Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Apemin Tusnad a inregistrat o crestere de 35% a cifrei de afaceri

In prima jumatate a anului 2007

Compania Apemin Tusnad, Harghita, un jucator important pe piata de apa minerala din Romania, a inregistrat in primul semestru din 2007 o cifra de afaceri de 19.841.240 RON, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului 2006.  Profitul brut al companiei a crescut cu 150% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 2.983.607 RON.

Apemin Tusnad a finalizat in aceasta vara un amplu proiect de dezvoltare inceput in toamna anului trecut, plan de investitii care a fost direcţionat către marirea capacitatilor de productie şi creşterea capabilitatilor logistice si de distributie. De asemenea, o parte insemnata din bugetul de investitii al companiei a fost alocata lansarii pe piata a unui produs nou, apa de izvor plata „Izvorul Zanelor” si modernizarii imaginii brandului Tusnad.

“Investitiile totale incepute anul trecut si finalizate anul acesta se cifreaza la 6,5 milioane euro. Pentru a face fata cresterii pietei de apa minerala si mai ales rafinarii gustului consumatorului roman am decis marirea capacitatii de productie prin achizitionarea unei noi linii de imbuteliere din Germania, cu ajutorul careia aproape am triplat capacitatea de productie a fabricii. In prezent  dispunem de doua  linii de imbuteliere – din 2004, respectiv 2007, realizate la standarde UE. Capacitatea totala este momentan de 42.000 litri pe ora”, declara Gyarfas Kurko, Director General Apemin Tusnad.

Sursele de finantare au fost in proportie de 60% credite bancare, restul fiind reprezentat de fonduri proprii si intr-o mica proportie credite de la furnizori.

Investitiile realizate in cresterea capacitatilor de productie au determinat si cresterea numarului de angajati ai companiei, care va ajunge la 200 pana la finele anului curent, fata de 143 la sfarsitul lui 2006.

Ponderea detinuta de produsele companiei in volumul de  vanzari este impartita între cele trei categorii: apa minerala Tusnad detine 75% din volumul de vanzari, apa de masa „Izvorul Ascuns” detine 19% din volumul vanzarilor, in timp ce apa de izvor „Izvorul Zanelor” detine restul de 6%.

„Cresterea capacitatilor de producţie a fost de bun augur si putem spune ca am anticipat cererea mare de produse Tuşnad care s-a resimtit inca de la inceputul acestui an pe piata. Practic, in proportie de 99% targetul de vanzari propus de companie pentru toata perioada primului semestru al anului a fost realizat”, a mai afirmat Gyarfas Kurko, Director General Apemin Tusnad.

Apemin Tusnad a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri  30.953.489 RON, cu 28% mai mult decat in anul 2005. Profitul obtinut in 2006 a fost in crestere cu 119% fata de 2005, ajungand la 2.134.717 RON

Bucuresti, 30.07.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *