Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Audi A3 Cabriolet

Deschis pentru sport!

Sportiv, elegant, emanând emoţii intense – noul Audi A3 Cabriolet îşi face apariţia exact la timpul potrivit pentru noul sezon care debutează în primăvara lui 2008. Modelul Audi A3 open-top reprezintă varianta premium a clasei compacte. Aceasta combină genele sportive ale lui A3 şi acea calitate necompromisa care distinge orice model Audi. Există patru tipuri de motorizări şi o gamă largă de opţiuni în privinţa dotărilor individuale. Vânzările debutează în Germania la începutul lui februarie 2008. Modelele decapotabile Audi au în general plafonul realizat dintr-un material textil clasic, iar în cazul lui Audi A3 Cabriolet, această caracteristică îi împrumută o notă de eleganţă armonioasă şi o sportivitate specifică coupè-urilor. Plafonul textil se remarcă prin greutatea sa scăzută şi prin ajustajul excelent. Poate fi deschis hidraulic în doar nouă secunde, iar atunci când este deschis ocupă foarte puţin spaţiu. Este disponibil în versiune semi-automată şi complet automată, ultima fiind şi izolată acustic.

Structura caroseriei acestui model Audi decapotabil premium îmbină la nivel maxim puterea superioară, oţelul modelat la cele mai înalte temperaturi şi ranforsările multiple, care conferă rigiditate maximă şi siguranţă în caz de impact. La interior, calitatea fermă a finisajelor, cu care marca ne-a obişnuit, design-ul atrăgător şi ergonomia exemplară creează o atmosferă de eleganţă sportivă. Cei patru ocupanţi beneficiază de un spaţiu amplu. Spătarul scaunelor spate poate fi pliat, mărind astfel spaţiul pentru depozitarea bagajelor de la 260 la 674 litri – indiferent dacă plafonul este pliat sau nu!

A3 Cabriolet este construit în patru versiuni de motorizare – două pe benzină şi două TDI. Acestea combină forţa amplă cu eficienţa impresionantă, utilizând un turbocompresor împreună cu injecţia directă. Performanţele sale se înscriu între 77 kW (105 CP) şi 147 kW (200 CP). Ca şi dotare opţională, cutia de viteze inovatoare S tronic cu două ambreiaje se asigură ca puterea motorului să fie transmisă către roţi.

Suspensia dinamică a lui Audi împrumută A3-ului o agilitate superioară. Este completată de o servodirecţie electromecanică sensibilă, care consumă foarte puţină energie. Suspensia spate cu patru braţe combină confortul excelent cu proprietăţile de manevrabilitate sportivă. Pe lângă suspensia standard, există şi opţiunea unei suspensii sport.

Audi oferă pentru Audi A3 Cabriolet liniile de echipare Attraction şi Ambition. În ambele cazuri specificaţiile echipărilor sunt multiple, iar linia Ambition include jante de aluminiu de 17 inch, suspensie şi scaune sport, printre alte opţiuni. Pachetele exterioare S line sau S line sports sunt disponibile la quattro GmbH.

Design-ul exterior
Există multe argumente în favoarea plafonului clasic din material textil, prezent la modelele decapotabile Audi. Unul dintre ele este evident chiar de la prima vedere: proporţiile armonioase. Datorită design-ului compact de pliere a plafonului, designerii de la Audi au putut crea un automobil cu patru locuri cu linii atrăgătoare. Cu plafonul pliat, Audi A3 Cabriolet arată compact şi uşor; cu plafonul ridicat, radiază eleganţa unui coupè. Măsurând 4.238 mm lungime, 1.765 mm lăţime şi 1.424 mm înălţime, se înscrie printre modelele sportive compacte ale clasei sale.
Prezenţa puternică a lui A3 Cabriolet este tipică mărcii Audi. Interdependenţa suprafeţelor sale conferă caroseriei aspectul unei sculpturi, modelată de însuşi impulsul progresist al liniilor sale. Linia orizontală dinamică de deasupra zonei pragurilor, precum şi cea ascendentă superioară creează impresia unei caroserii mai alungite.

Partea frontală a lui A3 Cabriolet este dominată de grila single-frame a radiatorului, iar farurile reprezintă şi ele o altă zonă care atrage privirile. Precizia design-ului lor conferă expresie vizibilă perfecţionismului mărcii cu cele patru inele. Acestea pot fi dotate opţional cu faruri Xenon plus, cu funcţie de iluminare adaptivă. Conturul cromat sub formă de aripă s-a fixat drept element caracteristic al mărcii Audi, iar forma sa variază în funcţie de tipul de faruri.

Luminile de zi, sub forma unor tuburi integrale de lumină – o caracteristică importantă de siguranţă la Audi – conţine şapte LED-uri care emit lumină albă, în combinaţie cu unităţile xenon. Similar farurilor, luminile spate ale lui A3 Cabriolet au un design specific. Tehnologia lor se bazează pe tije din fibre optice, dar efectul vizual este cel a doua inele radiante, care disting în mod clar autovehiculul drept un Audi, chiar şi după lăsarea întunericului.

Privit din profil, alura atletică a lui Audi A3 Cabriolet iese clar în evidenţă. Aripile puternic profilate gazduiesc roţi de mari dimensiuni: în cazul echipării Attraction, cu diametru de 16 inch. Versiunea Ambition are jante de 17 inch din aluminiu. Roţile de 18 inch de la quattro GmbH sunt disponibile drept opţionale. Audi oferă A3-ul Cabriolet în 15 culori, care pot fi combinate cu trei culori de plafon – negru, albastru şi rosu.

Plafonul şi caroseria
Audi a rămas fidel liniei sale de succes: noul A3 Cabriolet are de asemenea un plafon clasic din material textil. Acesta se armonizează perfect cu ideea originală, autentică, de şofat open-top şi cu sentimentul de agilitate lipsită de griji. Plafonul îşi păstrează forma datorită mecanismului metalic acţionat mecanic, care asigură un ajustaj remarcabil, etanşeitate perfectă şi o siluetă de coupè. O lunetă generoasa, încălzită, face posibilă o bună vizibilitate spate.

Audi poate oferi plafonul din material textil în două versiuni – un soft top semiautomat şi plafonul complet automat izolat fonic. În ambele cazuri acesta este acţionat printr-o pompă de mare presiune cu doi cilindri hidraulici. Aceştia deschid soft top-ul într-un interval extrem de rapid, de numai nouă secunde. Asta înseamnă că până şi o staţionare scurtă la semafor este suficientă pentru a face acest lucru.

Atunci când este coborât, acesta se pliază în Z, astfel încât ocupă un spaţiu minim. Partea din faţă a acestuia se aşează peste materialul textil ca un capac şi se uneşte practic cu restul caroseriei, încât nu mai este necesară o copertină. Plafonul pliat este depozitat într-un compartiment compact din oţel care reduce foarte puţin capacitatea compartimentului pentru bagaje. Cinematica ultraperformantă face ca plafonul acustic să poată fi acţionat şi în mers, până la o viteză de 30 km/h – mare avantaj în cazul şofatului urban. Procesul este controlat de un buton aflat pe consola centrală; poate fi de asemenea acţionat din afara autovehiculului, prin introducerea cheii de contact în uşă.

Soft top-ul complet automat ia forma unui plafon acustic. Între suprafaţa exterioară şi liniile interioare există o suprafaţă alcătuită din fibre sintetice, care îmbunătăţeşte izolarea termică şi acustică – la o viteză de 140 km/h se înregistrează cu numai 1 dB (A) mai mult în interiorul lui Audi A3 Cabriolet decât în A3. Pentru a uniformiza fluxul de aer din interior, se poate acţiona un deflector de aer deasupra banchetei din spate, urmând câţiva paşi simpli, de pe partea laterală a autovehiculului.

Oţel de mare rezistenţă: greutate scăzută şi rigiditate maximă
Un pachet extins de ranforsări conferă caroseriei lui A3 Cabriolet rigiditate, iar acest model Audi open-top rulează la aceleaşi standarde de precizie, agilitate şi confort ca şi A3-ul cu plafon permanent. 45% din caroserie este realizată din oţel de înaltă rezistenţă, iar 9% din oţel de ultra-înaltă rezistenţă, combinând greutatea scăzută cu rigiditatea maximă. Cadrul plafonului şi bara de rulare au încorporate ranforsări din oţel, pentru maximum de siguranţă.

Profiluri de rigidizare sunt integrate de asemenea în pragurile laterale şi în podeaua autovehiculului. Profilurile în forma de V din oţel consolidează structura faţă şi spate, iar sub compartimentul motor există o capsulă cu o altă ramă de consolidare. Panouri de înaltă rezistenţă există şi în stâlpii B.

