free download 78 travel guides written by experts

BA alimenteaza revolutia eco

British Airways, in parteneriat cu Solena Group, va construi prima fabrica de combustibil cu consum scazut de carbon pe care intentioneaza sa il utilizeze pentru o parte din flota sa incepand cu 2014.

Noul combustibil va fi derivat din deseuri de biomasa si va fi produs intr-o statie moderna care poate converti o gama larga de deseuri destinate centrelor de colectare, in combustibil pentru avioane.

Fabrica, situata cel mai probabil in estul Londrei, va transforma anual 500.000 de tone de deseuri in 16 milioane de galoane de combustibil ecologic. Inovativul proces tehnologic va reduce cu pana la 95% consecintele efectului de sera in comparatie cu combustibilul mineral derivat din kerosen.

Volumul de combustibil fara carbon produs in aceasta fabrica ar fi de ajuns pentru alimentarea tuturor zborurilor British Airways din apropierea aeroportului London City.

Cu alte cuvinte, reducerea emisiilor de carbon echivaleaza cu eliminarea emisiilor de carbon produse intr-un an de 48.000 de masini.

Proiectul va reduce considerabil efectul de sera prin micsorarea volumului de deseuri trimise catre zonele de colectare, care astfel nu vor mai contribui la producerea agentului responsabil de incalzirea globala, metanul, si va genera de asemenea 20MW de electricitate pe an din sursele regenerabile. 

British Airways a semnat o scrisoare de intentie pentru a cumpara tot combustibilul produs de fabrica Solena Group Inc., o companie cu tehnologii avansate in bio energie si combustibili bio, cu sediul in Washington DC.

Patru locatii din estul Londrei sunt luate in considerare pentru constructia fabricii specializate in combustibili eco. Prin aceasta initiativa se vor crea 1.200 de locuri de munca si se vor reduce semnificativ taxele locale pentru centrele de colectare a deseurilor.

Willie Walsh, directorul executiv British Airways, a declarat: “Parteneriatul cu Solena va deschide drumul pentru realizarea obiectivului nostru ambitios de a reduce emisiile nete de carbon cu 50% pana in 2050. Credem cu tarie ca aceasta initiativa va conduce la producerea unei alternative ecologice pentru kerosen. Suntem determinati sa reducem impactul nostru asupra schimbarilor climatice si suntem mandri sa deschidem calea initiativelor ecologice in aviatie.”

Dr. Robert Do, presedintele si directorul executiv al Solena Group, a spus: “Proiectul BioJetFuel Solena – British Airways va transforma eficient biomasa in electricitate si combustibili regenerabili complet neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon. Fabrica va fi o unitate de productie moderna, distincta fata de unitatile standard care transforma deseurile in energie. Fabrica nu va produce niciun fel de emisii poluante sau reziduuri nedorite.”

Primarul Londrei si-a propus sa economiseasca milioane de euro prin reducerea taxelor pentru centrele de colectare. Acest proiect ar putea reprezenta o parte a solutiei. Primarul Londrei, Boris Johnson, a declarat: “Sunt incantat de aceasta linie de productie pentru combustibil fara carbon din Londra. Primaria a colaborat cu British Airways si Solena pentru a inainta acest proiect care va putea furniza energie mai putin poluanta, mai curata, care altfel ar fi fost destinata centrelor de colectare. Lucram impreuna cu mai multe organizatii pentru a transforma deseurile in combustibil pentru a alimenta centrele rezidentiale, de afaceri si chiar transportul.”

 

Note tehnice:

1.         Combustibilul eco, BioSynGas, va fi produs prin introducerea deseurilor intr-un carburator patentat, la temperaturi inalte. Printr-un proces prestabilit, cunoscut drept Fischer Tropsch, combustibilul este transformat in carburant eco, din care se produc biojet si bionaphtha. Bionaphtha este folosita ca un component de amestec in petrol si ca materie prima pentru industria petrochimica.

2.         Fabrica va emite oxigen si cantitati minore de nitrogen, argon, abur si CO2. Fabrica in sine va fi neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2. Combustibilul Fischer Tropshc va putea fi folosit pentru producerea a 20MW de electricitate utilizata in export in reteaua nationala sau poate fi convertita in abur si sa fie folosita pentru sistemul de incalzire a districtului. Singurele deseuri solide sunt materialele vitrificate de cenusa, care pot fi utilizate si ca alternativa pentru agregatii folositi in constructii.

3.         Reducerea de CO2 rezultata in urma folosirii energiei eco este de aproximativ 550.000 tone anual. Acestea includ 250.000 de tone provenite din tevile centrelor de colectare, 145.000 de tone din reducerile cauzate de folosirea combustibilului bio fata de cel mineral, 86.000 de tone din 20MW de electricitate regenerabila si alte 72.000 de tone din naphtha.

4.         500.000 de tone de biomasa vor fi utilizate anual ca si materie prima, care altfel ar fi fost destinate centrelor de colectare. Autoritatile locale platesc taxe pentru strangerea deseurilor in centrele de colectare. Aceasta taxa este de £40 pe tona si va creste la £72 pe tona din 2013/14. Daca luam in calcul cifra de 500.000, obtinem o economie pentru autoritatile locale de £36 milioane din costurile pentru centrele de colectare.

5.         Solena Group Inc este lider in solutii ecologice, regenerabile si revolutionare in energie. Cu sediul in Washington DC, Solena colaboreaza cu parteneri cheie pentru a pune bazele noii generatii de energie bio cu zero emisii. Centrul solutiilor Solena il reprezinta patentul tehnologiei Solena Plasma Gasification (SPG), care poate produce combustibilul sintetic ("BioSynGas") prin transformarea termica a hidrocarbonilor bio. Arcadis UK sunt consultantii principali ai acestui proiect.

6.         Primarul Londrei a lansat anul trecut proiectul "Foodwaste to Fuel Alliance" pentru a grabi procesul de dezvoltare a infrastructurii si pentru a transforma deseurile alimentare londoneze in energie eco, dar si pentru a micsora taxele centrelor de colectare si emisiile de carbon. In fiecare an, Londra produce aproximativ 3 milioane de tone de deseuri organice, majoritatea provenind din produse alimentare. Aproape doua treimi din aceste deseuri sunt incinerate sau ingropate in centrele de colectare, actiuni ce duc la schimbari climatice. Proiectul "Foodwaste to Fuel Alliance" va aduce impreuna investitori, producatori de alimente, companii de energiei si alti jucatori cheie care pot asigura infrastructura necesara Londrei pentru a putea extrage combustibil din deseurile alimentare. Acest combustibil va fi o alternativa la cel miner. Primarul doreste ca Alianta sustinuta de London’s Waste si Recycling Board, sa ajute la constructia a cinci fabrici pentru combustibil bio pana in 2010. Pentru mai multe informatii vizitati www.lwarb.gov.uk

Londra, 16.02.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *