free download 78 travel guides written by experts

Audi S4 si S4 Avant – Atleti de top bine antrenati

Mai rapide, mai inovative, mai agile: noile modele Audi S4 si S4 Avant sunt doi atleti bine antrenati. Noul motor de 3.0 TFSI, imbina puterea de 245 kW (333 cp) cu un consum la 100 km uluitor de mic, de 9,7 litri (Avant: 9,9). Sistemul de tractiune integrala permanenta quattro asigura transferul puterii pe carosabil fara practic nicio pierdere, iar suspensia sport si sistemul de franare de inalta performanta ofera un control sigur asupra automobilului. Aspectul dinamic atat la exterior cat si in interior, impreuna cu oferta generoasa de dotari standard, scoate in evidenta caracterul exclusivist al ambelor modele S noi de la Audi.

Modelul S4 si S4 Avant isi consolideaza suprematia datorita pachetului de tehnologii performante optionale. Transmisia S tronic cu sapte viteze comuta treptele cu o rapiditate fulgeratoare, fara intreruperi in transmiterea puterii, iar noul diferential sport distribuie cuplul catre rotile din spate, in functie de cerinte. Actionand sistemul Audi drive select, soferul poate schimba modul de functionare al motorului, al transmisiei S tronic si al diferentialului sport, dupa preferinte. Directia dinamica si controlul adaptiv al amortizarii completeaza sistemul. Livrarile vor incepe in Germania in luna martie, pretul de baza situandu-se la un nivel foarte atragator, de 50.950 Euro (pentru modelul S4 limuzina).

Motorul 3.0 TFSI, inima noilor modele S4 si S4 Avant, este cel mai tanar membru al familiei Audi de motoare in V si este un exemplu remarcabil cu privire la modul in care marca celor patru inele imbina performanta si eficienta. Unitatea V6 genereaza puterea cu ajutorul cilindreei de 2.995 cc, fiind echipata cu un turbocompresor si dezvoltand 245 kW (333 cp). Limuzina atinge 100 km/h (62,14 mph) in doar 5,1 secunde, iar modelul Avant in 5,2 secunde. Ambele au o viteza maxima controlata electronic de 250 km/h (155,34 mph).

La fel de impresionanta este si extraordinara forta de tractiune a unitatii 3.0 TFSI, cuplul sau maxim de 440 Nm (324,53 lb-ft) fiind disponibil intre 2.900 si 5.300 rpm. Motorul V6 supraalimentat reactioneaza spontan si direct la accelerare, indiferent de situatie. In ciuda puterii concentrate, acesta are un consum incredibil de mic, limuzina avand nevoie in medie de numai 9,7 litri de carburant la 100 km si modelul Avant de doar 9,9 litri.

Motorul V6 isi canalizeaza puterea prin intermediul unei cutii de viteza precise cu sase trepte, disponibila ca dotare standard. Optional, Audi ofera o transmisie de ultima generatie cu dublu ambreiaj, transmisia S tronic cu sapte trepte fiind extrem de dinamica si eficienta. Cei care conduc modelul S4 au la dispozitie optiunea de a alege intre modul complet automat sau de a selecta treptele cu ajutorul padelelor de pe volan sau direct cu ajutorul manetei schimbatorului, toate aceste variante asigurand o comutare impresionant de rapida. Senzatia din timpul schimbarii treptelor este aceea de dinamism, confort si precizie desavarsita, tipice Audi.

Sistemul de tractiune integrala permanenta quattro transfera aceasta putere desavarsita pe carosabil, fara a permite nicio pierdere. In conditii normale de conducere, acesta transmite 40 la suta din cuplu catre puntea fata si 60 la suta catre puntea spate, iar daca este necesar, sistemul poate varia acest tip de distributie in cateva fractiuni de secunda. Sistemul de tractiune quattro ofera caracteristici de manevrabilitate sigure, stabilitate ridicata si o tractiune excelenta fata de modelele concurente cu tractiune pe puntea spate.

Distributie personalizata a cuplului cu diferentialul sport

Diferentialul sport reprezinta completarea ideala, facand sistemul de tractiune quattro si mai atragator. Sistemul inovator de control imparte cuplul, transmitandu-l catre puntea spate intr-o proportie care variaza continuu, in functie de situatia de conducere. Aceasta distributie controlata permite modelelor S4 si S4 Avant sa abordeze virajele mult mai spontan si direct si sa pastreze stabilitatea traiectoriei si mai mult timp.

Noile modele Audi S4 si S4 Avant sunt atleti innascuti si bine antrenati. Suspensia fata cu cinci brate si suspensia spate autoreglabila cu brat trapezoidal au un design extrem de sofisticat. Datorita numeroaselor componente din aluminiu, acestea sunt extrem de usoare. Mecanismul de directie montat jos transmite forta catre roti fara nicio intarziere si permite soferului sa aiba o directie precisa asupra drumului.

Spontaneitatea modelelor S4 si S4 Avant este captivanta, acestea avand reactiile line si precise ale unei masini sport de vita nobila. In cadrul trenului de rulare, diferentialul este situat in fata ambreiajului, ceea ce a permis mutarea motorului cu 154 mm (6,06 in) mai in spate in comparatie cu modelul predecesor. Aceasta dispunere echilibreaza in mod perfect sarcinile pe punti si in plus, confera o stabilitate exceptionala ampatamentului lung de 2.811 mm (9,22 ft).

Sasiul dispune de lagare de osie mai rigide si structura sportiva cu amortizoare solide situeaza caroseria cu 20 de milimetri (0,79 in) mai aproape de carosabil in comparatie cu A4. In spatele jantelor de 18 inch din aluminiu turnat, optional fiind disponibil si modelul de 19 inch, sunt montate cele mai mari frane. Etrierele de frana vopsite in negru, cu sigla S4 in fata, fixeaza discurile ventilate cu nou proiectatele placute de frana.

Alta functie avansata de care dispun noile modele S4 si S4 Avant este sistemul de directie dinamica Audi drive select. Acesta influenteaza caracteristicile de reactie la accelerare, punctele de comutare pentru transmisia S tronic cu sapte trepte si dublu ambreiaj si sustine sistemul servotronic care actioneaza in functie de viteza. Printr-o apasare de buton, soferul poate alege ca aceste componente sa functioneze in modul confort, mediu sau dinamic. Daca automobilul este echipat cu versiunea mai ampla a sistemului de navigatie si cu sistemul de operare MMI care il insoteste, este disponibil un al patrulea mod, pe care soferul il poate configura in functie de preferintele personale.

Audi drive select poate fi comandat numai in combinatie cu una sau mai multe dintre cele trei tehnologii suplimentare, diferentialul sport, controlul adaptiv al amortizarii sau directia dinamica, o alta solutie high-tech. In treptele superioare, cutia de viteze variaza raportul cu aproape 100 la suta. In ceea ce priveste siguranta la rulare, aceasta reduce solicitarea la care este supus sistemul de stabilitate ESP. Automobilul este stabilizat prin interventii fulgeratoare ale directiei in timpul virajelor la limita manevrabilitatii.

Sistemul de monitorizare a pneurilor pentru asigurarea presiunii standard avertizeaza soferul de indata ce presiunea scade in unul sau mai multe pneuri, oferind astfel mai multa siguranta.

Designul confera aspectul atletic

Atat Audi S4 cat si Audi S4 Avant au o aparitie atletica si puternica pe carosabil. Cateva dintre cele mai frapante modificari aduse designului exterior sunt oglinzile exterioare cu aspect de aluminiu, jantele din aliaj usor de 18 inch cu design S, ornamentele de praguri, spoilerul modest din spate si sistemul de esapament cvadruplu. Farurile xenon plus cu LED-uri pentru iluminare diurna si in blocul optic din spate constituie alte functii distinctive.

Si interiorul se evidentiaza prin caracterul sportiv care reprezinta semnul distinctiv al ambelor modele S. Scaunele sport cu tapiterie combinata Alcantara/piele fac parte din dotarea standard, impreuna cu functia de reglare electrica.

Volanul sport imbracat in piele, cheia si panoul de instrumente cu cadrane gri si indicatoare albe poarta sigla S4. Interiorul este de culoare neagra cu insertii mate din aluminiu periat. Sunt disponibile si insertii din carbon si din lemn de mesteacan, precum si noile insertii din tesatura metalica din inox. Scaunele sunt de asemenea disponibile in mai multe variante ca stil si material.

Sistemele de asistenta optionale asigura soferului mai mult control in timpul deplasarii. Tempomatul adaptiv (ACC) pastreaza distanta fata de automobilul din fata. Sistemul Audi side assist transforma schimbarea benzii de circulatie intr-o operatie sigura. Sistemul avansat de asistare la parcare de la Audi simplifica incadrarea cu spatele intr-un spatiu de parcare.

In ceea ce priveste sistemul multimedia, Audi ofera un pachet tehnologic atragator. Portofoliul de tehnologii de comunicare si divertisment include neegalatul sistem de operare MMI, diferite sisteme audio si de radio pana la solutia ultraperformanta de la Bang & Olufsen, doua sisteme de navigatie, o interfata de iPod si un telefon auto cu Bluetooth extrem de comod de utilizat.

Modelul Audi S4

Motorul (cifre privind performantele limuzinei S4)
* nou dezvoltatul motor 3.0 TFSI care dezvolta 245 kW (333 cp) si un cuplu de 440 Nm
(324,53 lb-ft) este echipat cu turbocompresor mecanic pentru performante deosebite si eficienta superioara
* performanta dinamica: accelerare de la zero la 100 km/h (62,14 mph) in 5,1 secunde, viteza maxima de 250 km/h (155,34 mph) (limitata)
* consum de carburant de 9,7 l/100 km (24,25 mpg SUA), cu 27 de procente mai mic decat la predecesorul sau
Transmisia de putere
* cutie de viteze manuala cu sase trepte ca dotare standard, pentru schimbari instantanee ale vitezelor este disponibila optional transmisia S tronic cu sapte trepte
* sistem de tractiune integrala permanenta quattro, ale carui caracteristici favorizeaza usor puntea spate
* Diferential sport disponibil optional pentru distributia variabila a fortei de propulsie catre rotile din spate

Sasiul
* Suspensie sport cu piese rigide, sistem optional Audi drive select cu control adaptiv al amortizarii si directie dinamica
* Sistem de franare de inalta performanta cu discuri de mari dimensiuni si etriere negre
* Jante cu diametrul de 18 inch sau optional modelul de 19 inch

Caroseria
* Lungime de 4.717 milimetri (185,71 in), latime 1.826 milimetri (71,89 in), inaltime de 1.406 milimetri (55,35 in) (limuzina), capacitate de incarcare intre 490 si 1.430 litri (intre 17,30 si 50,50 cu. ft) (Avant)
* Proportii dinamice, detalii de design sportive si elegante

Interiorul si dotarile
* Materiale de inalta calitate cu aspect exclusivist
* Panou de instrumente cu design S special
* Faruri Xenon plus cu LED-uri pentru iluminare diurna si in blocul optic din spate
* Sunt disponibile sisteme avansate de asistenta si de comunicare

Bucuresti, 02.04.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *