Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANCOM lansează a patra licitație pentru alocarea multiplexurilor de televiziune digitală terestră

Ancom logo

Astăzi, 15 decembrie 2016, Autoritatea Națională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) lansează o nouă licitație pentru alocarea celor două multiplexuri naționale, 26 de multiplexuri regionale și 18 multiplexuri locale de televiziune digitală terestră nealocate în procedurile anterioare.

Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de identificare transmise de la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecvenţă. Prin intermediul fiecărui multiplex național se vor putea furniza servicii de televiziune digitală terestră la nivelul întregii țări, în timp ce multiplexurile regionale și locale vor acoperi fiecare câte o anumită zonă de alocare ce poate fi echivalentă cu un județ, respectiv o localitate.


Condiții de participare

Pentru a putea participa la licitație, cei interesați trebuie să achiziţioneze caietul de sarcini al cărui preţ este de 4.000 de lei. Caietul de sarcini, care poate fi consultat pe site-ul ANCOM, poate fi cumpărat începând de astăzi, 15 decembrie 2016, de la sediul ANCOM din Bucureşti, Sector 3, Str. Delea Nouă nr. 2, sau, la solicitarea achizitorului, transmis în format material sau electronic, pe baza documentului justificativ prin care se confirmă plata contravalorii caietului de sarcini și a împuternicirii, în original, a persoanei delegate să îl ridice. Caietul de sarcini poate fi ridicat de luni până joi între orele 09:00 şi 16:00 şi vineri între orele 09:00 şi 14:00 (ora locală).

Pentru a fi admis în licitaţie, candidatul trebuie să fie persoană juridică (societate comercială) română sau străină, să fi depus toate documentele solicitate în mod complet şi corect, iar durata de funcţionare prevăzută în actul constitutiv să fie de cel puțin 10 ani de la data intrării în vigoare a drepturilor de utilizare a frecvențelor radio. Ȋn situația în care candidatul depune ofertă pentru multiplexurile naționale, cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursă de la înfiinţare, dacă aceasta este mai scurtă de 3 ani, trebuie să fie de minimum 2.000.000 euro. Nu pot participa la licitație mai multe companii care fac parte din același grup.

Procedura de licitație

Așa cum a fost stabilit prin strategia privind tranziția de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră aprobată de Guvernul României, alocarea multiplexurilor se face prin procedură de selecţie competitivă. Aceasta presupune ca fiecare ofertant să depună o ofertă iniţială prin care să indice categoriile şi numărul de multiplexuri pe care doreşte să le achiziționeze. În funcție de existența sau nu a unei cereri mai mari decât oferta, licitația poate continua cu runde primare pentru multiplexurile unde cererea depășește oferta, pentru celelalte categorii desemnarea câştigătorilor făcându-se pe baza ofertei iniţiale.

După ce se stabilesc câștigătorii și prețurile pentru fiecare multiplex solicitat, licitația poate continua cu o rundă de alocare în care multiplexurile unde sunt posibile mai multe alocări vor fi repartizate ofertanţilor câştigători pe baza sumelor suplimentare pe care aceştia vor fi dispuși să le plătească pentru a obţine o anumită alocare a frecvenţelor.

Taxa minimă de licenţă, care reprezintă preţul de pornire în cadrul licitației pentru fiecare din cele două multiplexuri naționale, este de 300.000 euro, iar pentru multiplexurile regionale și locale aceasta variază între 1.000 de euro pentru un multiplex alocat la nivelul unei localităţi care nu este reşedinţă de judeţ și 10.000 euro. Taxele de licență au fost stabilite de către Guvern în luna februarie 2014.

Toate aceste multiplexuri se acordă pentru o perioadă de 10 ani. Câștigătorii pot lansa serviciile imediat după obținerea licenței din partea ANCOM și vor avea obligația de a pune în funcțiune 36 de emițătoare în termen de 2 ani de la obținerea licenței pentru multiplexurile naționale, respectiv un emițător în termen de 1 an pentru multiplexurile regionale sau locale.

Calendar

Cei interesați pot solicita clarificări la caietul de sarcini până la data de 16 ianuarie 2017 și să-și depună oferta până la data de 27 ianuarie 2017. În data de 31 ianuarie 2017, Autoritatea va anunța candidații calificați în etapele ulterioare ale procedurii de selecţie, iar în data de 13 februarie 2017 ANCOM va anunța primele oferte câștigătoare și dacă se impune organizarea etapei de licitaţie pentru anumite categorii de multiplexuri.

Documentaţia licitaţiei poate fi accesată pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Informații suplimentare:
În urma celor trei licitații organizate până în prezent, au fost alocate trei multiplexuri naționale către Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A., compania câștigând multiplexul acordat condiționat „free to air” şi alte două multiplexuri din banda UHF. De asemenea, au mai fost alocate douasprezece multiplexuri regionale și un multiplex local. Mai multe informații despre cele trei licitații organizate sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM, aici.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.