Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă a contribuit la dotarea Laboratorului de Cercetare de Marketing din cadrul ASE București

Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă (TIKA) a contribuit la înființarea Laboratorului de Neuromarketing din cadrul Laboratorului de Cercetare de Marketing, al Academiei de Studii Economice (ASE) din București, prin dotarea acestuia cu un echipament de urmărire a retinei – Eye Tracking – în valoare de 50.000 de euro.

Studenții Facultății de Marketing vor putea astfel desfășura studii și analiza comportamentele consumatorilor la diferite elemente specifice industriei publicității.


“Ne dorim dezvoltarea și consolidarea relațiilor de susținere dintre România și Turcia, iar educația este una dintre prioritățile Agenției de Cooperare și Coordonare Turcă.  Considerăm necesară crearea și menținerea unui climat de dezvoltare multilaterală și, de aceea, dorim să ne implicăm în continuare în demararea de proiecte în domenii precum sănătatea, educația, cultura, sportul și cercetarea. Proiectul desfășurat în colaborare cu Academia de Studii Economice va oferi celor câteva sute de studenți ai Facultății de Marketing posibilitatea de a realiza studii în domeniu, folosind aparatură modernă prin care vor putea pune în practică informațiile primite la cursuri”, a declarat Hacı Ahmet Daștan, Coodonator al Oficiului Coordonare Proiecte – TİKA București.

Echipamentul de urmărire a retinei – Eye Tracking – are rolul de a analiza informația captată și de a o transforma în date concrete prin intermediul unui software modern, utilizat în cercetare de către companii internaționale, pentru obținerea de date relevante pentru  industria publicității. Spre exemplu, cu ajutorul ochelarilor oferiți subiecților, studenții vor putea investiga cum funcționează mintea unui posibil cumpărător, observând cu precizie la ce se uită aceștia și ce anume îi interesează din ceea ce văd.


Astfel, va putea fi definit comportamentul cumpărătorului în momentul în care acesta intră în contact cu elementele testate, precum materiale publicitare, produse sau rafturi din magazine. Vor putea fi cercetați stimulii la care reacționează privitorul, câtă atenţie este acordată mărcii, prețului, ambalajului, mesajului promoțional sau altor elemente dintr-o imagine, sau ce anume derutează şi produce confuzie în timpul scanării vizuale.

Despre TIKA

Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă (TİKA) a fost înființată în anul 1992, cu scopul de a furniza suport tehnic în vederea dezvoltării de proiecte în diverse domenii. Agenția își desfășoară activitatea în aproximativ 200 de țări, prin intermediul a peste 50 de oficii de coordonare programe și proiecte.

Oficiul de Coordonare Programe  din cadrul TİKA Bucureşti, înființat în anul 2015, a realizat, în cooperare cu instituțiile publice, diverse proiecte în domenii precum educația, sănătatea, cultura sau sportul. În primul an de la înființare, TIKA a contribuit la creșterea calității educației  prin proiectele care au avut drept obiectiv îmbunătățirea infrastructurii și dotarea unităților de învățământ preșcolar, gimnazial și superior.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.