Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Agenda Digitala a Europei

Digital Agenda for Europe Assembly, conferinta organizata de Comisia europeana la care au participat peste 1000 de reprezentanti ai guvernelor Statelor Membre U.E., ai industriei IT&C, organizatii non-guvernamentale etc.

In preambulul conferintei, Comisia europeana a publicat un index al progreselor realizate de tarile membre al Uniunii europene in anul care a trecut de la lansarea Agendei digitale.

Acest program isi propune indeplinirea a 101 actiuni specifice care vor impulsiona investitiile si utilizarea tehnologilor digitale.

Indexul publicat de Comisie indica progrese notabile in:
– Utilizarea internetului. Aceasta a atins 65% din populatia UE (targetul de 75% urmand a fi atins pana in 2015)
– Comert online. 40% din cetatenii europeni fac achizitii online.
– eGuvernare. 41% din cetatenii europeni folosesc servicii publice online.
Progrese insuficiente s-au inregistrat in:
– eComert transfrontalier. Crestere de cca 8-8,88 in 2010 (targetul de 20% urmand sa fie atins pana in 2015)
– prezenta online a IMM-urilor. 26% dintre IMM-uri fac achizitii online, dar numai 13% vand online (crestere de 2% in 2010)
– investitii publice in cercetare-dezvoltare IT&C. Cheltuielile facute de autoritatile publice nu au depasit pragul de 5.7 miliarde euro, atins in anul anterior. Este necesara o crestere anuala de 6% pentru a atinge trgetul de 11 mrd euro in 2020.
– Tarife de roaming. Acestea au scazut cu 1,5 centi in 2010, dar sunt inca de trei ori mai scumpe decat convorbirile nationale. Tinta este de a egaliza tarifele interne cu cele de roaming.

Cele doua zile ale conferintei au prilejuit luari de cuvant, dezbateri si schimburi de idei privind obiectivele Agendei digitale pana in 2010, cum ar fi: piata digitala unica, “achizitiile verzi”, stimularea cercetarii-dezvoltarii, servicii publice digitale, reducerea continutului de carbon, strategia “cloud computing”, securitatea internetului, alfabetizarea digitala si incluziunea digitala a tuturor cetatenilor europeni etc.

Remarcand contextul dificil in care se gaseste Europa in prezent, doamna Neelie Kroes, vice-presedinte al Comisiei europene, a declarat in sesiunea plenara ca “strategia Comisiei pentru anul 2020 urmareste sa ne salveze de un deceniu pierdut de crestere incetinita, sa ne ofere locuri de munca inteligente, ecologice si nediscriminatorii: o economie care promoveaza inovatia si ofera oportunitati de munca potrivite noii generatii.

Sectorul IT&C reprezinta instrumentul care poate realiza aceasta schimbare. Deja, IMM-urile care adopta comertul online se dezvolta si exporta de doua ori mai mult. Tehnologia digitala creeaza mai mult de doua locuri de munca pentru fiecare loc pierdut, iar in unele State membre internetul reprezinta deja peste 6% din PIB”.

Bucuresti, 20.06.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.