Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Albalact supune spre aprobare listarea la categoria a II-a a BVB

extinderea investiţiilor în noua fabrică şi în ferme de vaci

Compania Albalact Alba Iulia va supune spre aprobare listarea societăţii la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucureşti, relocarea întregii producţii şi extinderea societăţii în noua fabrică de la Oiejdea şi majorarea investiţiilor în mai multe ferme de vaci.

Pentru asta, Albalact a convocat o nouă Adunare Generală a Acţionarilor în data de 26 februarie 2008 la sediul nou din localitatea Oiejdea.
AGA va discuta cu prioritate extinderea fabricii de la Oiejdea, astfel încât întreaga producţie, inclusiv producţia din fabrica veche de la Alba Iulia, să fie relocată şi dezvoltată la Oiejdea. Fabrica Albalact din Oiejdea, cea mai modernă unitate de acest fel din România, a fost deschisă în septembrie anul trecut, cu o investiţie de până la 11 milioane de euro. Fabrica se întinde pe o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi.

Vechea unitate din Alba Iulia va fi închisă, iar AGA va discuta şi aproba fie vânzarea activului, fie asocierea cu parteneri pentru dezvoltarea unor proiecte imobiliare.

„Întreaga producţie de lactate a companiei Albalact va fi dezvoltată în fabrica din Oiejdea, pe care dorim s-o extindem în timp până la o capacitate de 300.000 de litri procesaţi zilnic şi o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi. Tot acolo, vom demara curând şi producţia de brânzeturi, pe care am planificat-o încă de la sfârşitul anului trecut. Fabrica veche fie va fi vândută, fie va fi transformată într-un proiect real estate în cadrul unui parteneriat în care Albalact să devină un investitor pasiv”, a declarat Raul Ciurtin, preşedintele Albalact.

O altă decizie importantă este aşteptată în urma şedinţei AGA pentru listarea societăţii Albalact la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucureşti.

Acţionarii vor supune aprobării şi un plan amplu de investiţii în mai multe ferme de vaci. „Intenţia noastră este să dezvoltăm ferma proprie existentă la Vaidei, în Hunedoara, dar şi să construim sau să achiziţionăm alte ferme noi. Unul din planurile strategice ale Albalact este tocmai asigurarea unei cantităţi cât mai mari de materie primă de calitate din surse proprii, în contextul în care procurarea laptelui ca materie primă a devenit o problemă serioasă în întreaga Europă. Urmează să discutăm dimensiunea investiţiilor şi etapele de dezvoltare”, a adăugat Raul Ciurtin, preşedintele Albalact.

Ultima şedinţă AGA s-a încheiat de asemenea cu decizii importante pentru dezvoltarea Albalact. Ioan Dîrzu, până nu demult director general al Albalact, şi Mihai Miron, fondatorul Europharm (acum parte a grupului GlaxoSmithKline), au intrat ca membri noi în Consiliul de Administraţie, pe poziţia de vicepreşedinţi. Mihai Miron este un vechi colaborator al Albacat, mai deţine şi administrează o fabrică de lapte praf pentru copii şi o importantă fermă de vaci în judeţul Alba, iar numirea sa în CA al Albalact nu este una întâmplătoare. Decizia precede demararea proiectului pentru extinderea brandului Fulga al Albalact pe categoria baby food (alimente pentru copii).

Albalact se află în acest moment printre primii cinci producători de lactate din România. Potrivit analizelor MEMRB, Albalact este lider de piaţă pe segmentul laptelui proaspăt pasteurizat cu laptele Zuzu şi mai este lider de piaţă cu untul de masă Albalact. Cu smântâna Albalact, compania ocupă locul doi pe acest segment. Laptele UHT Fulga a adus compania Albalact tot pe locul doi pe segmentul UHT.

În prezent, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu şi Albalact. Fiecare dintre aceste mărci deţine câte o treime din valoarea vânzărilor.

Rezultatele după primele nouă luni ale anului 2007 arată că Albalact a înregistrat o creştere cu 64,33% a cifrei de afaceri, până la 111.754.297 ron, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când cifra de afaceri a fost de 68.004.196 ron. Tot în perioada ianuarie 2007 – septembrie 2007, Albalact a înregistrat un profit net de 5.689.254 ron, cu 106,14 % mai mare decât profitul net raportat în aceeaşi perioadă a anului trecut, care a ajuns la 2.759.959 ron.

Bucuresti, 22.01.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.