Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANCOM propune cresterea transparentei ofertelor telecom

Ancom

AncomAutoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a supus astazi consultarii publice o serie de noi obligatii de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune, cu scopul de a creste gradul de transparenta a ofertelor telecom si a le facilita astfel utilizatorilor o mai buna intelegere a conditiilor de utilizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. La inceputul anului 2014, in Romania existau peste 4 milioane de abonati la telefonie fixa, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobila active, 46% din gospodarii aveau o conexiune la internet fix de banda larga, iar peste   85% dintre acestea detineau un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale.

Proiectul de decizie ANCOM, care va inlocui actuala Decizie nr. 77/2009 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, prevede suplimentarea sau detalierea anumitor informatii din ofertele telecom care sunt esentiale pentru utilizatorii finali, astfel incat acestia sa poata face alegeri informate, adaptate nevoilor reale de comunicare.

Principala noutate pe care o aduce proiectul de decizie al ANCOM este extinderea obligatiilor de informare a utilizatorilor finali si in sarcina furnizorilor de servicii de internet si televiziune, in plus fata de furnizorii de servicii de telefonie care au obligatii de transparenta si in prezent.

Astfel, furnizorii de servicii de comunicatii electronice vor avea obligatia sa publice pe paginile proprii de internet informatii despre existenta anumitor blocari sau limitari ale traficului de internet, ale serviciilor sau aplicatiilor care pot fi contractate, daca astfel de blocari exista si sunt permise de lege (de exemplu, restrictii in utilizarea unor aplicatii precum Skype sau WhatsApp). Furnizorii de servicii de telefonie si de internet vor trebui sa publice pe pagina proprie de internet si sa comunice, inainte de contractare, informatii despre existenta anumitor praguri dincolo de care este limitata sau conditionata utilizarea resurselor contractate de utilizatorul final (trafic, minute incluse), precum si privind consecintele depasirii acestor praguri (precum limitari ale vitezei sau plata unui tarif suplimentar).

De asemenea, in cazul serviciilor de acces la internet, va fi publicata si comunicata inainte de contractare valoarea maxima a vitezei de download si de upload, precum si a vitezei minime garantate, acolo unde aceasta exista (iar in cazul in care nu exista o viteza minima garantata se va preciza acest lucru).

Totodata, pe site-urile operatorilor telecom va trebui detaliata cel putin acoperirea geografica de tip outdoor a serviciilor pe care acestia le furnizeaza, cu precizarea localitatilor unde exista acoperire, prin suplimentarea informatiilor existente deja sub forma de harti ce precizeaza acoperirea serviciilor. In plus, atat operatorii de telefonie, cat si cei de internet si televiziune trebuie sa afiseze pe pagina principala a site-ului propriu un link direct, usor vizibil si cu o denumire sugestiva, catre contractul cadru si conditiile de furnizare a cartelelor preplatite, dar si sa pastreze online o arhiva cu contractele cadru si cu planurile tarifare care nu mai sunt in vigoare, dar care sunt inca utilizate de abonati.

In baza Deciziei nr. 77/2009, ANCOM a creat aplicatia accesibila gratuit Veritel.ro, pentru a le facilita utilizatorilor telecom compararea tuturor ofertelor de telefonie si internet disponibile pe piata. Noul proiect de decizie stabileste ca furnizorii vor avea obligatia de a introduce datele referitoare la ofertele lor comerciale in termen de maximum doua zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a ofertelor sau a modificarii acestora, urmand ca ofertele sa fie publicate pe pagina de internet www.veritel.ro dupa verificarea lor de catre ANCOM.

Propunerea ANCOM de adoptare a unor noi masuri de informare a utilizatorilor de comunicatii vine ca urmare a modificarilor legislative intervenite la nivel european si national dupa adoptarea de catre Autoritate a Deciziei nr. 77/2009, in vigoare in prezent, dar si pe fondul sesizarilor primite din partea utilizatorilor finali si a evolutiilor firesti intervenite pe piata, care fac ca anumite prevederi din Decizia nr. 77/2009 sa nu mai fie de actualitate sau suficiente.

Proiectul de decizie ANCOM privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 8.12.2014, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti), direct la registratura sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

Bucuresti, 06.11.2014

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.