expoplast Sibiu 2019

ANRC propune noi masuri de protectie

a utilizatorilor de telefonie si Internet

Utilizatorii finali vor fi mai bine informati cu privire la ofertele furnizorilor de servicii de telefonie si a celor de servicii de acces la Internet si vor putea alege in cunostinta de cauza. Conform proiectului de decizie lansat astazi spre consultare de ANRC, furnizorii de servicii de telefonie vor avea obligatia de a informa publicul cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor, precum si de a pune la dispozitia abonatilor facturi detaliate, cu respectarea unui set minim de informatii.
Proiectul de decizie stabileste setul minim de informatii pe care trebuie sa le includa ofertele de telefonie si modalitatile prin care acestea vor fi puse la dispozitia utilizatorilor finali: atat prin intermediul mijloacelor proprii ale fiecarui furnizor de servicii de telefonie fixa sau mobila, cat si prin intermediul ANRC. Informatiile vor fi oferite publicului de catre furnizori prin publicare pe paginile proprii de Internet, prin afisarea la punctele de lucru in locuri usor accesibile si vizibile, prin intermediul serviciului de relatii cu clientii sau, la cererea utilizatorilor, gratuit, in forma tiparita.

De asemenea, pentru a se informa, utilizatorii vor putea accesa "Ghidul utilizatorului", disponibil prin intermediul unei pagini de Internet realizate de ANRC. Astfel, ANRC va asigura publicarea ofertelor comerciale ale furnizorilor de servicii de telefonie fixa si mobila, dar si a ofertelor acelor furnizori de acces la Internet care isi vor exprima intentia in acest sens. In acelasi timp, pagina de Internet dedicata utilizatorilor finali va furniza date de interes general privind protectia drepturilor si intereselor utilizatorilor, modul de solutionare a reclamatiilor, recomandari cu privire la criteriile de analizat in momentul achizitionarii de servicii de comunicatii electronice, pentru fiecare categorie in parte.

"Preocup area pentru protectia drepturilor utilizatorilor finali a fost o constanta in activitatea ANRC, acest proiect de decizie putand fi considerat un cod de buna conduita a furnizorilor in relatia cu utilizatorii finali. Prin transparentizarea si uniformizarea informatiilor despre servicii si tarife, utilizatorii vor putea alege in cunostinta de cauza ofertele care le satisfac cel mai bine nevoile de comunicare," a declarat vicepresedintele ANRC, Alexandrina Hirtan.

Ofertele comerciale ale fiecarui furnizor de servicii de telefonie vor cuprinde, de exemplu, categoriile de servicii oferite, localitatile in care sunt disponibile serviciile, modalitatea de tarifare (la secunda/minut), tarifele percepute in functie de destinatie/reteaua apelata, facilitatile incluse in oferta respectiva, tarifele percepute pentru servicii suplimentare.

De asemenea, furnizorii vor avea obligatia de a afisa numerele de acces la serviciul de relatii cu clientii si/sau cel de asisten ta tehnica si vor informa utilizatorii cu privire la procedura de solutionare a reclamatiilor, la cazurile si procedura de acordare a despagubirilor, la serviciile de remediere a defectiunilor si de intretinere tehnica.

Factura detaliata, care se va elibera la cerere, va contine obligatoriu un set minim de informatii privind perioada de tarifare, cuantumul abonamentului lunar si sumele tarifate pe categorii de apeluri/mesaje, gratuitatile de care beneficiaza abonatul, dar si orice alte tarife percepute pentru serviciile suplimentare. Vor fi specificate, de asemenea, numerele apelate, data, ora si durata convorbirilor, precum si tariful perceput pentru fiecare convorbire sau mesaj.

Bucuresti, 19.07.2006

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *