Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Antena 3, pe primul loc in topul surselor citate

Mediatrust

mediaTRUST prezintă topul celor mai citate surse media, în luna aprilie 2013. România TV urcă pe primele locuri în clasament, alături de Antena 3 şi Hotnews.ro. Raportul a fost realizat pe baza a 476 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 30 aprilie 2013 în presa tipărită.

Antena 3 a înregistrat 55 de menţiuni, ajungând astfel pe primul loc în clasamentul celor mai citate surse media, comparativ cu luna martie, în care a ocupat poziţia a treia. Locul doi este ocupat de Hotnews.ro, cu 43 de menţiuni. România TV ajunge pe locul trei în top, cu 37 de menţiuni, devansând astfel postul de televiziune Realitatea TV, care a înregistrat 33 de menţiuni. În clasament se mai găsesc ProTV cu 31 menţiuni, Realitatea.net (28), B1 TV (27) etc.

La categoria publicaţiilor print, liderul clasamentului este România Liberă cu 16 menţiuni, urmată de Forbes, cu 14 menţiuni. Ziarul Financiar a înregistrat 12 menţiuni, Evenimentul Zilei (10), Jurnalul Naţional (5), iar Libertatea 5 menţiuni.

În ceea ce priveşte posturile de televiziune, Antena 3 a fost citată de 55 de ori, ajungând astfel pe primul loc în clasament. România TV este al doilea în top citărilor, cu 37 de menţiuni, urmat de Realitatea TV, care coboară pe locul trei cu 33 menţiuni. Pro Tv a înregistrat în luna aprilie 31 de menţiuni, iar B1TV, 27.

Raportul indică o pondere scăzută a citărilor de surse radio. Media a citat, în special, informaţii transmise de Radio Zu, care a înregistrat 2 menţiuni. România Actualităţi a înregistrat 2 menţiuni. Magic Fm şi Europa Fm sunt prezente în topul mediaTRUST, fiecare cu câte o menţiune.

Printre cele mai citate portaluri online se află Hotnews.ro cu 43 de menţiuni, urmat de Realitatea.net cu 28 de menţiuni. Locul trei este de ocupat de Rtv.net cu 26. În acelaşi clasament se gasesc Zf.ro, cu 9 menţiuni şi Ziare.com cu 8 menţiuni.

La categoria publicaţii de business, Forbes conduce detaşat cu 14 menţiuni, urmat de Ziarul Financiar, cu 12 menţiuni. Zf.ro a fost citat în presa scrisă de 9 ori, Wallstreet.ro şi Capital.ro se află la egalitate, ambele surse înregistrând câte 4 menţiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte : politica internă, economia, viaţa mondenă, sportul, sistemul juridic din România, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -30 aprilie 2013.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV).

Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii ţi declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media.

Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Oglinda Television, Societatea Română de Televiziune

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Analiza include 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Express, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV ( Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneyexpress.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 30.05.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.