Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Audi redevine lider in DTM

·    Mattias Ekström preia din nou şefia clasamentului
·    Neutralizarea cursei a împiedicat victoria Audi la Mugello
·    Patru piloţi Audi în zona punctelor

Graţie locului secund obţinut la Mugello (Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi în DTM. După şase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte faţă de campionul en titre, Bernd Schneider, care nu a marcat nici un punct în Italia.

După ce a dominat categoric sesiunea de calificări – maşinile Audi A4 DTM au ocupat locurile 1-5 -, cursa desfăşurată pe caniculă (temperatura aerului 37 grade, temperatura pistei 52 grade) a mers conforma planului pentru Audi, cel puţin în faza preliminară. Cu timpi rapizi relizaţi constant, Mattias Ekström, Martin Tomczyk şi Tom Kristensen au realizat un ecart consistent întrei ei şi cei mai apropiaţi rivali, astfel că se îndreptau spre o triplă victorie.

Tom Kristensen a pierdut şansele unei clasări pe podium ca urmare a unei probleme survenite la primul pit stop. Apoi o neutralizare, imediat după mijlocul cursei, a creat o frustrare şi mai mare în rândul echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea până pe al zecelea ca urmare a timpului cât a aşteptat la standuri până ce colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri şi realimentarea. În plus, canistra de umplere a rezervorului a rămas blocată pe maşină. După revenirea în regim de cursă, tânărul german a efectuat o piruetă şi a fost lovit, în mod nefericit, de Gary Paffett – aflat în urma lui -, astfel că a fost obligat să abandoneze în urma defectării supensiei.

În timpul neutralizării, Mattias Ekström a retrogradat în urma lui Mika Hakkinen, care a mizat pe un pariu îndrăzneţ, fiind singurul pilot care a efectuat cel de-al doilea pit stop regulamentar înainte de intrarea SafetyCar pe pistă. În timp ce toţi ceilalţi piloţi au trecut pe la standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat şefia cursei.

În cea de-a doua parte a întrecerii, Mattias Ekström a creat o presiune mare asupra viitorului câştigător al cursei, dar, din cauza pistei murdare, nu a avut nici o şansă de a-l depăşi pe rivalul de la Mercedes, în ciudaf aptului că deţinea cea mai rapidă maşină. Cel mai rapid tur al său a fost cu opt zecimi de secundă mai bun decât cel al lui Mika Hakkinen. Cu o întârziere de numai 0,371 secunde, automobilul Red Bull Audi A4 DTM a încheiat cursa pe locul al doilea.

Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Rosberg), Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) şi Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline) au fost ceilalţi trei piloţi care au adus puncte pentru Audi. După ghinionul de la primul pit stop, Kristensen a luptat pentru a reface terenul pierdut şi a revenit de pe locul al 16-lea până pe al optulea. Rockenfeller şi Prémat au marcat puncte chiar dacă – asemenea lui Christian Abt – au fost penalizaţi cu "drive-through" (n.a. trecere pe linia standurilor, fără posibilitatea efectuării unui pit stop) pentru stabilirea celui mai bun timp în zone în care era fluturat drapelul galben.

La prima lui cursă pentru echipa Audi privată – Futurecom TME -, Markus Winkelhock a terminat al noulea şi a ratat primele lui puncte în DTM. Martin Tomczyk, Christian Abt, Vanina Ickx, Lucas Luhr şi Timo Scheider au abandonat ca urmare a unor coliziuni sau ieşiri în decor. De altfel, numai 12 din cele 20 de maşini aflate la start au încheiat această cursă plină de incidente.

Rezultatele de la Mugello
1. Mika Häkkinen (Mercedes) 33 tururi/ 1h03m10,117s
2. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +0,371s
3. Paul di Resta (Mercedes) +3,198s
4. Bruno Spengler (Mercedes) +8,722s
5. Daniel la Rosa (Mercedes) +9,420s
6. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +10,073s
7. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +11,975s
8. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +12,251s
9. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +16,558s
10. Susie Stoddart (Mercedes) +22,144s
11. Bernd Schneider (Mercedes) +26,877s
12. Mathias Lauda (Mercedes) +7 tururi

Abandonuri:
Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Gary Paffett (Mercedes) +17 tururi
Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Alexandros Margaritis (Mercedes) +21 tururi
Vanina Ickx (Audi A4 DTM) +29 tururi (răsucire)
Jamie Green (Mercedes) +30 tururi
Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +32 tururi (coliziune)
Timo Scheider (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM) +33 tururi (coliziune)
 
Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Inca din 1998 SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 17.07.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.