Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

APC Romania sustine initiativa ANPC privind afisarea comisioanelor bancare

Comisioanele bancare în acest moment apar doar pe extrasele de cont. Consumatorii sunt informați doar atunci când își deschid conturile despre existența acestor comisioane care se pot schimba de la an la an. Este necesar ca aceștia să fie informați la fiecare tranzacție despre costurile pe care trebuie să le plătească pentru transferuri bancare, plata facturilor sau interogarea soldurilor.

“Asociația pentru Protecția Consumatorilor – APC România susține initiațiva Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) de a impune băncilor obligația de a informa consumatorii în legătură cu toate comisioanele percepute atunci când utilizează terminalele ATM, precum și de a-i informa în legătură cu procedura și termenele de recuperare ale cardurilor blocate/reținute în bancomate” a declarat Costel Stanciu, Președinte APC România.

Atunci când un consumator alege să utilizeze un bancomat, în special de la o altă bancă decât cea care a emis cardul, plătește un comision despre care nu este informat înainte de efectuarea tranzacției. Este binevenită inițiativa ANPC de a afișa la ATM comisioanele pentru transferurile din cont, plata facturilor sau interogarea soldului. Prin afișarea comisioanelor, consumatorii vor avea posibilitatea să decidă continuarea tranzacției.

Băncile din Romania au un portofoliu total de 11 milioane de carduri, iar clienţii retrag anual de la bancomate circa 120 miliarde de lei. La un comision mediu de 0,2%, băncile încasează anual circa 240 milioane de lei.

Informaţiile privind costurile generate de operațiunile bancare trebuie să fie vizibile şi uşor de citit, precizând suma exactă pe care o persoană o are de plătit pentru fiecare operaţiune, nu procentul perceput.

Bancomatele trebuie să afişeze pe ecrane toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, în ordinea operaţiunilor efectuate de către client, acesta având astfel posibilitatea de a renunţa la operaţiunea respectivă, fie că este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plăţi de facturi sau alte servicii solicitate.

Bucuresti, 01.09.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.