Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Banca Transilvania urcă în clasamentul global al celor mai valoroase branduri bancare

Brand Finance logo
  • ICBC este cel mai valoros brand bancar din lume (79,8 miliarde USD), iar băncile din China domină primele patru poziţii ale clasamentului, cu o creștere de 28% a valorii cumulate de brand
  • Creşterea băncilor europene este neremarcabilă, băncile germane pierzând 24% din valoarea de brand.
  • Sistemul bancar islamic are o creştere de 20%, având în frunte băncile din Orientul Mijlociu, QNB fiind cel mai valoros brand din regiune.
  • Banca rusească Sberbank revendică titlul de cel mai puternic brand bancar din lume, cu un scor de 93,1 din 100 şi rating AAA+.

Banca Transilvania a urcat cu aproape 50 de locuri în clasamentul Brand Finance Banking 500 2019, publicat de The Banker, cu o creștere impresionantă în valoarea de brand (plus 39%, până la 242 milioane USD) și o creştere a ratingului de la A+ la AA. În continuare singurul brand românesc prezent în Banking 500, Banca Transilvania este acompaniată de puține branduri din Europa Centrală și de Est: șase bănci din Polonia – incluzând PKO Bank Polski pe locul 121, cea mai bine plasată bancă Central/Est Europeană – și câte o bancă din Cehia, Ungaria si Slovacia.

„Creșterea remarcabilă a Băncii Tansilvania a venit prin dezvoltare organică și prin achiziții strategice (recent anunțând consolidarea Bancpost), precum şi prin orientarea către segmentul IMM, care este cel mai dinamic segment al economiei românești. În viitorul imediat, rămâne de văzut cum va contracara banca recentele măsuri fiscale agresive, lansate de guvern în decembrie 2018 – care vor afecta negativ cu precădere brandurile românești – și în ce măsură acest mediu neprielnic va afecta progresele facute în ultimii ani.” Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania

Brand Finance logo

Băncile din China continuă să crească remarcabil în valoare

Principalele bănci din China domină poziţiile de frunte în clasamentul Brand Finance Banking 500 2019, publicat de revista The Banker. ICBC, Banca pentru Industrie şi Comerţ a Chinei, este cel mai valoros brand bancar, cu o creştere de 35%, atingând 79,8 miliarde USD, şi cu un rating de forţă a brandului AAA+. China Construction Bank ocupă locul al doilea (69,7 miliarde USD), iar Agricultural Bank of China (55 miliarde USD) şi Bank of China (51 miliarde USD), locurile al treilea şi, respectiv, al patrulea.

Brian Caplen, redactor la The Banker, comentează: “Băncile au sfidat perspectiva sumbră din economia generală, crescându-şi valoarea de brand cu 15%, până la 1357 de miliarde de dolari, depăşind creşterea de 10% de anul trecut. Băncile chineze au fost lideri şi deţin în prezent patru dintre cele cinci poziţii de vârf din clasament. Spre deosebire de acestea, băncile europene au avut o evoluţie mai slabă, iar Germania a înregistrat o scădere de 24% a valorii de brand.”

Cele mai valoroase 10 branduri bancare globale

 

Rank 2019 Rank 2018 Brand name Country Brand value (USD m) 2019 % change Brand value (USD m) 2018
1 1 ICBC China 79,823 34.9% 59,189
2 2 China Construction Bank China 69,742 22.8% 56,789
3 6 Agricultural Bank of China China 55,040 47.5% 37,321
4 4 Bank of China China 50,990 22.1% 41,750
5 3 Wells Fargo US 39,948 -9.4% 44,098
6 7 Bank of America US 36,687 10.2% 33,289
7 8 Citi US 36,407 18.3% 30,783
8 5 Chase US 36,265 -6.6% 38,842
9 11 China Merchants Bank China 22,480 34.8% 16,673
10 9 HSBC UK 20,189 10.3% 18,305

Traiectoria de creştere a băncilor din China – pe fundalul fricţiunilor comerciale şi al preocupărilor legate de cursul valutar – rămâne ascendentă, graţie creşterii clasei de mijloc şi sprijinului guvernamental. Creşterea generală de brand a Chinei a fost de 28%, dublu faţă de creşterea totală a SUA. În plus, prezenţa Chinei şi rata de creştere sunt întărite de valoarea totală a brandurilor sale bancare de 406,9 miliarde USD, cu peste 100 de miliarde USD mai mare decât valoarea totală a brandurilor bancare din SUA (297 de miliarde USD).

