Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ADfel 2009 la final de editie

Cea de-a patra editie ADfel, singurul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN, si-a inchis portile duminica seara, dupa o saptamana in care terasa La Motoare a gazduit o serie de manifestari gandite si implementate de mai multe branduri comerciale, dar si de branduri din randul ONG-urilor si asociatiilor cu profil social sau cultural.

Proiectiile de spoof-uri, virale si flashmob-uri, galeria de neconventionale din cadrul ADfel Galleries si concertele din cadrul Recycle Music Party au intregit cea de-a patra editie a festivalului.

"Anul acesta am incercat un experiment, si anume acela de a avea in terasa preponderent executii care au necesitat un efort din partea vizitatorilor, pentru ca toate activitatile din terasa din trecut ne-au aratat cum consumatorilor le place sa fie pusi la treaba si sa se implice in universul brandurilor, in care ei controleaza gradul de interactiune cu acestea pentru a nu se simti agasati si pentru a avea parte de o experienta placuta. Feedback-ul din partea lor, dar si al brandurilor, a fost mai mult decat pozitiv in aceasta privinta”, a declarat Vlad Petre, Project Manager ADfel.

Pe toata perioada festivalului, cei care au venit pe terasa La Motoare au putut vizita ADfel Galleries, expozitie care a reunit, in premiera, peste 100 de lucrari despre campanii neconventionale premiate la festivaluri precum Clio Awards, Golden Drum, Golden Hummer si ADFEST, dar si executii de la editiile precedente de ADfel, care au devenit deja studii de caz pentru neconventionalul romanesc.

Marti a insemnat Ziua Culturala la ADfel, o zi care a reunit branduri culturale, de mediu precum si branduri care tin de societatea civila si care a demonstrat ca neconventionalul in publicitate nu lipseste din constrangeri legate de bugete sau de agentii. Astfel, printre cele mai de impact activitati din aceasta zi au fost instalatia oferita de Salvati Delta, care demonstra cum apropierea oamenilor de animale provoaca ravagii in natura, priveghiul deseurilor decedate din lipsa tomberoanelor de colectare selectiva oferit de Mai Mult Verde, atelierul de sorcove de la Muzeul Taranului Roman, stickerele de cultura cu lipici promovata de Institutul Polonez, cartolinele care ascund opere de arte vizibile doar cu ajutorul ochelarilor oferiti de Muzeul National de Arta al Romaniei sau tonomatul de jucarii care ofera gunoaie de la World Wide Fund.

ADfel a mai gazduit in cateva zile si o serie de proiectii dedicate modalitatilor neconventionale de promovare (virale si flashmob-uri) care au deschis apetitul pentru Grand Spoof, dar si de spoturi auto, acestea din urma fiind oferite de Weltauto.

Vineri seara a adus spoof-urile in prim-plan gratie Grand Spoof, primul concurs romanesc de parodiat reclame, al carui castigator a fost anuntat dupa vizionarea celor 10 finaliste pe ecranul mare din terasa. Premiul a constat intr-o bicicleta pliabila marca Brompton si a fost castigat de spotul Pornoliga campionilor, inscris de Happy Fish.

Umorul si buna dispozitie au fost intretinute si cu ajutorul concursului de povesti stanjenitoare oferit si premiat de Furazolidon si apoi de sesiunea de stand-up comedy pe aceeasi tema cu Teo de la trupa Deko si cu Sergiu de la Aristocratii. Iar sambata a fost Ziua reciclarii la ADfel, organizata cu sprijinul Omuletilor Verzi si Recolamp. Ziua s-a incheiat cu Recycle Music Party, o petrecere care a combinat beat-uri noi alaturi de trupa Sistem cu muzici vechi reintrepretate mixate de DJ Vasile. Cei prezenti au aflat ca “daca s-a ars, becul trebuie reciclat” si adus la Coltul Verde (www.coltverde.ro)

Duminica a fost ultima zi si din cadrul Atelierelor ADfel, in care cele 5 echipe participante au primit feedback-ul din partea tutorilor care i-au indrumat timp de o saptamana in demersul lor creativ si in care au aflat ce echipa a castigat concursul si implicit stagiile de practica din agentiile de publicitate DDB, iLeo, Scala JWT, Rusu+Bortun Brand Growers si Propaganda – este vorba despre cea formata din Adrian Oprea (art director), Ana Ciobotaru (copywriter), Dana Donoiu (strategic planner), Daniel Moisa (art director) si Irina Ciortan (copywriter).

Pe toata durata festivalului, pe blogul ADfel.ro s-a putut urmari o serie de articole cu titlul “Ce-a mai facut Alina aseara la Motoare” care a urmat traseul unui personaj printre executiile neconventionale din cadrul ADfel, o vizionare personalizata a tuturor executiilor de care s-au bucurat cei aproximativ 2500 de vizitatori pe zi ai festivalului, asa cum certifica masuratorile realizate cu ajutorul instrumentelor TruMedia Research.

Executiile neconventionale implementate in cadrul ADfel 2009 au fost oferite de Coca-Cola Zero, Furazolidon, Weltauto, Recolamp, World Wide Fund For Nature, Mare Nostrum, Salvati Delta, Green Peace, Mai Mult Verde, Muzeul National de Arta al Romaniei, Muzeul Taranului Roman, Institutul Polonez, Institutul Cultural Roman, Ideo Ideis, Business Standard, Cotidianul, Politia Capitalei si Schimba Lumea.

ADfel este un eveniment organizat de IQads si 24-FUN, sustinut de Radio Guerrilla si are ca parteneri Recolamp, Grafica si Tipar, Academia Catavencu, Money Express, Business Standard, Cotidianul, OOPS Media, feeder.ro si Monopoly Media.

Bucuresti, 08.09.2009
{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.