Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ADAC a acordat firmei Bosch distinctia “Ingerul Auriu”

pentru noul sistem ABS destinat motocicletelor

Noul sistem de antiblocare a roţilor la frânare (ABS) dezvoltat de Bosch pentru motociclete a fost recompensat de ADAC (Automobil Clubul German) cu distincţia „Îngerul Auriu” (Gelber Engel) pentru anul 2010. Prin acordarea locului I la categoria „Inovaţie şi mediu înconjurător“, membrii juriului au apreciat contribuţia importantă la îmbunătăţirea siguranţei rutiere pe care îl oferă această inovaţie marca Bosch. Noul sistem ABS de la Bosch, „ABS 9 base“, este mai mic şi mai uşor cu 50 % faţă de generaţiile anterioare, iar costurile acestuia au fost cu mult diminuate, fiind astfel mult mai accesibil. Studiile arată că, în cazul echipării tuturor motocicletelor cu ABS, 38 de procente din totalul accidentelor de motocicletă soldate cu răniri şi 48 de procente din totalul accidentelor grave şi mortale ar fi putut fi evitate datorită sistemului ABS.

„Noul sistem, ale cărui costuri au fost reduse, devine pentru prima dată accesibil tuturor claselor de motociclete“, a declarat dr. Werner Struth, director al departamentului Chassis Systems Control din cadrul Robert Bosch. „În acest fel, sprijinim extinderea rapidă a acestei tehnologii ce poate salva vieţi.“ Prin distincţia obţinută în acest an, Bosch primeşte pentru a treia oară acest premiu de inovaţie foarte important pentru piaţa auto. Premiul se acorda anual, începând cu anul 2005. ADAC a înmânat la începutul lui 2010 această distincţie domnului Struth, în timpul unei festivităţi organizate la München.

Bosch produce sisteme de control al frânei pentru motociclete încă din anul 1994. Dacă toate sistemele ABS de până acum erau bazate pe tehnica destinată autoturismelor, inginerii centrului de expertiză Bosch din Japonia au conceput pentru prima dată o generaţie nouă de sisteme ABS destinate special motocicletelor. Datorită unui volum mult redus şi a unei greutăţi de doar 0,7 kilograme, noul „ABS 9 base“ este mai mic şi mai uşor cu 50% faţă de generaţiile anterioare, fiind de departe cel mai compact sistem existent pe piaţă. În plus, beneficiază de un cost de producţie redus, ceea ce reprezintă o premiză importantă pentru a fi utilizat la toate tipurile de motociclete cu instalaţie hidraulică de frână. Sistemul ABS pentru motociclete este o componentă a noii generaţii modulare fabricate de Bosch, prima variantă intrând în fabricaţia de serie în noiembrie 2009.

Deşi din anul 1970 numărul deceselor provocate ca urmare a coliziunilor între autoturisme s-a redus în Germania cu 80 procente, cel al conducătorilor de motociclete decedaţi a rămas de mulţi ani neschimbat. În 2008, au fost înregistrate 822 de decese. La aceeaşi distanţă parcursă, pericolul producerii unui accident mortal cu o motocicletă este de douăzeci de ori mai mare decât în cazul unui autovehicul. 

Studiile demonstrează potenţialul sistemului ABS de a salva vieţi
Conform experţilor, sistemul de antiblocare a roţilor la frânare reprezintă un mare pas înainte în materie de siguranţă. O analiză desfăşurată în 2008 de German Federal Highway Research Institute (BASt), a ajuns la concluzia că, în cazul echipării tuturor motocicletelor cu ABS, numărul deceselor survenite în urma accidentelor de motocicletă s-ar diminua cu 12 procente. Un studiu prezentat în 2009 şi întocmit de autorităţile rutiere suedeze a stabilit un grad şi mai ridicat de eficienţă: 38 de procente din totalul accidentelor de motocicletă soldate cu răniri şi 48 de procente din totalul accidentelor grave şi mortale ar fi putut fi evitate datorită sistemului ABS.

Prin sistemul de siguranţă activ, conducătorii de motociclete pot frâna în siguranţă în situaţii critice, fără a se teme de un blocaj al roţilor şi, astfel, de o inevitabilă cădere. Timpul de frânare este diminuat în mod semnificativ. Până în prezent, în Europa doar fiecare a zecea motocicletă fabricată este echipată cu acest sistem, iar la nivel mondial, doar una la o sută. Prin comparaţie, 80 de procente din autoturismele fabricate la nivel mondial sunt prevăzute cu un astfel de sistem.

Bucuresti, 23.02.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.