Băncile europene nu se bucură de creștere

Dacă băncile americane şi-au revenit, sistemul bancar european trece printr-o perioadă dificilă din cauza unei abordări mai puţin active a crizei financiare. Ca urmare, valoarea de brand a scăzut, iar satisfacţia clienților a atins un minim istoric.

Băncile germane, de pildă, au pierdut 24% din valoarea totală de brand, Deutsche Bank fiind singura bancă germană care a intrat în Top 100. Banca a căzut de pe locul 47 pe locul 70 şi a pierdut 30% din valoarea brandului, până la 4,3 miliarde USD, din cauza pierderilor continue şi a volatilităţii managementului.

Piaţa financiară britanică, cu complicaţiile şi incertitudinea pe termen lung cauzate de viitoarea ieşire din Uniunea Europeană, stagnează. La zece ani de la programul de bailout din sistemul bancar britanic, RBS a pierdut 32% din valoarea brandului, căzând 52 de poziţii, până pe locul 234. Din rândul băncilor mai mari, subsidiara RBS, NatWest, oferă motive de optimism, cu o creştere a valorii brandului de 19%, atingând 7,7 miliarde de dolari.

Sistemul bancar islamic creşte substanțial

În Orientul Mijlociu, banca QNB din Qatar e lider ca valoare de brand, crescând cu 19%, până la 5 miliarde USD, în timp ce NBD, din Emiratele Arabe Unite, a crescut cu 14%, până la 4 miliarde USD, iar First Abu Dhabi – banca din Orientul Mijlociu cu cea mai rapidă creştere – a urcat cu 25%, până la 3,9 miliarde USD. Orientul Mijlociu a jucat un rol important în sistemul bancar islamic, segmentul bucurându-se de o creştere de 20% a valorii brandului anul acesta. Potrivit studiului realizat de Brand Finance, brandurile din regiune se clasează foarte bine și în privinţa reputaţiei şi a calităţii.

Banca rusească Sberbank este cel mai puternic brand din industria bancară.

Pe lângă calcularea valorii brandului, Brand Finance determină şi forţa relativă a brandurilor. În acest scop, analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții / consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață. Ţinând cont de aceste criterii, banca moscovită Sberbank devine, pentru prima oară, cel mai puternic brand bancar din lume, cu un punctaj de 93,1 şi un rating AAA+. Având peste 14 000 de sucursale, active în valoare de 446 de miliarde USD şi deținând 45% dintre toate depozitele bancare în Rusia, brandul Sberbank se bucură de un succes remarcabil. Banca are un punctaj ridicat în privinţa familiarităţii (92,2%), a loialităţii (94,6%) şi a respectului (92,7%). Mai mult, într-o perioadă în care băncile nu stau bine la capitolul reputaţie, Sberbank are un punctaj remarcabil de 7,99 din 10.

Deţinută majoritar de Banca Centrală a Rusiei, poziţia Sberbank pe piaţa financiară din Rusia este aproape imbatabilă. Banca are circa 2,5 milioane de clienţi corporativi şi îşi construieşte un ecosistem prin care clienţii pot să aibă acces la platforme online comerciale, guvernamentale şi profesionale, la servicii digitale şi offline.

David Haigh, CEO Brand Finance, a declarat: “Serviciile şi produsele de calitate oferite de Sberbank creează loialitatea care se transformă într-o relaţie pe termen lung. De neegalat în Rusia, banca îşi poate cultiva relaţia cu clienţii şi se poate extinde în zona de noi produse şi servicii şi chiar şi industrii.”

Note:

În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking 500 2019 și publicate de revista The Banker.

Brand Finance evaluează de asemenea in fiecare an cele mai valoroase branduri globale din toate sectoarele. Raportul Brand Finance Global 500 2019 a fost lansat saptamana trecuta la World Economic Forum in Davos, Switzerland.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obtine un proprietar prin licentierea brandului pe piata libera. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.

Compilațiile de date pentru raportul Brand Finance Global 500 sunt furnizate pentru beneficiul media și nu pot fi folosite în scop comercial sau tehnic fără permisiunea scrisă a Brand Finance.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.