Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Alstom in China

Cu ocazia vizitei în China a Presedintelui francez Jacques Chirac, Alstom a semnat mai multe contracte de valori semnificative, în ambele sale domenii de activitate: echipamentele de transport feroviar si productia de energie. Contractele vizeaza furnizarea a 500 de locomotive (300 de milioane de Euro) si a diverse echipamente pentru productia de energie hidroelectrica (100 de milioane de Euro).

Transporturi feroviare. Presedintele Alstom, Patrick Kron si Ministrul Cailor Ferate Chineze, dl. Liu Zhijun, au semnat o scrisoare de intentie în vederea fabricarii celor mai performante locomotive electrice din întreaga lume pentru transportul de marfa. Valoarea totala a acestui contract este de 1,2 miliarde de Euro – partea care va reveni Alstom fiind de 300 de milioane de Euro, iar restul de aproximativ 900 de milioane de Euro urmând sa-i revina partenerului chinez, Datong Electric Locomotives.

Obiectul contractului îl reprezinta 500 de locomotive „Co-Co” (cu axa tripla), bazate pe modelul Prima 6000 al Alstom Transport. Locomotivele vor avea motoare AC, cu o putere nominala de 9600 KW, ceea ce va permite viteze de 120 km/h în conditiile tractarii unei cantitati de pâna la 8000 de tone.

Companiei Alstom îi va reveni responsabilitatea de a proiecta si de a exploata locomotivele. Cea mai mare parte a productiei si a controlului de calitate pentru primele 100 de unitati se va desfasura la fabrica din Belfort (Franta) –
centrul global de excelenta al Grupului Alstom pentru proiectarea si fabricarea locomotivelor, care are un numar de 600 de angajati. Alstom va furniza, de asemenea, instruire tehnica pentru partenerii sai si va fabrica piesele de schimb si componentele electronice necesare locomotivelor, în unitatile sale de productie din Europa (Charleroi – Belgia; Tarbes, Villeurbanne, Le Creusot si Ornans – Franta).

Celelalte 400 de locomotive vor fi construite la fabrica Datong Electronic Locomotives din China. Compania chineza a mai colaborat cu Alstom în cadrul unui contract din 2005 pentru producerea a 180 de locomotive electrice BoBo (axa dubla).

Aceste acorduri vin în continuarea unei lungi traditii de parteneriat cu autoritatile feroviare chineze. Începutul a avut loc în 1958, când Alstom a semnat un contract pentru furnizarea a 25 de locomotive electrice. De atunci, Alstom a devenit principalul partener strain implicat în dezvoltarea feroviara din China. În 2004, Alstom si-a adjudecat o comanda pentru 60 de trenuri EMU de înalta viteza, iar în 2005, o comanda pentru 180 de locomotive Prima. Alstom a câstigat, de asemenea, mai multe contracte pentru retelele de metrou din Nanjing si Shanghai. În 2008, Alstom va furniza echipamentele de semnalizare pentru linia 2 a metroului din Beijing, ca si pentru linia care va conecta orasul Beijing cu aeroportul sau international.

Productia de energie. Alstom a semnat trei contracte cu parteneri din China, vizând furnizarea de echipamente hidroelectrice pentru statiile de pompare de la Hohhot (Mongolia Interioara) si Pushihe (provincia Liaoning), ca si pentru centrala hidroelectrica Longkou din provincia Shanxi. Valoarea totala a acestor contracte este de 100 de milioane de Euro.

Contractele pentru centralele de la Hohhot si Pushihe au fost semnate cu doua companii chineze – Dongfang si, respectiv, Harbin. Conform acestor acorduri, Alstom va furniza, pentru fiecare din cele doua centrale, echipamentele de baza pentru patru turbogeneroatoare de 300 MW.

Contractul vizând centrala de la Longkou a fost semnat cu JME Engineering Company, în beneficiul Yellow River Wanjiazhai Hydro Corporation, si are drept obiect furnizarea a patru turbogeneratoare de 100 MW.

Aceste comenzi consolideaza pozitia de furnizor-lider a companiei Alstom pe segmentul de hidroelectricitate, Alstom detinând 25% din piata chineza de profil – cea mai mare din lume. 
Alstom a luat deja parte la mai multe proiecte importante de hidroelectricitate din China, printre care barajul Three Gorges si statiile de pompare Guangzhou 1, Huizhou (Guangdong), Bailianhe (Hubei) si Baoquan (Henan). Dezvoltarea Grupului Alstom în China este sprijinita de centrul Alstom din Tianjin, care detine capacitatea de a proiecta si produce o gama completa de echipamente hidroelectrice de pâna la 800 MW per unitate. Centrul din Tianjin functioneaza în colaborare cu centrele de cercetare si dezvoltare din Grenoble si Levallois (Franta), precum si cu centrul de profil din Birr (Elvetia).

Bucuresti, 30.10.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.