Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Arobs Transilvania Software, campion regional la crestere

Creşterea excepţională din ultimii cinci ani a trimis dezvoltatorul clujean AROBS Transilvania Software direct în topul primelor cinci companii din clasamentul Deloitte Central Europe FAST 50 pe 2008, un top al companiilor de tehnologie cu cel mai accelerat ritm de creştere din Europa Centrală şi de Est.  Cu o rată de creştere a cifrei de afaceri de 2.722%, din 2003 până în 2007, AROBS Transilvania Software s-a clasat direct pe locul cinci în primele 50 de companii din regiune, marcând astfel o premieră în istoria FAST 50, clasament aflat la a noua ediţie.

Alte două companii româneşti au intrat în clasamentul final: TeamNet International, parte a grupului Asesoft (locul 7, cu o creştere de 2.028%) şi LASTING Software, parte a grupului Lasting System din Timişoara (locul 38, cu 407%).

„Este prima dată când România se alătură acestui proiect, iar debutul este foarte promiţător: avem trei companii româneşti calificate, dintre care două în primele zece”, consideră Lazslo Tandel, şeful biroului regional Deloitte Cluj-Napoca. “Un lucru important de subliniat este că acest clasament se adresează producătorilor de proprietate intelectuală, în contextul unei pieţe româneşti dominate de distribuitori de tehnologie, cu doar câteva exemple de excelenţă în producţia de soluţii IT. Din acest punct de vedere, poziţia pe care s-a plasat AROBS Transilvania este cu atât mai mult o performanţă, indicând nu doar potenţialul industriei româneşti de IT, cât forţa pieţei clujene şi meritul antreprenorilor locali”.

Cu o istorie de zece ani pe piaţă, AROBS Transilvania este un exemplu de excelenţă antreprenorială într-o industrie extrem de competitivă, evoluând robust de la specializarea pe servicii de outsourcing la dezvoltarea de soluţii software.
Voicu Oprean, directorul general şi proprietarul companiei, vorbeşte cu optimist despre planurile de viitor:

„În perioada imediat următoare, ne dorim să creştem baza de clienţi oferind produse deja consacrate, dar şi produse noi, inovative, care se adresează Europei de Est, ca de exemplu TrackGPS – produsul de monitorizare flotă (unde ne-am propus un număr de peste 4.000 de instalări) şi Optimall – produsul de automatizarea a forţei de vânzări (unde sperăm să ajungem la peste 2.500 de agenţi de vânzări care folosesc această soluţie de conectare la ERP-urile existente în firmele de distribuţie)”.

În paralel, compania pregăteşte lansarea a două noi produse. TraficManagementControl este o soluţie care evidenţiază în timp real blocajele în trafic şi oferă rute alternative şoferilor, pentru terminale de tip Windows Mobile cu GPRS. Al doilea este o aplicaţie de identificare a radarelor fixe pe telefonele mobile de tip smartphone (Nokia, SonyEricson, Windows Mobile, Iphone). Cele două produse se află în faza de testare, iar primele teste reale ar putea avea loc în câteva luni. 

„În ceea ce priveşte distribuţia de sisteme de navigaţie GPS”, a continuat Oprean, „estimăm o creştere continuă a cererii şi în 2009. În acest sens, vom dezvolta noi aplicaţii software pentru terminalele SMAILO – primul brand românesc de sisteme de navigaţie prin GPS lansat de AROBS în 2008, cu posibilitatea integrării produsului de TraficManagementControl prin GPRS”.

Programul Deloitte Technology Fast 50 a fost lansat în Silicon Valley, California, în 1995 şi a fost extins la programul Technology Fast 500 în America de Nord, Asia-Pacific şi Europa. Acest program se derulează independent în 17 ţări din afara Statelor Unite şi în regiunea central-europeană, în Cehia, Ungaria, Letonia, Estonia, Polonia, Slovacia, Bulgaria şi, începând din acest an, România, Serbia, Croaţia, Slovenia, Bosnia şi Herţegovina şi Lituania.

În acest an, Deloitte Central Europe a lansat invitaţii de participare unui număr de peste 3.000 de firme din regiune. Numărul candidaţilor şi al ţărilor participante creşte de la an la an.

Selecţia companiilor a avut la bază câteva criterii de eligibilitate. În primul rând, ele trebuie să aibă proprietate tehnologică sau intelectuală care contribuie semnificativ la veniturile operaţionale, să producă o tehnologie sau să dedice o parte substanţială din venituri pentru cercetare şi dezvoltare de tehnologie. De asemenea, candidaţii trebuie să fi raportat venituri anuale de cel puţin 50.000 de euro pe an în ultimii cinci ani (2003 – 2007), să fie pe piaţă de minimum cinci ani, să aibă sediul în Europa Centrală şi să nu fie controlată de un investitor strategic.
Ediţia din 2008 al FAST 50 Europa Centrală este dominată de Ungaria, cu 14 companii (28% din total). Ţara vecină şi-a mărit numărul de companii din acest top patru ani la rând (de la o singură companie calificată în 2004). Pe locul doi se plasează Cehia, cu 13 companii (26%). Polonia are nouă companii (20%), iar Slovacia 4 (8%). Liderul topului din acest an – Blue Media – vine din Polonia şi a raportat o rată impresionantă de creştere de 10.027%.

Dezvoltarea de software şi Internetul rămân sectoarele de business dominante în top. În următorul an este de aşteptat o creştere a ponderii companiilor de Internet, pe fondul creşterii ratei de penetrare a Internetului în Europa Centrală.

Cluj- Napoca, 14.10.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.