Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Agendă spectacole de teatru, decembrie 2017, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București

ARCUB logo

6 decembrie, ora 20:00 / BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ, un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu
ARCUB, Str. Lipscani, nr. 84-90

Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica
Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula.

Bucureștiul ne reprezintă pe toți. Este așa cum îl îngrijim, așa cum îl construim, așa cum îi permitem să se dezvolte. Este orașul în care studiem, lucrăm, trăim. Spațiul care ne place sau pe care îl disprețuim, care ne înfurie, sau care ne face să râdem în hohote. Capitala cu gropi și străzi aglomerate, dar și locul care ne dezvăluie uneori spații magice.

ARCUB logo

Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui, cu energia lui adesea debordantă, cu umorul său, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire al unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști.

București. Instalație umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie ”politically correct”. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent.

Un spectacol devised de: Nicholas Cațianis, Irina Crăiță-Mândră, Andu Dumitrescu, Florin Fieroiu, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Vlaicu Golcea, Denis Hanganu, Ada Lupu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Radu-Alexandru Nica, Ciprian Nicula.

Concept și realizare instalație video/obiect/deformance intro: Andu Dumitrescu
Mișcare scenică: Florin Fieroiu
Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea
Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră
Producător: ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București
Foto: Adi Bulboacă

Durată spectacol: 75 minute
Preț bilet: 50 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB

8 decembrie, ora 19:00 / BARAJUL, de Conor McPherson, traducerea Andreea Vulpe
ARCUB, Str. Lipscani, nr. 84-90

Cu: Marian Râlea, Alexandru Voicu, Gabi Costin, Romeo Pop, Simona Pop

Piesa Barajul aparține autorului irlandez Conor McPherson, considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți dramaturgi contemporani europeni. Barajul, pus în scenă pentru prima oară în România, prezintă povestea a cinci personaje aflate într-o mică localitate din apropierea unui baraj, în Irlanda, care se întâlnesc într-un bar, în jurul unor povești. Și la fel cum apele râului se adună în lacul de acumulare, poveștile lor spuse la ceas de seară topesc vorbele celor cinci personaje cu istorii de viață extrem de diferite, într-o atmosferă bizară. În încercarea de a se apropia, ei vorbesc despre relații: legături strânse, legături pierdute, amprente definitive pe care le lasă ceilalți în viețile noastre. Spun lucruri grave, fantomatice, pe care nu le pot vorbi cu cei apropiați. Vorbesc unor străini pentru a se simți mai puțin singuri.

Regia: Andreea Vulpe
Scenografie: Daniel Titza
Light Design: Vlad Lăzărescu

Durată spectacol: 120 minute
Preț bilet: 35 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

9 decembrie, ora 20:00 / SCHNEIDER & SCHUSTER, de Joshua Sobol, traducerea Ada Maria Ichim
ARCUB, Str. Lipscani, nr. 84-90

Schneider & Schuster prezintă într-un cadru dramatic, înțesat cu momente umoristice, povestea a doi actori evrei ce decid să înființeze, la Lodz, în Polonia, un teatru care își dorește să atingă, prin intermediul spectacolelor, toate problemele de natură socială, umană și artistică ale timpului lor, neștiind că acest plan îi va conduce ușor către capcana lagărelor de concentrare. Cei doi evrei își trăiesc o bună parte din viață închiși, urmând ca apoi să fie deportați în Siberia iar după Perestroika-Glasnost, se trezesc în sălbatica lume capitalistă de astăzi.

Piesa de teatru, scrisă în anul 1993 de Joshua Sobol și jucată cu succes în teatre din Elveția, Germania sau Suedia, este regizată și ilustrată muzical de actorul Lucian Pavel, cunoscut pentru rolurile din „Și veni bărbatul la femeie” și din recenta producție a Teatrului de Comedie – „Nina”. Textul lui Joshua Sobol, în traducerea Adei Maria Ichim, exploatează intens talentul, experiența și disponibiliatea artistică a doi actori, aflați într-un punct înalt al maturității artistice și al forței creative, care își utilizează toate mijloacele artistice de care dispun: Mihai Călin și Richard Bovnoczki. Costumele și decorurile sunt realizate de scenograful Mihai Păcurar, iar mișcarea scenică poartă semnătura coregrafei Silvia Călin.

