescut cu 357 milioane de euro, până la to 603 milioane de euro (plus 145%), în pofida închiderii pentru mentenanţă a unităţii de producţie din Nanjing. Redresarea economică dinamică a avut un efect foarte bun asupra activităţii industriale chimice. Pe segmentul Soluţii pentru Agricultura, vânzările şi veniturile au fost peste nivelul înregistrat în acceaşi perioadă a anului 2009.

În America de Sud, Africa şi Orientul Mijlociu vânzările au crescut cu 21% în monedă locală şi cu 33% în euro, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut. Succesul înregistrat de segmentul Soluţii pentru Agricultura în America de Sud a avut o contribuţie importantă la creşterea vânzărilor. Veniturile în această regiune au urcat cu 6% faţă de prima jumătate a anului 2009.

Bucuresti, 29.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.