Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Audi A5 Sportback – reuneste partea cea mai buna a trei lumi diferite

Audi prezinta un nou model: Audi A5 Sportback. Modelul cu cinci usi, cu partea din spate alungita si cu linii gratioase, reuneste partea cea mai buna a unor genuri diferite de automobile: emotia si eleganta unui coupé, confortul oferit de o limuzina si caracterul practic al unui break. Versiunea Sportback se alatura Coupé-ului si Cabriolet-ului, in calitate de al treilea membru al familiei de modele A5.

A5 Sportback va ajunge la dealerii Audi in septembrie, cu designul sau plin de emotie, caracterul extrem de practic, pentru utilizarea zilnica, si sportiv, precum si motoarele, pe cat de eficiente pe atat de puternice. Vanzarile au inceput deja, la preturi pornind de la 34.841 euro. Un model ulterior, cu un pret special, care va aparea in 2010, va face din A5 Sportback modelul de baza al seriei de modele A5.

Audi, inventatorul modelului Avant, creeaza tendinte noi pentru design prin intermediul modelului A5 Sportback. Coupé-ul cu cinci usi se defineste prin linii elegante. Are o inaltime mai mica cu 36 de milimetri decat a modelului A4 Limuzina. Gratie consolei frontale scurte, ampatamentului lung, ecartamentului larg si celor patru usi fara cadru, liniilor zvelte ale geamurilor, acesta este intruchiparea elegantei sportive.

Habitaclul este spatios si ofera un confort fara compromisuri pentru toate cele patru scaune. Capota mare a portbagajului este integrata armonios in portiunea lunga si conica din spatele automobilului, cu montanti C plati. Buza spoilerului ii subliniaza caracterul incarcat de tensiune. Volumul portbagajului, de 480 de litri este aproape cat cel al modelului A4 Avant si poate fi marit pana la 980 de litri daca sunt rabatate scaunele din spate.

Modelul A5 Sportback urmeaza in mod consecvent seria de tehnologiile inovatoare Audi in privinta trenului de rulare. Toate motoarele sunt modele de inalta eficienta, cu injectie directa, TDI pentru rafinatele motorizari diesel, FSI pentru motoarele pe benzina, toate indeplinind cerintele normei antipoluare Euro 5.

Toate modelele sunt echipate cu un sistem care recupereaza energia in timpul franarii si decelerarii si o inmagazineaza temporar in baterie.

Audi ofera initial trei motoare cu benzina si trei motoare TDI, urmand ca pana la jumatatea anului 2010 sa li se alature alte trei unitati. Motoarele pe benzina, cel de doi litri, TFSI, care dezvolta o putere de 132 kW (180 cp) sau cel de 155 kW (211 cp) si unitatea V6 de 3,2 litri, care dezvolta o putere de 195 kW (265 cp) sunt echipate cu sistemul Audi valvelift care asigura controlul variabil al gradului de ridicare a supapelor. Tehnologia inteligenta imbunatateste performantele, reducand in acelasi timp consumul de carburant.

Motorul 2.0 TDI dezvolta o putere de 125 kW (170 cp) si are un consum mediu de carburant de doar 5,2 litri la 100 km. Acesta este cuplat cu sistemul de start-stop, care sporeste si mai mult eficienta in privinta consumului de carburant in traficul urban. Motorul TDI de 2,7 litri, care dezvolta 140 kW (190 cp), ofera si mai multa putere. Motorul 3.0 TDI, care este dotat si cu un transmisie S tronic, dezvolta o impresionanta putere de 176 kW (240 cp).

Cel mai puternic motor diesel isi transmite puterea sistemului de tractiune integrala permanenta quattro. Optional se poate dota si cu un diferential sport nou creat, care distribuie in mod variabil puterea catre rotile din spate si asigura mai mult dinamism, o conducere placuta si siguranta. Cele doua modele TDI cu tractiune pe puntea fata, variantele 2.0 TDI si 2.7 TDI si modelul 2.0 TFSI (132 kW / 180 cp) beneficiaza de alta inovatie Audi: programul electronic de stabilitate ESP, cu blocarea electronica a diferentialului din fata, care sporeste agilitatea si previne subvirarea.

Completarea perfecta este reprezentata de sistemul Audi drive select cu directie dinamica, care permite soferului sa modifice dupa cum doreste caracteristica privind viteza de reactie a acceleratiei, punctele de comutare ale sistemului de transmisie S tronic cu sapte trepte de viteza, alaturi de sporirea puterii asigurata de sistemul servodirectiei servotronic, care este oferit ca dotare standard (pornind de la o putere de cel putin 140 kW (190 cp). Sistemul este oferit ca pachet modular, avand cel putin una dintre urmatoarele trei optiuni: diferentialul sport, sistemul de control adaptiv al amortizoarelor sau sistemul de directie dinamica, cu functie de amplificare variabila.

Scurta prezentare Audi A5 Sportback

Motoare

· – Sase motoare, cu putere de la 125 kW (170 cp) la 195 kW (265 cp) la lansare; trei motoare suplimentare pana la mijlocul anului viitor
· – Sistem de injectie directa a carburantului pentru toate motoarele
· – Performante de exceptie si eficienta exemplara
· – Toate motoarele sunt dotate cu sistem de recuperare a energiei
· – Motoarele 2.0 TDI si 2.0 TFSI sunt echipate cu sistemul start-stop

Sistemul de transmisie

· – In functie de motor: manual, multitronic sau S tronic cu sapte trepte de viteza
· – Cu tractiune integrala quattro pentru modelele cele mai puternice diferential sport pentru distributia variabila a puterii intre rotile din spate ca dotare optionala, incepand cu puterea de 176 kW (240 cp)

Sasiul

· – Distributie echilibrata a sarcinii intre punti, suspensii usoare
· – Jante din aluminiu de 17 inch, ca dotare standard, alaturi de variante optionale de pana la 20 inch
· – Sistem de stabilitate ESP cu noul diferential frontal cu blocare electronica, disponibil ca dotare standard, pentru modelele cu tractiune pe puntea fata
· – Optional, sistemul Audi drive select cu directie dinamica, sistemul de control adaptiv al amortizoarelor, sistemul de directie dinamica si diferentialul sport, disponibile ca dotari optionale

Caroseria

· – Design sportiv, elegant, cu forme gratioase si alungite
· – Capota mare a portbagajului, formata din doua sectiuni
· – Portbagaj cu volum intre 480 si 980 litri
· – Spatiu generos in habitaclu, cu sistem de acces usor

Dotarile si finisajele

· – Dotare standard cuprinzatoara si confortabila, completata de optiuni de lux
· – Sisteme de asistare care inglobeaza cele mai avansate tehnologii, disponibile ca dotari optionale
· – Doua puternice sisteme de navigatie MMI disponibile

Sursa: Porsche Romania / Scorpion

Bucuresti, 09.09.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.