Regia: Lucian Pavel
Scenografia: Mihai Păcurar
Coregrafie: Silvia Călin

Durată spectacol: 75 minute.
Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari).
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

11 decembrie, ora 19:00/ Urma pașilor Tăi…, adaptare după jurnalul de călătorie în Țara Sfântă al Olgăi Greceanu, „Pe urma pașilor Tăi, Iisuse…”
ARCUB, Str. Lipscani, Nr. 84-90

Cu: Vitalie Bantaş, Amalia Ciolan, Afrodita Androne, Ana Maria Bercu, Liliana Pană, Maria Radu, Eliza Bercu-Bodeanu

Inspirat de jurnalul de pelerin al Olgăi Greceanu, spectacolul religios Urma paşilor Tăi…este o operă de adâncă meditație, menită să deschidă mințile și sufletele tuturor acelora care văd în învățătura creștină Calea, Adevărul și Viața. Pe măsură ce parcurg ținuturile biblice. personajele capătă convingerea că Mântuitorul Lumii nu este un simplu personaj de legendă, ci întruparea lui Dumnezeu pe pământ. Iar acest adevăr nu le este relevat de grandoare construcțiilor piramidale, ci de simplitatea peisajului deșertic.

„Gestul temerar al creatorilor spectacolului Urma paşilor Tăi… s-a concentrat pe un demers interior de mare finețe necesar dobândirii unei stări de reculegere. Scenariul le-a rezervat fiecăruia dintre membrii echipei câte un moment monologat, în care actorul sau actrița se lansează într-o confesiune de profundă vibrație umană cu conotații subiective potrivit temperamentului și încărcăturii de trăire a unuia sau altuia dintre ei. Toți sunt, de altfel, în diverse registre, la fel de emoționanți. În plan secund se deschide apoi zona posibilelor comentarii pe care autoarea le inserează dând astfel scrierii sale un caracter adesea polemic. Nu avem așadar de-a face cu un text rigid, dogmatic ci cu o pagină literară plină de căldură omenească, exprimare firească în încercarea de apropiere a Scripturii de oameni.” – Doina Papp – Teatrul azi

“Textul venerabilei pictorițe alternează filele jurnalului de pelerin, plin de observații atente și avizate, cu cele ale meditației moral-religioase pe tema Patimilor. Preluat de punerea în scenă a Elizei Bercu-Bodeanu, monologul Olgăi Greceanu este descompus într-o polifonie de voci – șapte: șase femei și un bărbat, imaginând șapte personaje sau șapte ipostaze ale artistei pelerine, care preiau și reverberează în variațiuni emoționale vag nuanțate monodia sacră a aceleiași mari emoții mistice: descoperirea realității sensibile a trecerii Mântuitorului pe pământ. (…) O coregrafie atent concepută a mișcărilor scenice geometrizează un spațiu abstract, al cărui unic element decorativ este o mică plantă de ghiveci, pe post de sicomor biblic. Veșmintele de in alb, ori de culoarea nisipului, extrase din garderobele de vară de ultimă oră (unul singur e negru, simetrizând raportul 6:1 al genurilor), veșminte urbane, dar totuși, atemporale, sugerează spațiul deșertic al dramei christice, cel de azi, ca și cel de-acum două mii de ani.” – Elena Dulgheru – Ziarul „Lumina”

Regia: Eliza Bercu-Bodeanu
Coregrafia: Arcadie Rusu

Durată spectacol: 100 min. (fără pauză)
Preț bilet: Spectacol cu intrare liberă. Accesul în sală se face pe baza tichetului de loc, obținut de la casa de bilete din Str. Lipscani 84-90. Fiecare persoană poate obține un maximum de 4/6 tichete de loc.