O structură din oţel separă compartimentul pasageri de cel al bagajelor. La fel, bare din oţel servesc la întărirea stâlpilor A la interior. Airbag-uri la nivelul capului şi toracelui sunt integrate în spatele scaunelor faţă. În eventualitatea unei coliziuni în partea din spate, sistemul integrat de protecţie acţionează prompt pentru protejarea capului şi a părţii superioare a corpului.

Interiorul
Interiorul lui Audi A3 Cabriolet radiază un aer de eleganţă sportivă; materialele sale, calitatea intransigentă obişnuită a modelelor Audi şi designul accentuează caracterul premium al acestui nou model decapotabil. Linii calme marginesc suprafeţele sale largi. Cele patru orificii rotunde de ventilaţie şi părţile laterale capitonate sunt reminiscenţe ale modelului Audi TT.

Este o chestiune de onoare pentru Audi să menţină standardele perfecte în privinţa ergonomiei, care au consacrat marca. Acele roşii ale vitezometrului şi ale turometrului contrastază cu suprafaţa de un negru sportiv a cadranelor. Linia de echipare Ambition a lui A3 Cabriolet oferă un volan sport din piele, cu trei spiţe. Chei multifuncţionale sunt disponibile ca şi dotări opţionale, iar cutia de viteze S tronic este prevăzută cu padele pentru schimbarea vitezei. Butoanele adoptă un design ergonomic, organic. Cele două sisteme de navigaţie disponibile folosesc un sistem de operare adoptat de la conceptul superior MMI, familiar liniilor de autovehicule mari Audi.

Audi oferă o gamă largă de opţiuni în privinţa scaunelor. Linia Ambition are ambele scaune faţă sportiv conturate. Un suport lombar electric cu patru trepte este disponibil ca şi opţiune, precum este şi încălzirea pentru scaunele faţă sau pentru toate cele patru scaune.

Interiorul: acel sentiment de spaţiu deschis, de libertate
Caracterul clasic de decapotabilă pe care plafonul din material textil îl creează în versiunea open-top a lui A3 poate fi de asemenea regăsit în modul în care este folosit spaţiul interior. Parbrizul este la fel de vertical ca şi cel al modelului A3 cu plafon permanent, creând o impresie eterică de deschidere – spre deosebire de multe concepte concurente cu plafon din oţel, la care parbrizul este mai înclinat. Deoarece plafonul pliat ocupă puţin spaţiu, nu a fost necesar să se deplaseze bancheta din spate către faţă. Acest aspect facilitează existenţa unui spaţiu amplu în spate, mulţumită în parte şi ampatamentului de 2.578 mm.

Un alt punct forte al lui Audi A3 Cabriolet în privinţa confortului cotidian este portbagajul variabil. Spătarul scaunelor spate, împărţit 50:50, poate fi degajat din compartimentul pentru bagaje. Spaţiul larg şi înalt care se creează creşte capacitatea portbagajului la 674 litri şi lungimea zonei de încărcare la 150 cm – spaţiu amplu chiar şi pentru obiecte voluminoase de echipament sportiv. În versiunea standard, portbagajul are o capacitate de 260 litri, indiferent dacă plafonul este pliat sau nu.

Trenul de rulare
A3 Cabriolet este disponibil în patru versiuni cu motor în patru cilindri, două dintre ele pe benzină şi două diesel. Toate sunt motoare cu turbocompresor şi injecţie directă – destinaţia lor TFSI şi TDI reprezentând combinaţii tehnologice care armonizează puterea impresionantă cu înalta eficienţă. Tehnologia TFSI şi-a demonstrat potenţialul de-a lungul multor ani în domeniul motorsportului – prototipul sport R8 a câştigat Le Mans 24 Hours de cinci ori între 2000 şi 2005. Audi R10 TDI a adăugat şirului de succese, în 2006 şi 2007, motorul extrem de puternic V12 TDI.

Noul A3 Cabriolet este disponibil în două variante de motorizare TDI – o combinaţie cu care Audi a stabilit deja o tendinţă în 1995; atunci motorul 1.9 TDI a devenit primul motor diesel din lume care se folosea pentru a propulsa un autovehicul decapotabil. La A3 Cabriolet cel mai mic dintre cele două motoare cu patru cilindri dezvoltă o putere de 77 kW (105 CP) şi un cuplu viguros de 1.900 rpm la un volum de 1.896 cm3. Acul vitezometrului are nevoie de 12,3 secunde pentru a trece de 100 km/h, iar limita de viteză este de 185 km/h. Această versiune diesel foloseşte numai 5,1 litri de combustibil la 100 km. A3 Cabriolet 1.9 TDI dispune de o cutie de viteze manuală în cinci trepte.

Noul 2.0 TDI cu o cilindree de 1968 cm3 etalează forţa conceptului TDI într-o interpretare evolutivă – rulează în mod eficient, în forţă şi foarte silenţios. Motorul cu patru valve, echipat cu doi arbori de echilibrare, a fost prevăzut cu un sistem common rail de ultimă generaţie. Turbina are mai multe palete pentru o mai mare eficienţă iar pistoanele au beneficiat de o geometrie optimizată care sporeşte şi mai mult eficienţa procesului de ardere.

Motorul de doi litri dezvoltă 103 kW (140 CP). Între 1.750 şi 2.500 rpm acesta generează un cuplu de 320 Nm – destul pentru a accelera A3 Cabriolet-ul de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde, până la o viteză de 204 km/h. 100 km sunt parcurşi cu numai 5,3 litri de combustibil, iar emisiile s-au situat deja sub limita viitoarei norme Euro 5. Ca şi opţiune, Audi pune la dispoziţie cutia de viteze S tronic de înaltă performanţă, în locul cutiei manuale în şase trepte.

Injecţie directă: presiunea injecţiei ridicată la 150 bari
Noul 1.8 TFSI produce 118 kW (160 CP) şi 250 Nm, ultima valoare la o viteză a motorului situată între 1.500 şi 4.200 rpm. O axă cu came cu distribuţie variabilă optimizează umplerea camerelor de ardere şi doi arbori de echilibrare asigură o putere ultra lină.

Injecţia directă şi tehnologia turbo reprezintă combinaţia ideală pentru o plăcere maximă şi o eficienţă impresionantă în momentul rulării. Turbosuflanta răspunde extrem de rapid, iar motorul în patru cilindri devine sălbatic, având o turaţie şi un cuplu impresionante. A3 Cabriolet este dotat cu o cutie de viteze manuală în şase trepte şi atinge 100 km/h în 8,3 secunde şi până la 218 km/h; respectă normele europene în privinţa şofatului, cu media de 7,3 litri la 100 km. Ca o alternativă, Audi oferă cutia de viteze sportivă S tronic.

Din punct de vedere tehnic, 1.8 TFSI este o rudă foarte apropiată a lui 2.0 TFSI, care a fost ales “Motorul Anului” de trei ori la rând de către un juriu internaţional format din jurnalişti. Versiunea de doi litri aduce un cuplu de 280 Nm, turaţii de la 1.800 la 5.000 rpm, iar între 5.100 şi 6.000 rpm dezvoltă 147 kW (200 CP). Versiunea 2.0 TFSI operează de asemenea cu o axă cu came cu distribuţie variabilă şi doi arbori de echilibrare, iar raportul de compresie de 10.5:1 garantează înalta eficienţă termodinamică.

Datorită cutiei de viteze S tronic cu două ambreiaje, disponibilă pe lângă cutia de viteze manuală în şase trepte, A3 Cabriolet 2.0 TFSI parcurge distanţa de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde; viteza maximă este de 231 km/h şi foloseşte o medie de 7,6 litri combustibil la 100 km.

Puterea motorului este dirijată către roţile din faţă la toate versiunile de Audi A3 Cabriolet; versiunile de motor începând de la 103 kW (140 CP) sunt dotate în versiunea standard cu o cutie de viteze manuală în şase trepte. Cutia de viteze S tronic combină avantajele transmisiei automate cu cele ale transmisiei manuale. La sarcini şi viteze mari, cele şase trepte se schimbă automat în numai 0,2 secunde, fără o întrerupere perceptibilă a fluxului de putere.

Şoferul poate acţiona cutia S tronic folosind maneta sau, în stilul racing, folosind padelele de pe volan. Există două moduri suplimentare de operare complet automate, D de la Drive (standard) şi S pentru Sport. S tronic operează extrem de eficient, iar managementul electronic automat asigură ca motorul să funcţioneze cât mai economic posibil la viteze mici. Nici măcar cei mai atenţi şoferi nu pot face asta mai bine.

