Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania: “Masura reducerii TVA

la alimente va servi in mod direct interesele consumatorilor din Romania prin scaderea preturilor la raft"

„Consumatorii din România au nevoie de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%. O astfel de măsură va contribui, în opinia noastră, la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali şi va stimula cu siguranță și consumul. În consecință salutăm şi susţinem intenţia guvernului de a reduce TVA la alimente și sperăm că se va concretiza cât mai curând", a declarat Delia Nica, vicepreşedintele AMRCR.

Majoritatea statelor europene aplică niveluri reduse de TVA pentru alimentele de bază, acestea situându-se între 0% în Marea Britanie şi 14% în Cehia. Dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, toate aplică niveluri reduse de TVA. În Polonia, cota de TVA pentru produsele alimentare este de 5%, în Bulgaria de 9%, iar în Slovenia de 8,5%. În acest context, consumatorii din România, unde continuă să se practice un nivel ridicat al TVA la alimente, sunt direct afectați, mai ales în condiţiile unei conjuncturi economice nefavorabile determinată de deprecierea leului, inflaţie şi creşteri salariale sub nivelul inflaţiei.

„AMRCR nu împărtășește părerile și comentariile care exprimă scepticism sau chiar îngrijorare în legătură cu efectele pe care reducerea TVA la alimente le-ar putea produce. Marii retaileri îşi propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca preţurile de la raft să scadă în mod efectiv cu același procent cu care va scadea cota taxei. Unul dintre elementele esențiale ale strategiei noastre este să aplicam o rigurozitate maxima în derularea operațiunilor comerciale și să acceptăm continuarea acestora doar cu acei parteneri care vor înțelege să se ralieze atingerii obiectivului primordial – prețuri de raft mai mici”, a declarat Delia Nica, vicepreşedintele AMRCR.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) este o asociaţie profesională din care fac parte cei mai mari jucători care operează pe piaţa de retail din România. Aceasta a fost constituită în anul 2003 şi are în acest moment următorii membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Praktiker , Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert. AMRCR este singura reprezentantă a României la Eurocommerce.

Bucuresti, 09.08.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.