14 decembrie, ora 19:00/ OBSESII, de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou
ARCUB, Str. Lipscani, Nr. 84-90

Cu: Cerasela Iosifescu

Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

Ea este Lora. Iar Lora este personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele lui Karapanou, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant. Un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

Regia: Yannis Paraskevopoulos
Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat
Scenografie & costume: Lia Dogaru

Durată spectacol: 75 min.
Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari).
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

16 decembrie, ora 18.30 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan
ARCUB, Str. Lipscani, Nr. 84-90

Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas

”Idolul și Ion Anapoda” este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

”Idolul și Ion Anapoda”, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis, Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă, și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept. ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă
Scenografia: Vladimir Turturică
Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

Durată spectacol: 120 min., cu pauză
Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB

19 decembrie, ora 20:00 / ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu
ARCUB, Str. Lipscani, Nr. 84-90

* Nominalizat la GALA UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016
*Inclus de yorick.ro în topul celor mai bune spectacole ale Stagiunii 2016-2017

Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir

„Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întâmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întâmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește. Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.” Gianina Cărbunariu

Scenografia: Dorothee Curio
Video: Mihai Păcurar
Muzica: Bobo Burlăcianu
Producător: ARCUB
Co-producător: Asociația Piese Refractare
Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

Preț bilet: 35 lei / 25 lei (Reducere elevi, studenți, pensionari)
Biletele sunt puse în vânzare la casa de bilete ARCUB, în rețeaua agențiilor Eurolines și TUI TRAVEL CENTER, BiletFan – stația de metrou Unirii 1, Librăria Mihai Eminescu, punctul de vânzare bilet.ro de la Palatul Copiilor, Teatrul Elisabeta și online pe www.arcub.ro/bilete-online, www.bilet.ro.

22 decembrie, ora 19:00 / PLASTIC, de Marius von Mayenburg, traducerea Elise Wilk
ARCUB, Str. Lipscani, Nr. 84-90

Distribuția: Bogdan Dumitrache, Cristina Toma, Istvan Teglas, Ciprian Nicula, Ioana Mărcoiu.

„Presiuni de tot felul: să avem succes, să acumulăm material, să rămânem tineri, să fim părinți perfecți, să fim curajoși, să ne ascultăm, să înțelegem partenerul și copilul, să călătorim peste tot, să-i ajutăm pe cei defavorizați. Să fim cool.Un cuplu, Ulrike și Michael, încearcă toate astea, dar se simt depășiți. Așa că angajează o fată în casă, Jessica. Să strângă mizeria (care se tot adună), să igienizeze, să aseptizeze. Efectul ei în această familie va fi de catalizator al conflictelor latente, de revelator al impulsurilor secrete, de generator involuntar de situații jenante. Copilul aflat la pubertate, Vincent și un excentric artist contemporan, Haulupa intră și ei, din motive diferite, în sfera ei de atracție.

Plastic e o satiră ce trage din toate pozițiile în toate direcțiile. Marius von Mayenburg dezvoltă și amplifică procedeele din Urâtul și Perplex, parcă nevrând să mai rateze nimic. Viața unor oameni bine intenționați din clasa mijlocie, acest acvariu frumos/kitchos pare un tăvălug ce nivelează fără să vrea orice relație ce ar trebui, în teorie, să funcționeze. Căci ei au renunțat la orice raport de forță în familie, în profesie, în artă. E omul capabil să-și creeze un mediu funcțional, nedestructiv? De ce nu merge nimic din ceea ce încercăm decât parțial, chinuit, ridicol?” Theodor-Cristian Popescu

Regia: Theodor-Cristian Popescu
Scenografia: Velica Panduru
Muzica: Lucian Ban
Light-design: Alexandros Raptis
Video și graphic design: Ioana Bodale

Durată spectacol: 135 minute
Preț bilet: 35 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)
Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB (Str. Lipscani nr.84-90)

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.