Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

#ArenaFanilor, conceptul lansat de GMP Group la initiativa FRF,

in contextul istoric al fotbalului romanesc

Federația Română de Fotbal și GMP Group au lansat #ArenaFanilor cu scopul de crea un context participativ în relația iubitorilor de fotbal cu echipa națională. Campania creată de GMP Group, la iniţiativa FRF, a contribuit la decizia UEFA de a permite prezența spectatorilor la meciul România – Finlanda, campanie în urma căreia a fost atins un nou record de spectatori prezenți la un meci al echipei naționale. Totodată, #ArenaFanilor a facilitat crearea unui canal de comunicare pozitivă între suporteri și jucători.

„Am dezvoltat conceptul #ArenaFanilor din dorința de a readuce fanii în jurul Echipei Naționale de Fotbal. Cred că acest lucru a fost vizibil prin faptul că am avut pe stadion un număr record de suporteri din care o bună parte au promovat respectul pe teren și în tribune și susținerea necondiționată‟, a spus Răzvan Burleanu, președintele FRF.

#ArenaFanilor a debutat ca un fan zone în jurul Arenei Naționale la meciul România – Grecia din 7 septembrie 2015. Pentru meciul România – Finlanda, având în vedere restricțiile UEFA, care a cerut ca meciul să se joace fără spectatori, #ArenaFanilor a devenit Arena Națională Virtuală în care, pentru prima dată în istoria fotbalului de oriunde, suporterii își puteau lua bilete virtuale la un meci real. În doar trei zile, 9.401 de suporteri și-au demonstrat susținerea pentru echipa națională prin crearea de bilete virtuale personalizate cu pozele de profil Facebook ale acestora. În semn de mulțumire, fotbaliștii Naționalei au purtat la antrenamentul pentru meciul cu Finlanda tricouri imprimate cu mii de poze ale suporterilor. Aceste fotografii au umplut vestiarul echipei naționale, surprinzându-i și emoționându-i pe jucători chiar înainte de meci.

„Stadionul virtual adus în viața jucătorilor prin surpriza din vestiar și tricourile de antrenament este un concept istoric, implementat pentru prima oară pentru susținerea unei echipe de fotbal. Când stadionul a devenit realitate, după suspendarea deciziei UEFA, energiile pozitive din social media s-au transferat în tribune și pe teren. Felicit FRF pentru leadershipul dovedit într-un moment dificil al echipei naționale prin deciziile rapide și curajoase de care a fost nevoie ca această campanie să se întâmple”.

Cu două zile înainte de meci, UEFA a suspendat decizia și a permis ca meciul să se joace cu spectatori. Astfel, biletele virtuale deținute de fani au devenit reale în mod gratuit, iar celelalte bilete s-au vândut în mai puțin de 48 de ore, meciul jucându-se cu un număr record de spectatori.

Campania integrată a pornit din online și s-a finalizat cu activări în offline. S-a desfășurat pe www.arenafanilor.ro și în social media, un model de campanie de responsive marketing, aceasta schimbându-și cursul de mai multe ori. Headline-ul a evoluat în decurs de o lună de la „România sare, vrem calificare”, la „Jucăm fără spectatori. Fără suporteri, niciodată”, pentru ca, în final, să devină „Am câștigat tribunele. Să câștigăm și calificarea!”.

Proiectul a fost promovat și prin intermediul unor filme-manifest, în care cunoscutul comentator Emil Grădinescu vorbește despre dificultățile cu care se confruntă o echipă în absența suporterilor de pe stadion și îi cheamă pe fani să susțină Echipa Națională prin rezervarea unui bilet virtual. Ulterior, un al doilea film a promovat transformarea biletului virtual într-unul real.

Site-ul www.arenafanilor.ro a înregistrat înainte de meciul cu Finlanda 51.531 utilizatori unici, versus 1.570 în perioada meciului anterior, România – Grecia; 94.527 afișări versus 1830; 1:37 durata medie pe site versus 16 secunde.

Pagina de Facebook a Echipei Naționale de Fotbal a înregistrat 10.389 de fani noi în numai o săptămână, 86.118 engaged users cu o rata de engagement de 115,38%, 5.612.399 Unique Users, 8.819.040 Impressions.

Campania a fost o iniţiativă a FRF de a aduce suporterii mai aproape de fotbalul românesc, gândită și implementată împreună cu GMP Advertising, WEBSTYLER și GMP PR, agenții membre în GMP Group.

Bucuresti, 16.10.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *