Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ASCENTA: Peste 60 de servicii electronice oferite de primarii vor fi dezvoltate

Prezentă la Conferinţa Anuală a Asociaşiei Oraşelor din România, Raluca Covaci, Public Sector Manager al companiei ASCENTA din grupului Softwin a apreciat că, în urma cererilor de finanţare deja depuse până în decembrie 2008 de primării pentru operaţiunea „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband”  vor rezulta in final, peste 60 de noi servicii electronice de nivel 3 sau 4 puse la dispoziţia cetăţenilor şi agenţilor economici.

Serviciile electronice de nivel 3 reprezintă o interacţiune bi-direcţională între administraţie şi cetăţean/agent economic: posibilitatea de a transmite online formulare completate. Nivelul 4 înseamnă deja tranzacţii electronice complete, inclusiv livrarea şi/sau plata online a serviciilor pentru persoane fizice sau juridice.

Din datele MCSI, pentru această operaţiune s-au înscris on-line 117 proiecte în valoare de peste 400.000.000 lei. Valoarea totală a acestora depăşeşte de aproape patru ori totalul bugetului dedicat acestui apel, în valoare de 105.000.000 lei. Conform unui studiu ANIAP, la sfârşitul anului 2007, din 2225 unităţi administrative teritoriale, doar 14 ofereau servicii electronice de nivel 3 si 4, altele decât plata online a impozitelor şi taxelor locale. 6 dintre ele ofereau module pentru autorizaţii de constructii, 1 – biblioteci publice, 1- certificate de stare civilă, în timp ce 5 administraţii puneau la dispoziţia agenţilor economici servicii de nivel 3 în zona achiziţiilor publice şi doar 2 de nivel 4.

“Fondurile structurale vor oferi posibilitatea ca numărul serviciilor de acest gen să crească exponenţial începând cu a doua jumătate a anului. În această perioadă în care încasările primăriilor se diminuează, considerăm că administraţia publică poate pune accent pe eficientizarea colectării taxelor şi impozitelor, precum şi oferirea de servicii electronice contra cost, uşor de aplicat şi de utilizat. ASCENTA vine în întâmpinarea acestor nevoi şi a dezvoltat module informatice pentru servicii ale Biroului Unic, precum registratură, autorizaţii comerciale sau autorizaţii de construcţii” a mai declarat Raluca Covaci.

Bucuresti, 20.03.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.