Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BASF a sarbatorit 150 de ani de la infiintare prin Innovation Playground, o expozitie

a tuturor solutiilor inovatoare realizate pana in prezent

BASF a aniversat 150 de ani de existență printr-o expoziție inedită, în care au fost prezentate cele mai importante soluții inovatoare realizate de companie de-a lungul timpului. Participanții au avut ocazia să descopere cât de importantă este chimia în viața de zi cu zi și pentru un viitor sustenabil în cadrul Innovation Playground, un eveniment organizat în cadrul Bucharest Science Festival, aflat la a 3-a ediție.

Câți dintre noi știu că BASF a inventat colorantul indigo folosit pentru blugii pe care îi purtăm în fiecare zi? În plus, știați că tot compania germană este cea care a inventat polistirenul expandat? Ori că ambalajul cutiei de pizza pe care o comandăm la final de săptămână sau spuma flexibilă a saltelelor și pernelor ce ne asigură un somn complet și sănătos pot fi realizate tot cu produse BASF? De asemenea, compania este unul dintre furnizorii principali de pigmenți coloranți pentru pixurile și creioanele colorate cu care scriem zilnic și pentru vopseau auto sau decorativă.

În cadrul evenimentului Innovation Playground, peste 500 de participanți au avut ocazia să interacționeze cu tehnologii inedite și să descopere inovațiile realizate de BASF în acești 150 de ani în diferite domenii precum: textile, sport, jucării, sănătate, construcții sau auto-moto.

Participanții au descoperit lumea BASF prin intermediul a trei “containere” de mărimea unor vagoane, transformate cu ajutorul produselor BASF. Cele trei standuri, care au fost deja prezentate publicului din Ungaria, Serbia, Polonia, Slovacia și Cehia, au avut tematici diferite: Kitchen Lab a fost dedicat spațiului de socializare și atelierelor de chimie, Muzeul BASF a prezentat inovațiile BASF prin intermediul sistemelor video, iar Showroom-ul a inclus diferite produse realizate cu materiale BASF.

Atracția evenimentului a fost mașina-concept Smart Forvision, dezvoltată de BASF în colaborare cu Daimler. Mașina cu două locuri este un prototip, fiind un mare pas înainte în evoluția mașinilor ecologice și crearea unui viitor sustenabil.

Organizatorii au pregătit și o secțiune specială – Model House – care a ilustrat utilizarea produselor BASF în construcții și în viața de zi cu zi prin obiectele de uz casnic.

“Încă de la înființare, BASF a evoluat pentru a răspunde provocărilor din jurul nostru. Lumea de astăzi se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari, iar chimia are un rol foarte important în rezolvarea lor. În calitate de parte integrantă din societate, BASF cercetează și dezvoltă permanent inovații, ținand mereu cont de principiile dezvoltării sustenabile. Pe durata a 150 de ani de activitate, compania BASF a realizat un număr important de descoperiri tehnologice care promovează dezvoltarea sustenabilă, de la materiale inovatoare care facilitează utilizarea mai eficientă a energiei ecologice la componente auto ecologice şi moderne. Suntem convinși că putem face multe lucruri pentru sustenabilitate cu ajutorul metodelor științifice moderne și a inovațiilor”, a declarat Luminița Teodorescu, Managing Director în cadrul BASF România.

Deoarece, inovația și tehnologia au ca bază educația, începând cu anul 2011, BASF a dezvoltat în fiecare an diferite programe educaționale adresate diferitelor categorii de elevi:
· Kids’ Lab – Chimia distractivă! – este un program educațional adresat elevilor de clase primare și gimnaziale în care elevii interacționează cu chimia cu ajutorul unor experimente simple și sigure, pe bază de apă. Programul a fost lansat în 2014 în România și până în prezent au participat peste 1,200 de elevi.
· CHEMGENERATION.COM – platforma educațională online lansată în 2011 în regiunea Europa Centrală și de Est introduce istoria, rezultatele şi impactul chimiei asupra dezvoltării civilizaţiei într-un mod spectaculos şi distractiv. Platforma îşi propune să stârnească interesul tinerilor faţă de ştiinţă şi să le prezinte importanţa chimiei în viaţa noastră, inclusiv rolul acesteia în dezvoltarea sustenabilă şi în viitorul omenirii. Sub umbrela CHEMGENERATION, BASF România împreună cu parteneri precum Societatea de Chimie din România, a lansat concursuri educaționale adresate elevilor de liceu prin care aceștia au avut ocazia să pună în practică în mod creativ cunoștințele teoretice de chimie, fizică, biologie și alte științe naturale. Peste 600 de elevi și profesori de liceu din toată țara au participat direct la concursurile educaționale organizate.
· BASF România este un partener principal în cadrul proiectelor realizate de Universitatea Politehnică Bucureșți – Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor și Societatea de Chimie din România, adresate elevilor de liceu și școli generale: olimpiade, concursuri științifice, conferințe.

Bucuresti, 01.10.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.