Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

„Barometrul GE privind inovatia la nivel global” identifica noi asteptari

si parametri ai inovatiei in secolul XXI

· Potrivit celor 1000 de directori executivi din 12 ţări intervievaţi, noile frontiere în inovaţie vor depinde de creativitate, localizare şi integrare
· Cele mai remarcabile inovaţii vor răspunde nevoilor oamenilor
· SUA, Germania şi Japonia sunt considerate drept cele mai inovatoare state

Raportul dat publicităţii astăzi, în premieră, descrie în linii mari un nou peisaj al inovaţiilor secolului XXI, punând mai multă valoare pe abordarea nevoilor locale, valorificarea creativităţii persoanelor fizice şi organizaţiilor de dimensiuni mai mici şi stabilirea parteneriatelor strategice.

Conform ediţiei inaugurale a „Barometrului GE privind inovaţia la nivel global”, un studiu independent care a cuprins părerile a 1.000 de directori executivi din 12 ţări, cele mai remarcabile inovaţii ale timpului nostru vor fi mai degrabă cele care contribuie la soluţionarea nevoilor oamenilor, nu cele care doar aduc un profit mai mare. „Barometrul GE privind inovaţia la nivel global” a fost comandat de GE (NYSE:GE) şi realizat de compania de cercetare şi consultanţă StrategyOne în vederea identificării factorilor care încurajează sau descurajează inovaţia, precum şi a analizării modului în care sunt percepute provocările legate de inovaţie.

„Studiul ilustrează faptul că regulile care guvernează inovaţia sunt în schimbare, iar companii precum cele pe care le conducem vor fi nevoite să îşi transforme strategia pentru a-şi păstra competitivitatea, pentru a încuraja creşterea şi a avea o contribuţie semnificativă în economie,” a declarat Beth Comstock, Director Marketing şi Vicepreşedinte Senior, GE. „Dacă vrem ca inovaţia să progreseze, trebuie să adoptăm o nouă paradigmă a inovaţiei care să promoveze colaborarea între toţi participanţii – de mici sau mari dimensiuni, publici sau privaţi – să stimuleze creativitatea şi să pună accentul pe soluţiile care răspund nevoilor locale.”

Inovaţia va aduce un alt fel de prosperitate

În cadrul studiului, inovaţia a fost considerată în mod consecvent un important factor determinant al unei economii prospere. 95% dintre directori au spus că inovaţia este principalul mecanism pentru o economie naţională mai competitivă, iar 88% au considerat că inovaţia este cea mai bună metodă de a crea noi locuri de muncă. Dacă ideea că inovaţia determină prosperitatea nu este ceva nou, studiul scoate la lumină faptul că definiţia prosperităţii este în plină schimbare. Peste trei sferturi dintre directorii executivi (77%) consideră că cele mai remarcabile inovaţii ale secolului XXI nu vor fi cele care aduc un profit mai mare, ci mai degrabă cele care vor contribui la soluţionarea nevoilor oamenilor, cum ar fi îmbunătăţirea calităţii sănătăţii sau creşterea securităţii energetice. Astfel, respondenţii sunt convinşi că inovaţia va fi un catalizator pentru îmbunătăţirea mai multor aspecte ale vieţii oamenilor în următorii 10 ani, cum ar fi calitatea sănătăţii (87%), calitatea mediului (85%), securitatea energetică (82%) şi accesul la educaţie (81%).

„Rezultatele arată clar că priorităţile noastre la nivel global sunt în schimbare şi se transformă din inovaţii care pur şi simplu aduc bani în inovaţii care aduc ceva bun în vieţile oamenilor,” a afirmat Comstock.

La participanţi noi, reguli noi

Studiul a arătat că metodele tradiţionale de a inova se schimbă, punându-se un accent mai mare pe persoane fizice şi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) şi determinând o mai mare nevoie de colaborare. Practic, 75% dintre subiecţi au afirmat că în secolul XXI, modul de a inova al companiilor va fi „complet diferit” de modul în care au inovat în trecut. Acelaşi procent a declarat că, mai mult ca oricând, personele fizice şi IMM-urile vor fi la fel de inovatoare ca marile companii, iar 86% au spus că inovaţia în secolul XXI va însemna un parteneriat între mai multe entităţi, spre deosebire de succesul unei singure organizaţii. În acelaşi timp, 76% dintre directorii executivi au declarat că inovaţia trebuie adaptată nevoilor de pe pieţele locale.

Participanţii la studiu au subliniat şi creativitatea, ca mijloc esenţial pentru realizarea inovaţiei. Aproape şapte din 10 (69%) au spus că, în prezent, inovaţia este determinată mai mult de creativitatea oamenilor, nu de cercetarea la nivel înalt, în timp ce 58% au declarat că factorul nr. 1 care ar putea ajuta companiile să inoveze mai mult ar fi o echipă formată din cât mai multe persoane cu o creativitate „neconvenţională”.

Paradoxul optimismului inovaţiei

În cadrul studiului, directorilor executivi li s-a cerut să numească trei ţări pe care le consideră drept principalii promotori ai inovaţiei; SUA a ocupat primul loc pe listă, cu 67%, urmată de Germania (44%), Japonia (43%) şi China (35%). Studiul a analizat apoi măsura în care directorii executivi au considerat că inovaţia poate îmbunătăţi vieţile concetăţenilor lor şi probabilitatea ca această îmbunătăţire să aibă loc în condiţiile actuale. În mod ironic, niciuna dintre cele patru ţări considerate drept principalii promotori ai inovaţiei de către ceilalţi participanţi nu a dat dovadă de optimism în ceea ce priveşte puterea şi perspectiva inovaţiei. Atât China, cât şi Japonia au fost desemnate „pesimiste”, în timp ce SUA şi Germania au fost desemnate „tradiţionaliste,” clasându-se între optimism şi pesimism.

Acest paradox se poate datora obstacolelor în calea inovaţiei constatate în anumite ţări. În China, de exemplu, 56% dintre subiecţi au menţionat nevoia unui sprijin financiar mai mare din partea autorităţilor publice. În Japonia, 36% au menţionat nevoia de a colabora cu universităţile şi laboratoarele de cercetare în vederea dezvoltării produselor.

Calea spre inovaţie parcursă de GE

GE a demarat o serie de iniţiative care vor încuraja inovaţia în strânsă corelare cu nevoile actuale la nivel mondial. De exemplu, în 2010 compania a lansat Competiţia GE ecomagination, un fond de 200 milioane USD care va contribui la încurajarea colaborării dintre antreprenori, cercetători şi IMM-uri care să ducă la accelerarea ritmului inovaţiei. Competiţia, una dintre cele mai mari de acest gen, se concentrează în prezent pe identificarea celor mai bune idei de energizare a locuinţei.

Fairfield, Conn. / Bucuresti, 31.01.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.