Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANFP a efectuat 24 de controale in trimestrul al III-lea al anului 2011

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici informează că, în trimestrul al III – lea al anului 2011, Corpul de Control al ANFP a efectuat un număr de 24 de acţiuni de control tematic în cadrul unor instituţii şi autorităţi publice. De asemenea, sunt în desfăşurare un număr de 2 activităţi de control. Controalele au fost efectuate fie ca urmare a unor reclamaţii şi sesizări ale unor persoane fizice sau juridice, fie ca urmare a unor informaţii prezentate de mass-media, fie din iniţiativa preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

Activităţile de control au urmărit în principal:
– verificarea documentaţiei care a stat la baza obţinerii avizului pentru funcţii publice şi a structurii funcţiilor publice;
– verificarea şi îndrumarea autorităţilor şi instituţiilor publice privind modul de respectare a legislaţiei referitoare la numirea şi reîncadrarea funcţionarilor publici, precum şi la salarizarea corespunzătoare a acestora;
– verificarea procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante;
– verificarea documentelor constitutive ale dosarului profesional.

Dintre abaterile şi încălcările dispoziţiilor legale privind funcţia publică şi funcţionarii publici constatate pe parcursul trimestrului al III-lea, cel mai des întâlnite se pot încadra în secţiunile de mai jos:
– avizarea funcţiilor publice şi numirea în funcţii publice;
– salarizarea funcţionarilor publici;
– neactualizarea declaraţiilor de avere şi de interese;
– regimul juridic al incompatibilităţilor şi al conflictului de interese;
– organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice;
– modul de constituire şi funcţionare a comisiilor de disciplină, precum şi a procedurii de lucru a comisiei de disciplină;
– completarea şi actualizarea dosarelor profesionale sau a altor acte de personal;
– acordarea unor venituri băneşti fără temei legal.

Ca urmare a controalelor efectuate au fost formulate recomandări cu caracter general şi au fost stabilite măsuri şi acţiuni corective, îndrumări de specialitate obligatorii. De asemenea, în cazul a 3 activităţi de control a fost sesizată Curtea de Conturi iar pentru 4 activităţi de control a fost sesizat Biroul Contencios din cadrul ANFP.

„Controlul administrativ de specialitate exercitat de către Agenţie este un control de legalitate al actelor administrative din domeniul funcţiei publice, reprezentînd o pârghie importantă a procesului privind implementarea eficientă şi unitară a legislaţiei. Totodată, este de accentuat că, de multe ori rezultatele activităţii de control au fundamentat unele propuneri de modificare şi completare a legislaţiei privind funcţia publică şi funcţionarii publici, în sensul îmbunătăţirii acesteia”, a menţionat Andras SZAKAL, preşedintele ANFP.

Bucuresti, 13.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.