free download 78 travel guides written by experts

Alka Grup 2007: vanzari în crestere cu 25%

Vânzări cu 25% mai mari faţă de anul anterior

Investiţii de peste 1,5 milioane  euro

În 2007, vânzările Alka Grup au crescut cu 25% faţă de anul precedent, atingând o valoare de 37 milioane euro. Evoluţia a fost susţinută, în principal, prin acoperirea mai eficientă a pieţei locale tradiţionale cât şi prin extinderea exporturilor.

Venituri triple din exporturi

Investiţiile realizate în 2007 s-au ridicat la peste 1,5 milioane euro şi au inclus dezvoltarea capacităţilor de producţie, cercetarea şi dezvoltarea de noi produse.

Pe parcursul anului precedent, Alka a abordat noi ţări pentru export în spaţiul european: Anglia, Croaţia, Cipru, Grecia, Macedonia, Malta şi Polonia, venitul din exporturi triplându-se faţă de anul anterior. Pe lângă acestea, ALKA este prezentă în Bulgaria, Irlanda, Italia, Ungaria, Spania, Moldova, Turcia, acoperind ca prezenţă peste 9000 de locaţii.

Tot anul trecut Alka a marcat o premieră şi în sensul înregistrării prezenţei pe pieţele externe: ALKA TRADING Magyarosarszag Kft, din Ungaria, este astfel prima entitate a grupului din afara teritoriului României.

Pe plan intern, creşterile au fost susţinute prin performanţa mai bună a distribuţiei numerice pe piaţa tradiţională (10,000 clienţi activi în plus în 2007 vs 2006), focus pe acţiuni de trade marketing prin echipe dedicate, intensificarea colaborării cu lanţurile de retail,  precum şi  prin noi campanii de comunicare.

Cartografierea pieţei pe categorii de produse

Creşterea indicelui de educaţie alimentară şi orientarea către produse de calitate s-a tradus în 2007 prin dezvoltarea categoriei de fructe uscate (seminţe, miez, fistic, mixuri etc.) Anul precedent a însemnat o creştere importantă a pieţei de fructe uscate de aproximativ 35%. Pe acestă piaţă, Nutline îşi consolidează poziţia de lider, înregistrând creşteri importante în 2007 şi atingând o cotă de peste 30% din piaţă, conform studiilor realizate de AC Nielsen.    Stilul de viaţă cotidian tot mai dinamic, orientat către zona profesională şi cea personală de auto-realizare, au generat creşterea consumului de produse ready-made, Prăjitura casei poziţionându-se ca lider de piaţă în categoria ei de produse.

    Categoria de napolitane din portofoliul ALKA Grup a înregistrat în privinţa volumelor o creştere de aproximativ 27% faţă de anul precedent.    

Investiţii de 3,5 milioane euro şi o creştere de peste 30% pentru 2008

Categoria biscuiţilor dulci îşi menţine tendinţa ascendentă, înregistrând o creştere de circa 10% în volume pe parcursul anului precedent (conform studiilor AC NIELSEN). Şi în viitor se prefigurează o creştere a consumului în această categorie prin intermediul extinderii reţelelor internaţionale şi intensificării activităţii hyper/supermarketurilor, în cadrul cărora biscuiţii Alka sunt  prezenţi.

    Pentru 2008 obiectivul Alka este atingerea cifrei de 51 milioane euro, adică o creştere de circa 37% faţă de anul 2007, obiectiv pe care compania îşi propune să-l atingă prin consolidarea produselor lider de categorie şi promovarea celor aflate în stadiu de creştere. Valoarea investiţiilor planificate pentru anul în curs şi deja demarate se ridică la 3,5 milioane de euro, vizând în principal zona fructelor uscate, a napolitanelor şi a prăjiturilor.

Preferinţa pentru “Made in România”

    Deşi produsele din alte ţări sunt tot mai prezente pe piaţa din România, majoritatea românilor sunt  fideli produselor “made in Romania” din categoriile tradiţionale. Este în continuare estimată o creştere a pieţei de fructe uscate, a prăjiturilor ready-made, a categoriei biscuiţi şi o constantă în privinţa pieţei de napolitane.

Ţinând cont de gradul tot mai mare de elevare şi sofisticare a consumatorilor săi, Alka este un producător local ce acordă o foarte mare importanţă şi atenţie calităţii produselor, investind în cercetare şi dezvoltare, inovând permanent, preocupându-se să transmită aceste valori şi în afara graniţelor ţării.

    Ca tendinţă generală, produsele de calitate care, în plus, beneficiază de o identitate clară în mintea consumatorilor, vor fi în continuare cele care vor conduce în topul preferinţelor.

Bucuresti, 16.04.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *