Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Audi la Salonul Auto de la Detroit

Putere pură

Audi a prezentat un motor care stabileşte noi standarde de performanţă în sectorul diesel, având o putere de 368 kW/500 CP şi un moment maxim de 1.000 Nm. Magnificul propulsor V12 TDI, care dispune de o cilindree de 6,0 litri, se exprimă în termenii unui potenţial de vârf, conferind modelului Audi Q7 SUV prestaţii de automobil sportiv. Acest motor are rolul unui deschizător de drumuri, ţinând cont că Audi intenţionează să îşi dezvolte amplu oferta de pe piaţa americană în domeniul turbodiesel. Acest fapt va fi posibil inclusiv datorită unor noi tehnologii de reducere a emisiilor poluante.

Audi Q7 V12 TDI stabileşte un nou nivel superior în segmentul modelelor Sport-Utility cu caracter de lux. Automobilul poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 5,5 secunde şi viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h. Aceste cifre sunt compatibile pretenţiilor legate de maşinile tipic sportive. Motorul turbodiesel cu doisprezece cilindri demonstrează că Audi stăpâneşte tehnologia domeniului respectiv cu dezinvoltură. Iată că, la 18 ani după ce marca din Ingolstadt a inventat tehnologia TDI, a venit momentul prezentării unei alte realizări de referinţă.

Audi obţine reuşite de excepţie

Toate motoarele turbodiesel propuse de Audi merită epitetul de “sportive” datorită performanţelor lor impresionante. Propulsoarele cu şase şi opt cilindri din seriile 2.7 TDI, 3.0 TDI şi 4,2 TDI vin să sublinieze acest aspect. Rolul de pionierat pe care l-a avut Audi în domeniul motoarelor diesel a permis acumularea unei inestimabile experienţe de-a lungul anilor. Specialiştii de la Audi au fost autorii a numeroase inovaţii esenţiale, dintre care se remarcă prima montare din lume a unui motor TDI pe un autoturism familial de serie, lansat în 1989.

Anul trecut Audi a demonstrat înaltul potenţial dinamic al motorizărilor turbodiesel într-un mod cât se poate de relevant pe circuitele de viteză ale lumii. Propulsorul V12 TDI care echipează modelele sport-prototip Audi R10 furnizează peste 650 CP şi i-a lăsat în urmă pe toţi concurenţii săi alimentaţi cu benzină, la fiecare cursă la care a participat. Uimitorul palmares include victoria din deosebit de dificila cursă de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans, împreună cu victoriile din categoria LMP1 a campionatului American Le Mans Series.
Orientarea către motorizările turbodiesel este din ce în ce mai evidentă în Statele Unite ale Americii. Audi are convingerea că motoarele TDI reprezintă o alternativă viabilă prin performanţe şi economicitate pentru viitorul automobilului, de aceea pregăteşte un model reprezentativ această convingere. Audi Q7 3.0 TDI va ajunge în showroom-urile din SUA în anul 2008. Mulţumită reducerii drastice a emisiilor poluante care a fost posibilă prin implementarea tehnologiei Bluetec, această motorizare este conformă cu normele antipoluare US Tier II Bin 5, foarte exigente din punct de vedere al emisiilor de particule şi nitrogen-oxid. Reducerea acestora din urmă a fost posibilă datorită unui convertizor catalitic de tip SCR.

Cea mai importantă componentă a sistemului de depoluare Bluetec este un convertizor catalitic cunoscut sub indicativul SCR (Selective Catalytic Reduction). Cel de-al doilea dispozitiv al sistemului are forma unui rezervor auxiliar care conţine un lichid special. Acesta este injectat în doze mici în circuitul de eşapament, unde se descompune în amoniac, care apoi descompune oxid-nitrogenul în nitrogen şI apă. Realizarea motoarelor diesel nepoluante dovedesc că Audi ţine la tradiţia sa de specialist în tehnologia motorizărilor turbodiesel.

Audi Q7 V12 TDI

Putere magnifică

Audi se menţine pe linia celor mai importante inovaţii în domeniul motoarelor diesel. Marca din Ingolstadt are deja la activ numeroase asemenea realizări, iar lista a fost completată recent cu primul motor V12 TDI montat vreodată într-un autoturism. Propulsorul cu cilindreea de 6,0 litri care se află sub capota prototipului Audi Q7 V12 TDI furnizează cu generozitate 368 kW/500 CP şi un formidabil moment motor de 1.000 Nm. Datorită lui, performantul model SUV este capabil de caracteristici similare cu ale automobilelor sportive.

Colosala putere a lui Audi Q7 V12 TDI dă maşinii o nouă dimensiune. Timpul de numai 5,5 secunde este suficient pentru atingerea vitezei de 100 km/h, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Aceste cifre arată că Audi Q7 este în măsură să rivalizeze cu elita categoriei modelelor super-sport. Merită menţionat că motorul se mulţumeşte cu un consum de 11,9 l/100 km.

Noul propulsor V12 TDI reprezintă perla coroanei într-o serie de motoare care se remarcă prin performanţe excelente. Fiecare dintre motoarele turbodiesel oferite de Audi dispune de resurse generoase de putere şi oferă un potenţial dinamic ridicat, potrivit conducerii sportive. Această personalitate caractyerizează toate modelele mărcii, nu numai pe cele care au motoare cu şase sau opt cilindri, cum ar fi versiunile 2.7 TDI, 3.0 TDI sau 4.2 TDI. Experienţa acumulată de specialiştii de la Audi în domeniul turbodiesel s-a acumulat de-a lungul deceniilor. Primul pas esenţial a fost lansarea în 1989 a primului autoturism de serie echipat cu motorizare TDI. În 2008 Audi intenţionează să demareze comercializarea motorizărilor TDI echipate cu tehnologie Bluetec pe piaţa americană. Datorită tehnologiei Bluetec, indicativul TDI capătă o nouă semnificaţie, alături de acelea de dinamism şi economicitate. Este vorba despre funcţionarea curată, conformă cu exigentele norme antipoluare impuse de lege în cele 50 de state americane.

Cu un an în urmă Audi a adăugat un nou capitol la povestea de succes a motorizărilor sale turbodiesel implicate în domeniul competiţional. Dezvoltând peste 650 CP, motorul V12 TDI care pune în mişcare modelele sport-prototip Audi R10 s-a dovedit superior în faţa tuturor motorizărilor alimentate cu benzină, inclusiv cu ocazia dificilei curse de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans. De asemenea, Audi R10 a triumfat în clasa LMP1 a campionatului American Le Mans Series, obţinând un număr impresionant de victorii.

Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 10.1.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.