Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Asociația InspirAction și LIDL susțin dezvoltarea personală și profesională a tinerilor din Brăila

InspirAction logo

Elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială I. L. Caragiale din Brăila au beneficiat de proiectul Creștem digital și vocațional livrat de Asociația InspirAction și susținut de LIDL, Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, FFCR și Fundația Comunitară Galați.

Scopul proiectului a constat în creșterea capacității elevilor de a-și alege un profil de liceu în acord cu personalitatatea, talentele, valorile, abilitățile și interesele lor.

InspirAction logo

În perioada octombrie 2020 – martie 2021 s-au desfășurat 3 module:

  • 200 de elevi din clasele V-VIII au participat la 80 sesiuni de cunoaștere de sine și de îmbunătățire a abilităților de self-leadership;
  • 20 de cadre didactice au luat parte la 30 de sesiuni în care au învățat cum să folosească 5 instrumente digitale pentru livrarea și evaluarea lecțiilor;
  • Aceleași cadre didactice au beneficiat de 15 sesiuni de învățare a unor noi metode de comunicare și practici specifice managementului schimbării.

Sesiunile dedicate elevilor au abordat teme precum: descoperirea pasiunilor, importanța responsabilitatății personale, gestionarea timpului, gestionarea emoțiilor și creșterea stimei de sine.

Tinerii și-au dezvoltat abilități noi de self leadership, au explorat și valorificat potențialul personal și au învățat să-și organizeze timpul mai bine. Setarea obiectivelor, organizarea timpului zilnic, realizarea mai multor exerciții fizice și o comunicare mai mare cu cei din jur sunt doar câteva dintre aspectele la care tinerii participanți au început să lucreze. Printre cele mai mari descoperiri pe care elevii le-au făcut regăsim faptul că sunt puternici, au mai multe talente decât credeau, se pot exprima ușor și și-au dat seama ce pasiuni au și cum le pot dezvolta.

În paralel, profesorii implicați au participat la sesini de învățare despre proiectare, livrare, evaluarea lecțiilor, folosind minimum 5 instrumente digitale și au învățat noi metode prin care se pot conecta emoțional cu elevii. După cele 8 săptămâni, nivelul final de pregătire în utilizarea aplicațiilor online în procesul didactic a crescut cu 98%, iar fiecare profesor folosește deja în medie 5 aplicații la orele de curs. 95% dintre cadrele didactice au declarat că modulul de digital le-a depășit așteptările.

„Jocurile organizate în Wordwall au avut mare succes în toate etapele lecției, atât la predarea noilor noțiuni, cât și la fixare sau evaluare. Schimbarea metodelor în timpul lecției, mai ales la copii de clase primare, dinamizează lecția și crește atenția elevilor. În concluzie, consider că este primul curs din ultimii 10 ani la care am participat cu interes și din care am învățat cu adevărat lucruri noi”, a povestit unul dintre profesorii participanți.

Obiectivul proiectului a fost atins, iar acum elevii sunt mai siguri pe ei când vine vorba de pasiunile lor, 52% descoperindu-și cel puțin o pasiune în cadrul proiectului. Încrederea copiilor a crescut cu 64%, iar 53% au început să facă îmbunătățiri majore în viețile lor.

În cadrul proiectului, Școala Gimnazială I. L. Caragiale din Brăila a beneficiat și de 70 de cărți și computere necesare derulării activităților. În continuare vom dezvolta un club al pasiunilor, în regim de voluntariat, prin care ne dorim să îi mentorăm pe elevi să-și dezvolte pasiunile identificate.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.