Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Aegon Diagnose.me: România este pe locul al doilea ca număr de solicitări pentru servicii de a doua opinie medicală, în Europa Centrală și de Est

Aegon Diagnose.me

În primele zece luni din 2019, România s-a clasat pe a doua poziție în topul țărilor din Europa Centrală și de Est (ECE), de unde au venit cele mai multe cazuri pentru Diagnose.me, platforma internaţională de a doua opinie medicală pe care românii o pot accesa prin asigurarea Aegon Diagnose.me, lansată pe piaţa locală în decembrie 2017. Astfel, românii au reprezentat 11,5% dintre cazurile provenite din regiunea ECE, devansând Ucraina, Polonia, Cehia și Ungaria și fiind depășiți doar de Slovacia.

Potrivit statisticilor Diagnose.me, țara noastră ocupă locul al patrulea, la nivel mondial, ca număr de solicitări. Din datele Aegon, rezultă că aproximativ 8.000 de români au ales serviciul Aegon Diagnose.me, în 2019. O parte dintre aceștia au apelat deja la părerea medicilor din străinătate, pentru a verifica dacă diagnosticele sau tratamentele primite inițial au fost cele corecte.

“Serviciile de a doua opinie medicală cresc, ca număr de solicitări, pe fondul interesului din ce în ce mai ridicat al românilor pentru starea de sănătate, a lor și a celor dragi. Este un lucru bun, deși această nișă a pieței de asigurări mai are încă mult spațiu pentru dezvoltare, în România. La nivelul portofoliului Aegon România, am observat că acest serviciu este tot mai solicitat, iar cei mai mulți clienți, care au apelat deja la medicii de pe platforma Diagnose.me, au dorit să se asigure că tratamentul prescris este cel corect”, a spus Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România.

Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România
Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România

Conform statisticilor Aegon România și Diagnose.me, 70% dintre cazurile provenite din țara noastră au vizat verificarea tratamentului primit de la medicul curant, iar 30% dintre românii care au apelat la acest serviciu au dorit o a doua opinie legată de diagnostic. Datele Diagnose.me, compania care este partener al Aegon în furnizarea serviciilor de a doua opinie medicală, arată că aproximativ 40% dintre cazurile care au ajuns să fie analizate de specialiştii lor au fost oncologice, 20% ortopedice, 12% neurologice, 7% boli rare, iar restul au avut nevoie de opinia medicilor specializaţi în gastroenterologie, pneumologie şi imunologie.

Motivele pentru care oamenii apelează la servicii de a doua opinie medicală se încadrează în trei mari categorii. Astfel, sunt situații în care opinia unui expert medical este absolut necesară, de exemplu atunci când există anumite leziuni descoperite la computerul tomograf, iar biopsia nu este posibilă. O a doua categorie vizează întrebările referitoare la intervenții medicale deja recomandate, de a căror necesitate pacientul nu este convins. Mai există și o a treia situație, care include persoane cu probleme medicale cronice, pentru care tratamentele nu au avut succes până în prezent.

Aegon Diagnose.me

Erik Ranschaert, Director Medical al Diagnose.me: “Cauzele care îi aduc pe oameni la noi sunt multiple: de la nemulţumiri sau dezaprobări legate de diagnosticul sau tratamentul primit iniţial, la nesiguranţă sau chiar teamă legată de tratamentul oferit, până la dorinţa de a se reasigura că diagnosticul şi tratamentul primite de la un alt medic sunt corecte. De multe ori, obţinerea unei a doua opinii medicale a schimbat radical traiectoria unui caz sau a unui tratament. Am avut chiar multe cazuri în care pacientul a fost diagnosticat sau tratat total greşit. Au existat inclusiv situaţii în care o tumoră nu a fost identificată sau a fost diagnosticată eronat. Motivele pentru care ni se adresează pacienții sunt diferite, însă cu siguranţă nu fac acest lucru doar în cazul în care discutăm despre o boală gravă.”

Unul dintre cazurile soluționate în România a fost cel al unui pacient de 57 de ani, diagnosticat cu tumoră malignă la stomac, căruia i s-a recomandat o cură de chimioterapie, urmată de o intervenție chirurgicală. Pentru a se asigura că schema de tratament recomandată este corectă, acesta s-a consultat cu unul dintre cei 150 de specialiști înscriși pe platforma online Diagnose.me, dr. Klaus Kaczirek, profesor în cadrul Universităţii de Medicină din Viena. În urma analizării documentelor și a investigațiilor medicale trimise de pacient, specialistul austriac a identificat o greşeală de interpretare a scanării realizate cu ajutorul computerului tomograf. Astfel, a concluzionat că intervenţia chirurgicală nu era cea mai recomandată procedură în cazul acesta, ci chimioterapia. Chirurgul care ar fi urmat să efectueze operația, în România, a confirmat că intervenția nu era necesară.

Reprezentantul Diagnose.me consideră că educarea oamenilor în direcția apelării la serviciile de a doua opinie medicală va avea, în timp, un impact pozitiv asupra sănătății publice. “Sunt multe țări, spre exemplu Suedia, Norvegia, Danemarca sau Olanda, unde consultarea unui al doilea specialist înainte de a face anumite tratamente este obligatorie. Experiența a demonstrat faptul că apelând la o a doua opinie medicală, numărul intervenţiilor chirurgicale inutile și chiar al erorilor medicale a scăzut semnificativ. Numărul clienţilor nemulţumiţi de raportul medical primit după obţinerea unei a doua opinii medicale este mic, poate 1-1,5%. De cele mai multe ori, nemulţumirea lor se bazează nu pe calitatea raportului, ci pe aşteptările lor, poate chiar pe speranța de a nu fi confirmat un diagnostic”, a conchis Prof. Dr. Erik Ranschaert.

Aegon Diagnose.me este un serviciu oferit în parteneriat cu Diagnose.me, companie înființată de doi antreprenori olandezi în 2013, ca urmare a propriilor lor experiențe în sistemul medical. Diagnose.me funcționează ca o platformă online, unde pacienții au acces la know-how-ul unor medici cu renume internațional, care oferă o a doua opinie medicală. Mai multe informații sunt disponibile atât pe site-ul Aegon România (https://www.aegon.ro/RO-Homepage-Viata/Produsele-noastre/DiagnoseMe/), cât și pe https://www.diagnose.me/en/.

Serviciul Aegon Diagnose.me poate fi cumpărat direct de la Aegon România, pentru cei care sunt deja clienți sau prin intermediul mai multor canale: din rețeaua Banca Transilvania, alături de asigurarea de viață cu acumulare – Aegon Fii Sigur, din rețeaua Alpha Bank, ca produs opțional și complementar contului curent și prin brokerii parteneri: Campion Broker de Asigurare, Safety Broker de Asigurare, Inter Broker de Asigurare, Globasig Broker de Asigurare şi Global Assistance.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.