Suspensia dinamică
Plafonul uşor, compact, determină coboarârea greutăţii totale şi a centrului de greutate al lui Audi A3 Cabriolet. Acest aspect ajută suspensia dinamică a lui Audi să-şi realizeze potenţialul maxim.

Audi a recurs la o dispunere clasică a suspensiei faţă – un design McPherson cu braţ triangular. Rama auxiliară pe care este amplasată structura este realizată din aluminiu. Prinsă de caroserie, aceasta atribuie structurii faţă o foarte mare rigiditate.

Direcţia precisă cu cremalieră şi pinion acţionează cu asistenţă electromecanică indirectă, cu regulator în funcţie de viteză. Sistemul nu foloseşte energie atunci când autovehiculul rulează în linie dreaptă, economisind în medie 0,2 litri de combustibil la 100 km.

Suspensia spate cu patru braţe reprezintă un alt element tehnic de bază. Principiile sale de design conferă avantaje majore în privinţa caracteristicilor de manevrabilitate, deoarece înregistrează şi răspunde separat la forţele longitudinale şi laterale. Şi aici, un cadru uneşte caroseria şi suspensia; arcuri elicoidale şi amortizoare compacte oferă suport vertical.
Toate aceste tehnologii sunt ingrediente principale ale impactului de ansamblu produs de acest autovehicul sport decapotabil. Este modelat din precizie şi spontaneitate, pe care autovehiculul le emană cu fiecare schimbare de viteză. Modelul A3 open-top este acţionat cu rafinament, iar funcţiile sale de ghidaj cu un calm de nezdruncinat. Comportamentul la pilot automat rămâne neutru până la o foarte înaltă limită de manevrare.

Dotări opţionale: suspensie sport şi jante de dimensiuni mari
Pentru linia de echipare Ambition, A3 Cabriolet are drept dotări opţionale suspensia sport care coboară garda la sol cu până la 15 mm. Linia Attraction vine cu jante de 16 inch şi anvelope cu dimensiunea de 205/55. Pentru Ambition, jantele din aluminiu de 17 inch şi anvelopele de 225/45 sunt standard. Audi poate furniza alte patru versiuni de jante ca şi doatare opţională, precum şi un sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor.
Sistemul de frânare a lui A3 Cabriolet satisface de asemenea standardele sport. Discurile faţă sunt ventilate şi au un diametru mare. Pedala se simte direct şi spontan, iar forţa de frânare poate fi reglată cu o uşurinţă remarcabilă. Un accent deosebit a fost pus pe reducerea distanţei de frânare, odată cu programul electronic de stabilitate (ESP).

Echiparea
Linia Attraction a lui Audi A3 Cabriolet vine deja cu o capotă semiautomată. Patru geamuri electrice şi luminile standard de zi completeaza specificaţia. Linia sportivă Ambition are trăsături distinctive precum jantele din aluminium de 17 inch, faruri ceaţă faţă şi suspensie sport. La interior, echipamentul somptuos include scaune sport, un sistem de informare a şoferului, un volan sport din piele, un deflector de aer, inserări speciale, tapiţerie şi ornamente pentru praguri.
Gama de dotări opţionale pentru A3 Cabriolet include articole ergonomice, precum volane multifuncţionale, aer condiţionat automat deluxe, tapiţerie din piele, scaune încălzite şi senzor de parcare. Farurile xenon plus şi cele adaptive pentru curbe luminează eficient drumul în întuneric. Spaţiile de depozitare pentru interior şi pentru portbagaj includ o geantă pentru schi şi snowboard şi aduc un plus de utilitate practică lui A3 Cabriolet.

Tipic pentru Audi, şi A3 Cabriolet este dotat cu o gamă largă de tehnologii multimedia. Acestea cuprind sistemul audio „chorus” cu patru difuzoare şi sistemul surround Bose. Toate sistemele audio, începând cu acela de concert radio, includ o interfaţă pe consola centrală pentru conectarea unui iPod sau MP3 player. Două sisteme de navigaţie – cu monitoare monocrome sau color – ajută la orientare. Audi ofera şi pre-echiparea pentru orice tip de telefon mobil.Cei care sunt foarte ataşaţi de caracteristici speciale, vor aprecia liniile de echipare oferite de quattro GmbH. Linia S combină un pachet pentru exterior pentru caroserie şi un pachet sport. O a treia opţiune disponibilă de la quattro GmbH este linia exclusivistă Audi.

Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Inca din 1998 SCORPION este unicul distribuitor Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 3.12.2007 {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *