Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANCOM sanctioneaza nereguli in piata serviciilor postale

Ancom

ANCOM a comunicat astăzi companiei CRX SUPORT CURIER EXPRES S.R.L., cu sediul în Bucureşti, amenda în cuantum de 10.000 de lei aplicată pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute de regimul de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale în ceea ce priveşte furnizarea serviciului ramburs.

Furnizorul de servicii poştale a fost sancţionat pentru că nu a transmis către expeditor contravaloarea rambursurilor încasate pentru trimiterile expediate prin serviciul ramburs. Serviciul ramburs este serviciul poştal care are ca obiect trimiterile poştale înregistrate şi a cărui particularitate constă în achitarea contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale de către destinatar expeditorului prin intermediul reţelei poştale. Aşadar, furnizorul are obligaţia de a încasa, la predarea trimiterii poştale, contravaloarea bunului declarată de expeditor şi de a o transmite ulterior expeditorului în termenul stabilit.

Furnizorul CRX Suport Curier Expres S.R.L. nu se află la prima abatere, fiind sancţionat în trecut cu avertisment pentru aceeaşi contravenţie.

Cu ocazia aceleiaşi acţiuni de control, personalul de specialitate al ANCOM a constatat că furnizorul nu a stabilit în condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poştale în cazul serviciului ramburs, respectiv termenele de returnare către expeditori a dovezilor privind predarea trimiterilor poştale prin serviciul confirmare de primire. ANCOM a decis sancţionarea acestor fapte cu avertisment, dar şi dispunerea de măsuri în sarcina furnizorului şi anume modificarea şi completarea condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale în termen de 30 de zile de la comunicarea procesului verbal, astfel încât acestea să respecte prevederile legale.

„Autorizarea ca furnizor de servicii poştale vine cu o serie de obligaţii: trebuie să stabileşti condiţiile de calitate pe care urmează să le respecte serviciile poştale pe care le oferi, respectiv timpii de livrare, termenele de returnare a contravalorii rambursurilor încasate sau termenele de returnare a confirmărilor de primire către expeditori. Acestea trebuie specificate în condiţiile generale de furnizare a serviciilor poştale, care au acelaşi regim juridic ca al unui contract încheiat între furnizori şi utilizatori”, a precizat Cristin POPA, Directorul Direcţiei Executive Monitorizare si Control din cadrul ANCOM.

Furnizorul de servicii poştale are obligaţia de a prelua trimiterea poştală care face obiectul serviciului ramburs numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare. De asemenea, furnizorii de servicii poştale trebuie să stabilească condiţiile de acceptare a trimiterilor poştale, respectiv regulile pe care trebuie să le îndeplinească trimiterea poştală pentru încheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor poştale. Aceste condiţii pot privi, în cazul serviciului ramburs, printre altele, limita maximă admisă a rambursului.

În cursul acestui an, pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute în Regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, au mai fost sancţionaţi şi furnizorii Total Post Mail Services, cu amendă în valoare de 5.000 de lei, iar Compania Naţională “Poşta Română” a cumulat trei amenzi a câte 5.000 de lei fiecare.

Bucuresti, 14.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.