Românii au trăit ieri forţa confruntării alături de Antena 1! După 48 de ani, Uruguay, una dintre cele mai puternice formaţii, locul patru în lume, a revenit în România aducând toate vedetele sale. În faţa acestei provocări, tricolorii au avut parte de toată susţinerea românilor, care le-au urmărit performanţa, fie la Naţional Arena, fie din faţa micilor ecrane. Cu meciul România-Uruguay, Antena 1 s-a clasat pe primul loc în topul preferinţelor telespectatorilor din mediul urban, înregistrând audienţe de aproape două ori mai mari decât postul concurent, Pro TV. Antena 1 s-a impus lider de piaţă şi la nivelul targetul comercial al postului Antena 1, 15-54 urban. 1 775 000 de persoane din mediul urban urmăreau ieri meciul România-Uruguay în minutul de aur, 22:25, vârful de audienţă ridicându-se la 16,9 procente rating şi 34,2 % cotă de piaţă.
Antena 1 s-a impus miercuri, 29 februarie, lider de piaţă cu meciul România-Uruguay, care a înregistrat în slotul 20:35-22:26, un rating mediu de 12,8 procente şi o cotă de piaţă de 23,9 % la nivelul targetului all urban. Pe locul secund s-a clasat postul Pro TV, cu un rating mediu de 6,7 procente şi 12,5 % share, urmat de Acasă care a înregistrat un rating mediu de 4,2 procente şi o cotă de piaţă de 7,8 % la nivelul aceluiaşi target, all urban. La nivelul targetului 15-54 urban, Antena 1 a întregistrat cu meciul România-Uruguay 11,7% rating şi 24,1 procente cotă de piaţă, impunându-se lider de piaţă.
La nivelul canalelor de sport din România, meciul România-Uruguay i-a adus postului GSP TV poziţia fruntaşă în clasamentul audienţelor. Astfel, GSP TV a întregistrat în intervalul orar 20:35-22:26 o audienţă medie de 3,6 % şi o cotă de piaţă de 7,5 % la nivelul targetului 15-54 bărbaţi urban. Locul al doilea în clasamentul audienţelor la nivelul canalelor de sport din România a fost ocupat de postul Sport.ro, cu 0,3 procente rating şi 0,6 % share. Tot la GSP TV, analizând targetul 15-54 bărbaţi urban, talk-showul live “Meciul zilei”, difuzat în slotul 22:30-23:55, s-a situat pe primul loc în clasamentul audienţelor la nivelul canalelor de sport din România, aducându-le celor de acasă comentarii, impresii şi declaraţii la cald cu privire la meciul România-Uruguay.
Meciul, încheiat cu scorul de 1-1, i-a ţinut pe români cu sufletul la gură după ce Cavani a deschis scorul în minutul 2. Echipa de start a lui Victor Piţurcă a fost formată din Tătăruşanu – Papp, Chiricheş, D.Goian, Grecu – I. Neagu, Pintilii – Torje, Mutu, D. Niculae – M. Niculae, iar Uruguay a pornit cu Muslera – Maxi Pereira, Lugano, Godin, Caceres – A.Rios, D. Perez, Ramirez – Forlan – Suarez, Cavani. Egalarea a fost adusă în repriza secundă de Bogdan Stancu, cu o lovitură de cap din centrarea excelentă a lui Torje.
De mai bine de 18 ani, Antena 1 este unul dintre cei mai importanţi competitori pe piaţa media din România, statut câştigat prin respectul pentru telespectatorii pe care i-a ţinut mereu aproape. Cu o echipă de oameni deosebiţi în spatele camerelor, cu vedete îndrăgite şi formate de succes, Antena 1 îşi menţine poziţia de lider în programe de divertisment, dând viaţă spectacolului şi oferind inspiraţie pentru milioane de telespectatori. Antena 1 face parte din cel mai important grup de media românesc, Intact Media Group, dezvoltat organic din resurse proprii, pentru care performanţa rămâne o valoare constantă.
Sursa: Kantar Media
Copyright: ARMADATA S.R.L.
Date prelucrate de catre departamentul Research Antena Group
Analiza este făcută pe targeturile: 15-54 U, all urban,15-54 bărbaţi urban
Perioada 29 februarie 2012