Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Atenție la roaming în avion sau pe mare

Ancom Infocentru DSA: Cum poți reclama încălcări ale obligațiilor furnizorilor de servicii digitale

ANCOM atrage atenția utilizatorilor care călătoresc cu avionul sau pe nave maritime cu privire la riscurile conectării la rețele non-terestre prin satelit, care nu sunt reglementate. Aceste servicii sunt, de regulă, costisitoare.
Rețelele non-terestre nu sunt incluse în tarifele UE de roaming

Chiar dacă utilizatorul se află în Spațiul Economic European, normele UE privind Roam like at home nu se aplică în cazul conectării la rețelele mobile non-terestre prin satelit. De obicei, atunci când utilizatorul se află pe o navă care navighează în ape deschise sau când călătorește cu avionul, există și riscul de conectare accidentală la o rețea non-terestră. Aceste rețele nu sunt reglementate și pot genera costuri foarte mari, chiar și pentru o utilizare scurtă.

Ancom Infocentru DSA: Cum poți reclama încălcări ale obligațiilor furnizorilor de servicii digitale

 

Dacă terminalul rămâne conectat la o rețea mobilă terestră (de exemplu pe râuri, fluvii, lacuri sau de-a lungul coastei), utilizatorul beneficiază în continuare de Roam like at home.

De reținut!

  • Rețelele non-terestre (prin satelit, la bordul avioanelor sau navelor) nu sunt acoperite de sistemul de tarifare Roam like at home.
  • Aceste servicii sunt costisitoare și pot fi activate fără intervenția utilizatorului, dacă telefonul este setat să se conecteze automat la rețelele disponibile. Utilizatorul trebuie să verifice întotdeauna rețeaua la care este conectat și să ia măsuri preventive pentru a evita surprizele neplăcute.
  • Furnizorul este obligat să trimită un SMS de avertizare când utilizatorul se conectează la o astfel de rețea, cu detalii despre tarife.
  • La atingerea pragurilor financiare în valoare de 50 de euro (fără TVA) și 100 de euro (fără TVA) pentru serviciile de date utilizate în roaming, chiar și prin conectarea la o rețea mobilă non-terestră prin satelit, furnizorul trebuie să notifice utilizatorul și să îi ceară acordul pentru continuarea furnizării serviciilor.

Cum se protejează utilizatorul?

  • Activarea modului avion în timpul zborului sau pe mare;
  • Dezactivarea roamingul de date din setările telefonului;
  • Dezactivarea serviciului de roaming prin satelit dacă furnizorul oferă această opțiune;
  • Atenție sporită mesajelor de avertizare primite de la operator.

Ce, cum și unde reclami

Utilizatorii care au o nemulțumire în legătură cu serviciul de roaming trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului. În cazul în care furnizorul nu a rezolvat problema sesizată, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.