Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANCOM demareaza procedura de desemnare a furnizorilor

Ancom

de serviciu universal in domeniul serviciilor postale

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat astăzi pe pagina sa de internet anunţul de intenţie privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale. Astfel, orice furnizor de servicii poştale autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal poate fi desemnat ca furnizor de serviciu universal, la cerere sau, dacă nu există solicitări în acest sens, din oficiu, de către ANCOM.

Accesul la serviciul universal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale de bază, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

Pentru a asigura acest drept tuturor locuitorilor României, Autoritatea va desemna unul sau mai mulţi furnizori de serviciu universal pentru a furniza unul sau mai multe servicii din sfera serviciului universal, pe întreg teritoriul României, de la data de 1 ianuarie 2014 până la data de 31 decembrie 2018.

Furnizorii de servicii poştale interesaţi să devină furnizori de serviciu universal trebuie să transmită ANCOM o cerere în acest sens până la data de 25 octombrie 2013, ora 14.00. Cererea va conţine datele de identificare ale solicitantului, precum şi serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea.

Cererea de desemnare ca furnizor de serviciu universal va fi însoţită de documente şi informaţii suplimentare precum certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară sau ca urmare a aplicării procedurilor de insolvenţă, copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani, dar şi o propunere financiară în care solicitantul va prezenta detaliat estimarea financiară a costului net aferent perioadei de desemnare, dar şi o descriere a cerinţelor de calitate a căror îndeplinire este garantată de solicitant şi a măsurilor necesare pentru îndeplinirea acestor cerinţe. De asemenea, solicitarea va conţine şi o listă cu amplasamentul tuturor punctelor de acces şi de contact ale reţelei poştale operate de solicitant sau de alţi furnizori de servicii poştale cu care solicitantul a încheiat contracte în acest scop. Lista completă a actelor necesare este prevăzută în Decizia preşedintelui ANCOM nr. 541/2013 privind conditiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor poştale.

În vederea stabilirii cererii câştigătoare, o comisie de evaluare va lua în considerare gradul de acoperire a teritoriului naţional, inclusiv densitatea punctelor de acces şi de contact ale reţelelor poştale operate de solicitanţi sau de alţi furnizori de servicii poştale cu care aceştia au încheiat contracte în acest scop, capacitatea tehnică, economică şi financiară a solicitanţilor, capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal pe întreg teritoriul ţării şi costul net asociat furnizării serviciilor poştale din sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea.

Compensarea costului net se va realiza doar la cererea furnizorului de serviciu universal şi va fi finanţată prin intermediul unui fond de serviciu universal administrat de ANCOM. În ipoteza în care suma colectată prin acest fond va fi insuficientă, diferenţa dintre costul net ce urmează a fi compensat şi suma colectată va fi suportată din fonduri publice. Costul net al furnizării serviciului universal reprezintă pierderile înregistrate de furnizorul desemnat ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor ce îi revin în această calitate.

În prezent, dreptul de acces la serviciul universal este asigurat pe întreg teritoriul României de către Compania Naţională “Poşta Română” S.A. (CNPR), care deţine calitatea de furnizor de serviciu universal până la data de 31 decembrie 2013, conform Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 293/2009 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, cu modificările şi completările ulterioare. Decizia poate fi accesată aici, în vederea consultării, cu titlu informativ, a principalelor drepturi şi obligaţii ce pot fi incluse în decizia de desemnare a furnizorilor de serviciu universal.

Totodată, ANCOM a revizuit Lista localităţilor situate în condiţii geografice excepţionale în care furnizorul de serviciu universal desemnat în prezent are obligaţii reduse în ceea ce priveşte asigurarea accesului la serviciile poştale din sfera serviciului universal. Statutul special al acestor localităţi este dat de infrastructura de transport precară, de poziţionarea geografică propriu-zisă (ex. zone montane greu accesibile), dar şi de numărul mic de locuitori. Lista poate fi consultată, tot cu titlu informativ, aici.

Bucuresti, 25.09.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.