Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ambient revine in crestere: 104 milioane de euro in 2010, 15% crestere pentru anul 2011

Ambient împlineşte 18 ani: o nouă structură de business, o echipă completă de top-management

Urmând o strategie demarată în cursul anului 2009, Ambient a încheiat în anul 2010 procesul de repoziţionare a propriului business. În prezent, Ambient este o companie organizată în două divizii, adresate celor două tipuri principale de clienţi: Retail şi Distribuţie.

Divizia Retail este formată din reţeaua de 12 centre comerciale. Fiecare centru comercial este locul in care clienţii gasesc soluţii complete pentru proiectele lor de renovare a casei. Cu peste 22.000 mp de showroom-uri, Ambient este şi destinaţia pentru cei care doresc să se inspire în proiectele lor de îmbunătăţire a locuinţei.

Divizia de Distribuţie este formată dintr-o puternică reţea de vânzări cu 11 puncte de lucru şi depozite de materiale de construcţii. Companiile care construiesc, ca şi meşterii specializaţi, găsesc în Ambient un partener pe termen lung şi condiţii comerciale adecvate afacerii lor.

„Ambient şi-a obţinut stabilitatea în urma reorganizării în două direcţii de business: Retail şi Distribuţie. În felul acesta am reuşit să fim mai bine adaptaţi cererilor de tip diferit, specifice celor două tipuri de pieţe. Acestă transformare a businessului, alături de configurarea unei echipe profesioniste de top management, ne-a ajutat să putem spune că, în acest moment, avem un business sănătos şi în creştere”, a declarat domnul Ioan Ciolan, Directorul General al Ambient.

Anul 2009 a reprezentat pentru Ambient momentul asumării deciziei de a restructura businessul companiei, pentru a putea construi un viitor solid. Managementul Ambient a decis să îşi concentreze eforturile în această direcţie. În contextul crizei specifice anului 2009, majoritatea companiilor au căutat să obţină o cifră de afaceri cât mai bună, pentru a face faţă dificultăţilor. Compania a decis că este mai corect şi mai profitabil pe termen lung să regândească toate procesele în linia planului strategic, pentru a avea un viitor stabil.

Dovada succesului Ambient este incontestabilă. Dacă piaţa de referinţă a anului 2010, a consemnat o reducere a valorii cu 15%, faţă de cea din anul în 2009, cifra de afaceri pentru anul în curs a companiei Ambient este de 104 milioane de euro, cu un milion de euro mai mare decât cea a anului 2009. Obiectivul pentru anul 2011 este de creştere cu 15% a cifrei de afaceri, în contextul unei pieţe care va stagna. Dacă în anul 2009 profitul operaţional al companiei a fost de 2 milioane de euro, în anul 2010 acesta este de 5 milioane de euro. Toate aceste date evidenţiază faptul că afacerea Ambient este sănătoasă şi că viitorul acesteia este sigur.

„Maturizarea companiei este reflectată şi de cifre. Iar cifrele anului 2010 arată că suntem pe drumul cel bun. Faptul că, în această perioadă foarte grea pentru toţi cei angajaţi pe piaţa construcţiilor sau în cea a retail-ului DIY, Ambient a reuşit să se poziţione pe un trend pozitiv dovedeşte validitatea planului de afaceri asumat”, a declarat domnul Liviu Voicu, Directorul Financiar al Ambient.

Putem spune că, pentru Ambient, anul 2010 a fost unul foarte bun, compania atingând obiectivele propuse. Acest lucru înseamnă că maturizarea spre care aceasta tindea a devenit realitate. Anul 2010 este cel în care compania a arătat că ştie să fie cu adevărat responsabilă, competitivă şi receptivă faţă de parteneri şi clienţi. În plus, Ambient a ştiut să privilegieze comunitatea din care face parte. A obţinut, astfel, o bază solidă pe care a putut construi împreună cu ceilalţi.

„Apropiindu-se de vârsta maturizării, Ambient a înţeles faptul că evoluţia sănătoasă şi durabilă este efectul colaborării, al coeziunii dintre propriului proiect şi aşteptările celorlalţi. Am decis că, pentru o dezvoltare durabilă şi pentru un viitor sănătos, trebuie să continuăm să fim parteneri ai clienţilor noştri, cu alte cuvinte, să fim mai mult decât furnizorii lor. Am reuşit, până în prezent, să oferim o reţea stabilă de 12 magazine care acoperă întreg centrul ţării. În plus, am reuşit să devenim consilieri ai clienţilor care intră în magazinele noastre în căutarea unor soluţii, şi nu doar în căutarea unor produse. În acest moment, angajaţii Ambient ştiu să ofere un tip de consiliere care face diferenţa faţă de modelul clasic de spaţii DiY”, a declarat domnul Călin Şomcutean, Director Retail Ambient..

În egală măsură, Ambient oferă o reţea de depozite pentru materiale de construcţii destinată companiilor care dezvoltă proiecte mari sau mici, meşterilor sau chiar familiilor care construiesc în regie proprie. Să fii competitiv pe piaţa de referinţă, fără a renunţa la eficienţa şi flexibilitatea necesare constructorilor care depind de calendare extrem de strânse şi de riguroase, reprezintă un tur de forţă. Acest lucru a fost posibil doar prin consolidarea diviziei de Distribuţie. Factorii cheie pentru succesul în distribuţie sunt managementul perfect al proceselor şi oamenii cei mai buni de pe piaţă, recrutaţi şi motivaţi corect.

„Relaţiile strânse cu furnizorii strategici şi consolidarea volumelor de vânzare din ambele business units – Retail şi Distribuţie – ne ajută să fim prompţi în fiecare etapă de category management. Produsele pe care clienţii preferă să le cumpere sunt cele mai bine reprezentate. Furnizorii acestora obţin, astfel, atât vânzări cât şi informaţii despre tendinţele pieţei, putând conştientiza avantajele parteneriatului pe termen lung cu Ambient”, a declarat domnul Alin Voicu, Director Achiziţii Ambient.

„Pentru Ambient, scopul este clar: clientul, care ştie că se poate baza pe noi, rămâne alături de noi. Şi are motive întemeiate, având de ales dintr-o gamă impresionantă de materiale, completată de serviciile care îi sunt de ajutor: închirieri de utilaje, transport special”, a declarat domnul Gabriel Boadă, Director Vânzări Ambient.

Despre Ambient

Ambient este o companie a cărei capital este integral românesc şi a cărei principală activitate este comercializarea materialelor de construcţii, finisaje şi amenajări interioare. Înfiinţat în 1993, Ambient a inaugurat primul DIY din România, în aprilie 2002, la Sibiu. Ambient acoperă întreg centrul ţării cu o reţea de 12 centre comerciale şi 2 depozite logistice.

Pentru familiile care construiesc şi renovează, ca şi pentru companiile de construcţii, Ambient este partenerul care se implică direct în soluţionarea dificultăţilor specifice proiectelor acestora. Mai multe detalii despre Ambient sunt disponibile la adresa www.ambient.ro.

Bucuresti, 17.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.