Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Au inceput inscrierile in competitia Romanian Effie Awards 2011

IAA Romania si UAPR anunta inceperea inscrierilor pentru cea de-a opta editie a competitiei Romanian Effie Awards. Perioada in care lucrarile pot fi inscrise in competitie este cuprinsa intre 3 martie – 23 mai 2011. Lucrarile vor fi jurizate in zilele de 9-10 iunie, iar Gala de Premiere va avea loc in ziua de 13 iunie 2011.

Noutatile editiei 2011

Formatul acestei editii a competitiei Effie Romania se apropie mai mult de formatul competitiei Effie Global, sub umbrela careia se desfasoara toate editiile locale ale festivalului. Astfel, incepand cu acest an, competitia locala va adopta formatul de brief agreat la nivel international: “Brief of Effectiveness” va avea sapte pagini utilizabile, in timp ce “Sustained Success Brief” ramane neschimbat.

Tot in acest sens, competitia va cuprinde doua noi categorii speciale: Shopper Marketing si Media Efficiency – introduse anul acesta in competitie la nivel global. Campaniile castigatoare in cadrul acestor categorii nu vor concura pentru castigarea trofeului Grand Effie.

In categoria Shopper Marketing vor putea fi inscrise campaniile de comunicare integrata instore care se adreseaza in mod special cumparatorului (nu consumatorului final) si care au fost concepute pentru a influenta procesul de cumparare. Sunt eligibile campanii realizate pentru un brand sau pentru o intreaga categorie de produse si care au utilizat cel putin doua medii de comunicare specifice: display video, sampling, signalistica in-store etc.

In categoria Media Efficiency vor putea fi inscrise campaniile ale caror rezultate deriva mai ales din eficienta strategiei media, campanii al caror „motor” au fost ideile si strategia media; nu este vorba, insa, despre cumpararea spatiului media.

Pentru a veni in ajutorul agentiilor participante, organizatorii pun la dispozitia acestora un formular online prin care sa poata edita informatia ceruta de brieful de participare. Pentru a folosi acest sistem este suficient ca agentiile sa creeze un cont pe site-ul competitiei si sa urmareasca pasii de completare a formularului pentru ca apoi sa printeze varianta finala a cazului, pe care o vor prezenta agentiei organizatoare impreuna cu „Entrant Information” si materialele de creatie. Agentiile vor insoti fiecare caz inscris de cate un film de prezentare a campaniei (de maximum 1 minut); acestea vor fi folosite in cadrul Galei de Premiere in cazul in care campania castiga un trofeu de Aur, Argint sau Bronz. Participantii au la dispozitie si un entry-kit cu toate informatiile si instructiunile pentru inscriere. Toate categoriile de concurs, regulamentul, calendarul inscrierilor si costurile de participare pot fi consultate pe site-ul oficial al competitiei, www.effie.ro.

Descalificarile vor fi anuntate, ca si pana acum, dupa gala de premiere, insotite de scrisorile ce motiveaza descalificarea din motive tehnice.

Sistem de beneficii pentru agentiile participante

Si in acest an, agentiile vor beneficia de un sistem de reduceri si beneficii care sa incurajeze participarea in competitie, astfel:
1. Agentiile nu vor achita taxa de inscriere pentru cazurile care nu au avut un buget de media, inscrise in categoria Non-Profit/Pro Bono, Social Campaigns;
2. Agentiile care inscriu pentru prima data un caz in competitia Effie Romania nu vor plati taxa de inscriere pentru primul caz;
3. Agentiile care inscriu mai mult de cinci cazuri beneficiaza de o reducere de 10% din suma totala a inscrierilor.

Jurizare

Juriul competitiei este format din peste 70 de reprezentanti ai industriei de marketing si comunicare din Romania si va fi anuntat in curand. Acestia sunt seniori ai industriei pe care o reprezinta si vor evalua campaniile din perspectiva rezultatelor de vanzari si a obiectivelor de comunicare atinse si depasite.

“How to Win an Effie”

Avand in vedere educarea si cresterea industriei de publicitate din Romania, organizatorii celei de-a opta editii a premiilor Effie Romania vor pregati doua seminarii “How to win an Effie” pentru agentiile participante. Primul seminar va avea loc joi, 17 martie 2011, la sediul IAA Romania si ii va avea printre vorbitori pe Afrodita Blasius si Bogdan Toacse din partea Comitetului de Organizare Effie si reprezentanti ai agentiilor castigatoare la editiile precedente ale festivalului.

Campania de comunicare

Incepand cu aceasta editie, campania de comunicare a festivalului va fi realizata de catre agentia castigatoare Grand Effie a anului precedent, urmand a se stabili astfel o traditie in crearea unei campanii care sa comunice valorile competitiei si evenimentele din jurul acesteia. Astfel, campania de comunicare pentru editia 2011 a festivalului va fi creata de agentia GMP Advertising, castigatoarea trofeului Grand Effie 2010.

Din comitetul de organizare al Effie 2011 fac parte:
Sorin Blaga – Marketing Director, Adevarul Holding (Presedintele Comitetului de Organizare Effie 2011)
Sorin Psatta – Integrated Communication Director, Graffiti BBDO Romania
Afrodita Blasius – Managing Partner, Bridge Communication
Peter Jansen – Partner, Cohn & Jansen JWT
Tiberiu Mercurian – Marketing Director, Bergenbier SA
Paul Markovits – Marketing Director, Heineken Romania
Alexandra Olaru – Human Resources and Communication Director, McDonald’s Romania
Mihai Bordeanu – Marketing Director, Dacia Renault
Bogdan Toacse – Category Manager HC& Laundry, Unilever SCE.

Premiile Effie recompenseaza campaniile care au obtinut rezultate excelente bazandu-se pe idei creative si strategii inovatoare. Editia anterioara a premiilor Effie Romania a reunit in competitie 48 de campanii, inscrise de catre 20 de agentii, respectiv companii.

Effie este un festival international sub licenta AMA New York. In Romania, Effie este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si organizat pentru al cincilea an consecutiv de catre The Institute, parte a Millenium People.

CALENDARUL ROMANIAN EFFIE AWARDS 2011:

Seminarul “How to win an Effie” – 17 martie 2011

Perioada de inscrieri: 3 martie – 23 mai 2011
20 martie 2011 – primul deadline
20 aprilie 2011 – al doilea deadline
23 mai 2011 – deadline final

Prima runda a jurizarii: 9 iunie 2011
A doua runda a jurizarii: 10 iunie 2011
Gala de Premiere: 13 iunie 2011

Bucuresti, 03.03.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.